Wat doen jullie tijdens het voeden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sellie13, 9 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Hoi borstvoedingsmama's!

Beetje gekke vraag misschien, maar ik vroeg me af of jullie net als ik wel eens een boekje lezen of even tv kijken tijdens het voeden. Op een ander borstvoedingsforum werd hier erg afkeurend over gedaan omdat je dan geen aandacht voor je kindje zou hebben en daardoor voel ik me een beetje schuldig. Maar als ik mijn kindje de hele tijd aankijk, drinkt hij niet maar ligt ie alleen maar lief naar me te lachen (ook gewedig schattig hoor!). Hoe doen jullie dat?

Groetjes, Sellie

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    vind niet dat je je schuldig hoeft te voelen hoor!
    je moet gewoon erg vaak en soms ook lang voeden.
    ik ben met 9 maanden gestopt met bv,maar ik deed er in de eerste maanden soms wel 45min per keer over.
    tja dan duurt het toch wel lang.
    ik ging ook altijd tvkijken,boekje lezen of bellen.
    ik kreeg het zelfs voorelkaar om te internetten(laptop) :D

3. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik probeer het een beetje te verdelen. De meeste voedingen blijf ik contact houden met mijn kind maar soms lees ik een tijdschrift, maak een sudoku-puzzel of ik kijk wat tv.

Tja, ik denk dat je gewoon moet doen waar jij je goed bij voelt!

4. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Justin drinkt niet zo lang eigenlijk.
    Hooguit een paar minuten.

Meestal kijk ik gewoon naar hem of kijk wat de andere kids uitspoken.
    (vaak doen ze dat ook als ik aan het voeden ben) [-X

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Boekje lezen lukt hier niet, want dan wil Kevin het pakken en in zijn mond stoppen. OP het begin heb ik van alles gedaan tijdens het voeden, want ik was er rustig 35 minuten zoet mee. Nu is het maar zo kort en is hij zo snel afgeleid, dat ik even niets anders doe. Tijdens de avondvoeding om 19.00 uur - die hij meestal slapend drinkt - kijk ik wel tv met het geluid heeeeeeel zacht.

6. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Tvkijken of laptoppen..
    Als ik mike aan blijf kijken wordt hij afgeleid en blijft hij alleen maar terug staren :)
    Hartstikke lief, maar dat is niet de bedoeling :)

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik relax ;) ... als ik ga lezen, wil Mirre ook. Idem met tv ed. Dus ik staar uit het raam en denk na over de zin van het leven :) (of ik val in slaap :oops:)

8. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ik heb er ook een van de categorie die het niet accepteert als ik iets anders doe. ik kijk naar hem of speel een beetje met zijn vingertjes ofzo. vaak wordt ook mijn hele mond onderzocht tijdens het voeden. ;)

maar vind het helemaal niet raar als je iets wilt lezen tussendoor hoor, zeker niet in het begin als het lang duurt.

9. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    In het begin kon ik nog wel eens een boekje lezen of eventjes tv kijken (voeding duurde natuurlijk ook langer...) Nu is het zo gepiept en moet ik zorgen dat hij niet afgeleid wordt en opletten dat hij niet gaat bijten. Verder wordt mijn bh geinspecteerd en mijn shirtje, soms de duim bij de mond in, tja is ook lekker toch?

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    tv kijken, of gewoon naar mijn kind kijken.
    Bij de laatste voeding, vertel ik over de dag aan hem.

11. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Ik heb altijd alleen maar naar mijn zoontje gekeken....lang leve de gevoelens die vrijkomen wanneer je bv geeft. Ik vond het heerlijk!
    Nu moest ik bij hem ook echt op zijn kamertje gaan voeden, want anders kwam er helemaal niets van...
    Maar goed, hij was ook binnen 10 minuten klaar. Dat is toch wat anders wanneer je drie kwartier voed.

12. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik houd er meestal wel mijn aandacht bij omdat m'n dochtertje af en toe de borst lost en moet ze dan weer aanmoedigen. Soms lees ik een tijdschrift en 's avonds staat de televisie dan wel aan maar zet ik hem stiller.
    Wel merk ik de laatste dagen dat als ik naar haar kijk ze dan afgeleid is, ze staart me soms erg nieuwsgierig aan en drinkt dan minder of niet, wel erg lief :)

13. tv kijken, lezen, laptoppen, kruiswoordpuzzels invullen, slapen, telefoneren.

Eigenlijk zowat vanalles...

Ik vind niet dat je je schuldig moet voelen, ik vind het heel normaal eigenlijk...

14. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    De eerste voeding doe ik in bed en dan heb ik wel altijd de tv aan. Niet omdat ik mn meisje niet interessant vind ;) maar vooral om wakker te blijven.

De andere voedingen doe ik wel in rust zeg maar, dan relax ik zelf ook gelijk weer. Maar zijn er meestal nog maar 2 en duren hooguit een kwartiertje, dus een soort power-relax-moment zeg maar :)

Oh en schuldig voelen is echt niet nodig hoor, jij doet toch al het beste voor je kindje, die heeft er echt geen last van als jij ff tv kijkt hoor ;)

15. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    De eerste voeding doe ik altijd in bed en dan dommel ik zelf ook nog een beetje weg. Daarna gaat hij ook meteen weer zijn eigen bedje in. Overdag probeer ik vaak wel iets te lezen oid maar dat gaat nu bijna niet meer want dan wil hij zien wat ik aan het doen ben. Televisie kijken gaat op zich wel maar ik hou niet zo van televisie overdag. De laatste voeding doe ik op bed en dan heb ik vaak de televisie wel zachtjes aan.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    tv kijken, tijdschriftje naast me, bellen :D

17. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    soms kijk ik tv maar meestal ben ik aan het worstelen met hem om toch maar die tepel te nemen en niet zijn duim :) de laatste voeding kijk ik alleen maar naar hem probeer hem dan echt helemaal in me op te nemen want ze zijn gewoon veel te snel groot

18. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    tjeemig, nooit over nagedacht of ik me schuldig moet voelen of niet... :confused:

Ik lees een boekje. kijk tv, bel een vriendin, computer, voer een gesprek met m'n man, broodje eten, ik maak me bij de ochtend voeding zelfs op al voedend :D

Mannetje heeft altijd zijn oogjes dicht en is niet snel afgeleid, op het moment dat hij los laat draait hij zich altijd op zijn ruggetje en begint heel zoet te lachen naar me, zo van mam ik ben klaar hoor smelt smelt..., dan is natuurlijk alle aandacht naar hem gericht...

dus ik zou zeggen niet schamen hoor :)

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind dat je je totaal niet schuldig hoeft te voelen als je tijdens het voeden iets anders doet dan naar je kindje kijken.
    Wat ik tijdens het voeden vooral deed (toen het goed ging, en we het moelijke begin voorbij waren) was soms, tv kijken, boekje lezen, telefoneren, computeren, verder gaan met eten koken, maar toch de meeste voedingen waren dat ik lekker op de bank zitten met een glaasje drinken en dan gewoon idd lekker genieten van de rust en van de kleintjes.
    Nu heb ik nog maar 1 voeding aan de borst, en nu doe ik dan ook helemaal niks ondertussen. Alleen genieten van dat kleine mannetje aan mijn borst.

20. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tegenwoordig zit ik door te sudoku-en,de voedingen overdag duren namelijk niet zo lang meer.

Deel Deze Pagina