Hallo mama's! Even snel een vraagje tussendoor. Onze kleine meid is vandaag 8 maanden en krijgt nog steeds BV. Momenteel zit ze, denk ik in de 8 maanden sprong. Haar in bed leggen is een ware ramp momenteel Zodra ze voelt dat ik haar neer wil leggen krijst ze de boel bij mekaar. Vanaf haar geboorte tot nu valt ze meestal aan de borst in slaap. Nu is mijn vraag: gaat ze ooit leren zelf in slaap te vallen? Binnen een 4tal maandjes zou ik willen stoppen met BV. Hoe moet ze dan in hemelsnaam inslapen? Heeft er iemand ervaring met het het stoppen van BV? Hoe gaat dit in z'n werk? Is het emotioneel niet moeilijk voor jou én je kindje?
Ik heb geen ervaring met stoppen met bv, maar mijn dochter sliep op een gegeven moment niet meer in aan de borst; ik legde haar dan wakker in bed en na een paar avonden aan bed troosten, ging het prima. Het is even wennen, maar komt goed hoor!
Nee, ik denk dat je de komende 14 jaar pech hebt en ze nooit zelf in leert slapen.... komt vanzelf goed. Hier ook een aan-de-borst-inslaper, maar alleen 's avonds. Heel apart. Ze slaapt dan trouwens wel gewoon verder als ik haar weg leg. Het mama nodig hebben stopt vanzelf een keer, en dat zal heus niet nog een jaar duren
Nooit bv gegeven, maar wel een kindje dat gewoon de eerste 12 weken alleen op mij sliep snachts. Overdag in de bondolino of box/kinderwagen. Hij sliep alleen met mij in de buurt....is vanzelf minder geworden, niets voor hoeven doen!! ALs de mama honger verzadigd is, geven ze zelf wel aan hoeveel mama ze nodig hebben, geniet ervann!
Ik heb dat probleem ook gehad, nog maar recent eigenlijk en het gaat nu steeds beter. Hij sluimert al wat aan de borst, maar zijn oogjes gaan weer open zodra ik hem in bed leg. Ik zeg hem welterusten en ga naar de woonkamer. Ik moet vaak zo´n 5 keer terug om hem eventje op te tillen en een knuffel en een kus te geven omdat hij dan begint te jengelen of huilen. Vaak valt hij dan wel in slaap. Als dat niet lukt ga ik weer even met hem zitten aan de borst of met speentje totdat zijn oogjes weer dichtvallen, vaak valt hij dan wel gelijk of na een paar keer op en neer in slaap. Dit gaat nu steeds beter. Ik leg hem ook altijd uit dat we in de woonkamer zijn en dat als er wat is dat we zo bij hem staan haha, hij zal het nog wel niet snappen, maar goed
Zou het boek van Stephanie Lampe even lezen: baby in een droomritme. Ga je ws veel aan hebben! Erg BV-vriendelijk en laten slapen zonder huilen!
Ik deed dat ook altijd,en ik denk maar, ze snappen meer dan je denkt en een geruststellende stem is ook fijn voor een kleintje