verborgen reflux en alleen op buik kunnen liggen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ons jongste meisje heeft volgens mij ook verborgen reflux.
    Net als de oudste.
    Dit al aan de kinderarts gemeld, ze slikt na een uur nog voeding weg.
    Advies was om in te dikken.
    Dit doen we sinds afgelopen vrijdag en het leek even verlichting te geven.
    Heb haar een half uur omhoog gehouden na de fles van 15.00 en haar rond 15.45 op haar rug te slapen gelegd.
    Rond 16.30 werd ze onrustig; heen en weer met haar hoofdje, rare geluiden, vies kijken en weer slikken.

Op haar buik slaapt ze het lekkerste en dat mag ze ook alleen durf ik dat niet als ik zelf ook slaap. Ze kan al zelf haar hoofje optillen en naar de andere kant leggen.

Nu ook ze is heel moe en gaapt steeds maar ze heeft duidelijk ergens last van. Ook een enorme zuigbehoefte (dacht eerst dat ze aan het clusteren was) maar de speen kan ze niet inhouden.

Heb het idee dat ze wil "blussen" en heb haar net een bodempje moedermelk gegeven wat ik nog over had van vanmorgen.
    Dit dronk ze als een speer leeg waardoor mijn vermoeden bevestigd wordt.

Nu ligt ze op haar buik maar ze blijft "zoeken" heel zielig.
    Morgen belt de kinderarts om te vragen hoe het gaat dan kaart ik het meteen aan.
    Maar tot die tijd..
    Zouden jullie het aandurven haar toch op haar buik te laten slapen?
    Vind het heel lastig!
    En wat kan ik nu doen aan haar "zoeken" ze hoeft pas rond 18u weer een fles.
    Kleinere porties dan wat ze krijgt kan niet ze krijgt 8 x 55 cc om de 3 uur

2. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Mijn zoontje slaapt op z'n buik vanaf 8 weken.....hij heeft ook verborgen reflux, indikken enz doen we ook maar hebben ook medicijnen omdat hij nog steeds last had. Nu gaat t goed en slaapt hij in de nacht door en overdag slaapt hij meet dan hij deed.

Kinderarts gaf aan dat slapen op de buik gevaarlijk is....maar hij valt niet in slaap op z'n rug dus gewoon op z'n buik. Heb wel een aerosleep en hij is sterk zat.
    In de kinderwagen ligt hij zelfs op z'n buik want op z'n rug gilt hij heel de boel bij elkaar.

Volg je gevoel

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Caitlyn slaapt vanwege verborgen reflux al vanaf 5 weken oud op haar buik. op haar rug steeds binnen 5 minuten nadat ik haar slapend weglegde weer wakker, (zelf in slaap vallen lukte vanwege de reflux niet). Op haar buik sliep ze dan 3 kwartier achter elkaar en binnen 2 weken nadat we met buikligging begonnen waren, sliep ze ook 1,5 uur achter elkaar. Die keuze was dus snel gemaakt :)

Kinderarts gaf aan dat buikligging bij reflux juist goed en prettig is: maag en slokdarm liggen dan in een hoek die het moeilijker maakt voor voeding om terug te stromen.
    Desondanks trouwens ook nog medicatie nodig gehad, maar de verbetering kwam echt door de optelsom van alle maatregelen die we genomen hebben toen: bedje ophogen, buikligging, kleine voedingen, voedingen indikken, omhoog houden na voeding en dus de medicatie.

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    Zl en dl beide vanaf kraamweek op de buik wegens reflux en kma. Ook snachts. Het is vooral een kwestie van leren vertrouwen op jou kindje.
    Hier was de keus: buikslapen of niet slapen, snel gemaakt.

5. misa

misa Niet meer actief

Ik heb het bij beiden al in de eerste week gedaan. Vertrouwen zien te krijgen!

6. Pixel2011

Pixel2011 Niet meer actief

Ons zoontje heeft ook verborgen reflux en krijgt medicatie hiervoor. Slaapt al vanaf dat hij thuis is (eerste 2 weken in ziekenhuis) op zijn buik. Op zijn rug valt hij niet in slaap. De eerste 3 maanden sliep hij in zijn bedje bij ons op de kamer omdat ik het vreselijk eng vond (met name omdat hij ook nog het RS virus kreeg en heel benauwd was). Nadat ik zag dat het hem goed afging zijn we het langzaam op gaan bouwen naar het slapen op zijn eigen kamer. Eerst met de babyfoon zowat onder mijn kussen en stond ik bij ieder kikje bij hem. Nu vertrouw ik op hem en mijzelf en ken ik zijn geluidjes door en door.
    En idd: de keus tussen niet slapen of buikslapen was bij ons snel gemaakt!

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bedankt dames! Ja ik weet dat buikligging heel goed is ook voor de vertering van de voeding in het maagje. Daarom lag ze op de IC vaak op haar buik (aan de monitor) omdat ze moeite had met het verteren doordat ze prematuur is. Ook goed is op de rechter zij leggen.

Vannacht de gok maar gewaagd. Heb geen aerosleep in het wiegje.

Kinderarts moet nog bellen en ik zal het voorleggen.

Nu ligt ze ook weer lekker op haar buik te slapen.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Gisteravond gestart met 2x 0, 9ml Ranitidine drank. En heb een nannycare sensormatje besteld.

Deel Deze Pagina