Vier weken geleden ben ik mama geworden van een lief jongetje. Een erg hongerig jongetje blijkt. Hij groeit als kool (1100 gram in 4 weken) en heeft veel trek. Ik geef borstvoeding en dit gaat over het algemeen heel goed. Wel is het aardig intensief en ik heb de hele dag door honger. Nu is mijn zoontje vandaag 4 weken en ik zit inmiddels 4 kilo ONDER mijn startgewicht voor de zwangerschap. Hoewel ik best nog wat overgewicht heb (zo'n 10 kg) vind ik het wel opvallend. Ook bij mijn oudste viel ik veel af (hongerig kind) maar daar was de borstvoeding minder intens en stabliseerde het zich al na enkele weken (1 kg onder startgewicht). Wie heeft ervaring met veel afvallen (door de bv?). Ik vind het zelf natuurlijk niet heel erg maar dat hongerige gevoel de hele dag is minder fijn.
Herken het hongerige gevoel wel, afvallen dan weer niet. Hier ging het heel rustig aan. Maar ik ben ook een rommelige eter en eet vaak iets tekort. Neem anders wat voedzame tussendoortjes bijv gemende noten. Erg gezond en vulde hier ook best. Geniet van het goed lopen van de borstvoeding en de goede groei van de kleine grote man
Probeer in ieder geval eiwitrijk te eten zodat het ook echt alleen 'vet' is wat je kwijtraakt. Denk aan kip, eieren, tonijn, vette vis, noten, kwark etc.
Ik heb een collega die ongeveer hetzelfde had. 2 dagen na de bevalling zat ze al weer op haar startgewicht en ze bleef afvallen. Zij gaf trouwens geen borstvoeding. Ik weet dat ze (nu zwanger van de 2e) van plan was om al van te voren naar een dietist te gaan. Is dat wellicht ook iets voor jou?
Gefeliciteerd met je zoontje! Hier ook onwijs afgevallen door bv. Omdat ik geen reserve had, zit ik inmiddels aan de bijvoeding, maar door de bank genomen (zei de HA) schijnt je gewicht (en hongergevoel) zich na een maand of 3-6 te stabiliseren. Moet overigens zeggen dat ik dat hongergevoel niet heel erg heb gehad. Ik denk dat gezond eten, toch 't beste is, maar als je 't gevoel hebt dat je het niet red zo, idd even advies vragen bij een voedingsdeskundige ofzo?
Hier ook erg gehad. Bij de oudste viel ik ook snel af, uiteindelijk 7 kg onder m'n start gewicht. Ik was 18 kg aangekomen en na 8 weken op m'n oude gewicht. Maar bij beide kindjes bleef ik aan het eten, de hele dag honger. Na een paar maanden werd dat langzaam beter.
De hele dag honger, maar afvallen ho maar haha! Ben na de bevalling 5 kilo kwijt geraakt, en daarna niks meer.. oeps En wil ook niet gaan lijnen nu ik borstvoeding geef.. maar zou toch wel graag al die extra kilo's nog kwijt raken..
grrrrr... Zit nog steeds 5 kilo boven het startgewicht van mijn zwangerschap.. het wil er maar niet af!!
Helpt het veel drinken niet al een hoop? bij mij werkt drinken ook tegen het honger gevoel. Nu na 9,5mnd nog steeds 3kg boven startgewicht...ik maak me er maar niet druk om.
Ik val ook veel af door de bv. Bij alle zwangerschappen snel weer op gewicht. Nu ook al -2 kilo. Ik vind het niet erg, want ik kan gewoon blijven eten. Ik heb wel vaak lekkere trek, maar dan snaai ik eigenlijk te veel. Ik zou ook wat vaker eten op een dag en dan kleinere porties.
Pas je voedingspatroon aan, zoals Parisienne zegt, maar hou het even in de gaten. Snel afvallen en veel honger kan ook duiden op iets met je schildklier, vaak heeft een moeder in zo'n geval ook minder melk dan verwacht. Is heel simpel op te sporen met bloedprikje, en goed te behandelen met behoud van bv.
Zoiets zij de gyn inderdaad ook. Maar minder melk lijkt me gezien de forse groei van manneke (nog?) niet aan de orde. Zeker iets om de gaten te houden. Einde van de maand zie ik de gyn
Hihi, mijn dochter eet me ook op. Na bijna een jaar bv ben ik inderdaad 10 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap. Bij mijn eerste was dat ook zo, wat dus nu betekent dat ik nu net zo zwaar ben als toen ik 16 was.