dan is het eitje toch al geweest lijkt me? De dag van de eisprong ben je zover ik weet op je vruchtbaarst
Lijkt mij ook ja... Maar als ik kijk naar mijn cyclus, dan heb ik 2 dagen voor mijn ei een positieve test en niet een dag voor mijn ei. Ik moet niet een dag wachten, want ik heb ook gemerkt dat als ik een dag voor ei klus, het geen resultaat geeft. Dus wij klussen op de dag van de test en dan volgt mijn ei niet de dag erna, maar meestal tussen die dag en de dag erop. Nu maar afwachten !
Jeetje wat lastig, daarom houdt ik me niet zo bezig met die ovulatie testen. Ik kan het gelukkig redelijk berekenen en neem gewoon 2 weken om te klussen om de dag. Ze zeggen dat zaadjes wel 3 dagen kunnen overleven dus vanaf de 3e dag voor je eitje zit je al goed, tenzij je niet weet wanneer dat is..
als de ovu test posi is, zit je op de piek van het LH hormoon, dat de eisprong gaat regelen. als ovu test posi, duurt het nog maximaal 48 uur! voordat ei springt. dus 1, en zelfs 2 dagen na die posi test klussen is echt slim! deze ronde ga ik juist wel weer aan de ovu testjes, daar geloof ik heilig in...
Ehm... over de ovulatietesten: volgens mij is t weer anders. Als je een positieve ovulatietest hebt is dat op je piek van het LH hormoon. Na die piek springt je ei na 24 a 48 uur. De dag VOOR je eisprong ben je het meest vruchtbaar. Je kunt dus het best klussen op de dag van je positieve ovulatietest. De dag erna kan ook, maar dan zou je ook net te laat kunnen zijn. (maar ik weet het niet 100% zeker. Dit is info die ik bij elkaar gesprokkeld heb van fertilityfriend en deze pagina enzo...)
Voordat ik de pil begon te slikken had ik een hele regelmatige cyclus, tijdens de pil slikken ook nooit problemen gehad, hoop nu nadat ik gestopt ben, ook geen problemen te hebben. Mijn ovulatie is over het algemeen rond de 14e dag, heb dus de perfecte cyclus, dus klus rond de 14e om de dag. Maargoed, we zijn net begonnen, hoop dat het gelijk raak is en dat ik niks niet hoef te ontpillen enzo
Jaa dank je. Ik dacht echt van nou hoeveel cyclus dagen zal ik de volgende maand weer hebben, het aantal cyclus dagen bleef elke maand maar stijgen.. hield maar niet op.. de gyn vond het knap dat ik zwanger ben geworden met 42 cyclus dagen.. ivm het bepalen van de vruchtbaarste dag.. Maar tis allemaal goed gekomen gelukkig..
nou wij hebben na ongi om de dag geklust, op 1 jan. had ik s'avonds een met mijn ovu test een lh piek (positieve ovu test) wij hebben die dag niet geklust, maar de ochtend na posi ovu test en toen iedere ochtend daarna. Dus eerst om de dag en na posi ovu test de dagen erna 4 dagen lang en toen weer om de dag en zie banner! Wij hebben de vorige ronde dagen voor posi ovu test goed geklust en de dagv dposi ovu test ook en daarna toen weer wat minder en dat werkte dus niet bij ons. Omdat je ei idd 24 tot 48 uur na die lh piek komt moet je er zo'n 12 uur voor ziiten met klusssen geloof ik zodat er verse zaadjes op de loer liggen! succes allemaal meiden! liefs humm