Baby ehbo spulletjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Baileyy, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Onze zoon gaat staan, wil lopen, kruipt over stenen..Dus schrammetjes en straks ook vast wat valpartijtjes als het nog wilder gaat;)
    Wat voor EHBO spulletjes moet ik in huis hebben voor hem? Pleisters heb ik, betadine heb ik gekocht. Zetpilletjes had ik al. Maar verder? Wat is handig? Ook om straks mee te nemen op vakantie natuurlijk.

2. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Arniflor vallen en stoten gel van vsm. Bult of blauwe plekken zijn zo weg. Ik zweer erbij

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Vallen en stotengel van vsm

Nestosyl ( kan op bijv schaafwondjes, brandnetelbultjes, insectensteken enz gesmeerd worden )

Hechtpleisters! ( bij een sneetje de wondranden naar elkaar toe drukken en wat dunne strookjes hechtpleisters erop zorgt er vaak voor dat t geen litteken wordt )

Pincet ( om splinters en evt teken of iets dergelijks te verwijderen )

Verder zijn steriele gaasjes en kleine verbandjes ook altijd wel handig om bij je te hebben. Je gebruikt het vaak niet, maar je zal altijd zien dat er net even een wat grotere wond is waar je niks aan kan doen met een pleister.

Ik heb zelf trouwens een jodium allergie en kan dus niet tegen gewone pleisters en betadine. Heb dus altijd de witte pleisters en sterilon in huis.

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Nestosyl mag dat bij baby's? Oké goede tip!

Hechtpleisters hadden ze niet bij de drogist? Ik hebt nog gevraagd zelfs.

Steriel gaasjes en kleine verbanden heb ik ook niet. Goeie!

En jodium allergie, tja dat merk je dan ook pas later toch?

Deel Deze Pagina