Wat in plaats van borstvoeding geven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Andrea85, 30 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn dochter is bijna 19 maanden en krijgt nog 3 voedingen per dag, nu ga ik morgen zonder haar uit logeren en kan ik dus niet voeden. Het gaat om 5 voedingen die ze dan niet bij me drinkt, wat zouden jullie geven als alternatief? Koemelk drinkt ze echt niet, ik zat nu aan sojamelk ofzo te denken; wat zouden jullie doen? Soja, rijst, amandel? Of zo'n pak dreumes-sojamelk? Of 'gewone' opvolgmelk? Of iets anders? Ik krijgt nu natuurlijk geen vijf voedingen meer gekolfd voor morgenochtend.

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Is het erg als ze anderhalve dag geen melk krijgt? Een plakje kaas extra lijkt me afdoende voor de calcium. Ik denk dat ik zou overwegen gewoon thee, water, diksap enz te geven voor de dorst. Als je denkt dat ze behoefte zou kunnen hebben aan het idee van een slaapflesje zou je een klein pakje opvolgmelk kunnen kopen, misschien drinkt ze dat wel.
    Ik weet eigenlijk niet of amandelmelk en sojamelk geschikt is , volgens mij zat daar ook een leeftijdsgrens aan, maar ik weet niet waar die ligt.

Lukt het wel om 1 voeding te kolven? Dan zou ik dat doen, voor bij het naar bed gaan, en de rest achterwege laten. Tekort aan voedingsstoffen zal ze er niet van krijgen.

3. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Dagje geen melk? Lust ze wel yoghurt of karnemelk (evt met drupje diksap)? En inderdaad, kun je misschien wel 1 voeding kolven voor het slapen gaan?

4. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    ik zou geen peutermelk geven is nergens goed voor. gewoon extra zuivelproducten als yoghurt, kaas, en eventueel karnemelk net wat roosvice ( zijn mijn kinderen gek op. verder water en thee..

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zal idd proberen vanavond te kolven en ik kan op zich ook de ochtendvoeding kolven ipv geven... Dan zijn we er eigenlijk al he ;) Krijgt ze alleen 's avonds melk, dus 2x, en laten we de ochtend- en middagvoeding voor wat het is (karnemelk valt te proberen idd, soja hebben we ook in huis, en als ze 't niet wil, ook niet erg :) ).

Hoe simpel kan het zijn he!

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Hier lusten de kindertjes geen melk, maar wel karnemelk!
    Als je er een drupje roosvicee doorheen doet is het helemaal feest
    :)
    Dus wie weet kan je dat idd proberen..

Deel Deze Pagina