Aan de dames die getrouwd zijn, doet mijn man normaal of nie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door denisewijnmans, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    =D> :evil:

2. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Tja moeilijk.. Wij hebben hier ook afspraken erover. Die maken we als we 's avonds naar bed gaat. Als m'n vriend om 0600 op moet om te werken dan ga ik er 's nachts uit. Heeft hij avonddienst dan gaat hij er 's nachts uit. Maar hij slaapt zo vast, eerdat ik hem wakker heb kan ik net zo goed zelf even 'n flesje geven. Dus wij laten 't inderdaad ook 'n beetje gaan. Gisteravond is het laat geworden met vrienden dus is hij 'opgebleven' voor de nachtfles en ging ik er vanmorgen om 0700 uit.

Maar ja, als die afspraken hebt zou ik zeggen, hou hem eraan !

3. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    tuurlijk ben je flexibel als manlief smorgens vroeg eruit hoeft en jij (nog) niet hoeft te werken, ik weet 100% zeker dat wij het straks op gevoel gaan doen, en dat betekent dat soms de een meer en soms de ander er meer uitgaat, maar hoe jou partner doet vind ik echt niet OK, maar....

stel dat hij erg veel moeite heeft met snachts opstaan, kun je dan bv niet afspreken dat jij lekker op tijd naar bed gaat, hij de laatste voeding doet, jij er snachts uitgaat en hij weer voor de ochtendvoeding? Ik noem maar wat......vraag hem een swaarom hi zo doet, wat is het argument, is hij moe, vind hij het niet leuk, heeft hij het gevoel het niet te kunnen, wil hij gewoon niet, wa is er aan de hand en zoek dan een oplossing.

4. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    wij staan beide om de beurt op en als die me een por geeft terwijl het zijn beurt is geef ik hem een porretje terug

hij heeft wel eens gezegt jij moet eruit terwijl het zijn beurt was maar ik deed net of ik helemaal niks hoorde hahaha

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik zou denken dat, als jij straks de hele dag gaat werken, hij overdag wel een uurtje slaap met de kleine kan meepikken, hetzij in de ochtend, hetzij 's avonds.
    Of jij moet 's avonds na het werk en eten een uurtje proberen te gaan slapen, maar of dat echt werkt?

Wij hebben geen regel wie er uit gaat.
    Nu komt het ook bijna nooit voor dattie huilt, dus is dat ook niet nodig.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Voor ik met mn antwoord begin, even 1 vraagje, waarom is dit alleen aan de mensen die getrouwd zij? Dat snap ik niet helemaal, wat is dan het verschil (behalve een stukje papier met handtekeningen erop en misschien een ring) tussen getrouwd zijn en gewoon samen wonen?

Ik ben altijd opgestaan snachts, of tenminste wakker geworden. Aangezien mijn vriend de borst niet kan geven ;)! Maar ook mijn vriend is eigenlijk altijd snachts wakker geweest als ik de kleintjes ging voeden, gewoon omdat hij dan genoot van het zien van zijn kindjes aan de borst. Vaak gaat hij ze ook halen en brengt ze dan bij mij in bed. Maar ik haal ze evengoed uit hun bedje en ga op ons bed voeden en dan vind ik hem vaak al wakker in bed.

Hij moest ook werken, en toch werd hij wakker! In de tijd dat ik moest werken ben ik ook gewoon snachts opgestaan, wederom omdat hij geen borst kan geven. Laatste maanden kregen ze snachts geen borst meer maar kunstvoeding en ook dan waren we meestal samen wakker. Het was vaker dat ik niet wakker was afgelopen maanden ivm medicijngebruik.

Ik vind wel dat het jullie kindje is, dus jullie er beide voor moeten zorgen, ook snachts. En als jullie hebben afgesproken dit om de nacht te doen, vind ik dat jij je daar eigenlijk ook aan moet houden op de dagen dat je moet werken, dat moet hij immers ook. Om de nacht, is om de nacht, klaar ;)! En als hij jou altijd wakker port wanneer het zijn beurt is, dan ga jij dat toch ook gewoon doen wanneer het jouw beurt is. Kan hij zien dat het eigenlijk best irritant is en dan stopt hij er misschien ook mee bij jou. En ik begrijp dat je kunstvoeding geeft, wat als je borstvoeding had gegeven? Dan had je er toch ook gewoon elke nacht uitgemoeten? Tja het is mi gewoon een stukje verantwoordelijkheid naar je kindje toe. En natuurlijk is snachts wakker zijn een risico van kindjes krijgen en ik neem dat voor lief ik heb dan ook totaal geen moeite met de nachtvoedingen, hoewel ik het ook niet erg vind dat ze sinds 4 nachten beide doorslapen ;)!

Liefs, Hanneke!

7. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Tijdens je verlof moet je zelf nog herstellen van je zwangerschap en bevalling, dat is een van de redenen dat je bevallingverlof krijgt. Vooral als manlief dan pas om 13:00 u hoeft te beginnen vind ik het helemaal niet logisch dat je dan als vrouw er 's nachts telkens uit gaat. Ik gaf al snel borstvoeding en dat kan manlief niet doen, natuurlijk. Maar dan wordt het wel meteen een onuitgesproken taakverdeling. Ik wordt wakker als ik haar hoor, maar hij slaapt rustig door, want hij is gewend dat ik er toch wel uit kom. Dat betekent nu dus b.v. dat ik in het weekend, als ik vroeg op pad zou willen en zij alletwee liggen te slapen, ik eigenlijk niet weg kan omdat papa niet wakker wordt en zijn bed niet uit komt als onze dochter wakker wordt.

Maar meer in zijn algemeenheid: volgens mij heeft de emancipatie vooral aangetoond dat vrouwen wel de meeste dingen kunnen die mannen kunnen (zorgen voor een inkomen), maar mannen niet wat vrouwen kunnen (zichzelf wegcijferen voor een ander / baby).

8. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Euh, helaas heeft de mijne daar ook een handje van.

9. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Ik ben niet getrouwd..maar we leven wel samen en hebben samen kinderen... ;)
    Wij hebben de afspraak dat ik er s nachts uitga en hij s ochtends...kan ik dan nog even slapen.
    Wij hebben het voordeel dat mn vriend alleen s middags en s avonds werkt..en ook nog s voor zichzelf..
    ik werk thuis.

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik vind dat het jullie kindje is en dus ook de verantwoording voor alle verzorging ed bij beiden moet liggen. Het is maar net wat voor afspraak je met elkaar maakt en dat je daar beide happy mee bent. Als mijn vriend mij wakker maakt omdat hij gewoonweg geen zin heeft om eruit te gaan terwijl het zijn 'beurt'is, krijgt ie een bij wijze van spreken een emmer water over zich heen. Mag hij het bed verschonen als ik dan Louise verzorg ;)

Ik vraag me af hoe het dan met de rest zal gaan als je man/vriend er niet uitwil voor zijn eigen kind. Moet jij dan ook de hele dag werken en het hele huishouden doen terwijl hij maar een paar uurtjes per dag werkt? Ik zou dat echt niet pikken.

11. Secretstar

Secretstar Actief lid

Mijn man staat 's nachts op terwijl ik zelfs niet hoef te gaan werken.
    Maar ik neem dan de verzorging van haar de hele dag op mij en 's avonds kook ik uitgebreid en zorg ik dat alles in het huishouden gedaan is. Maar 's nachts heb ik rust nodig en hij heeft genoeg met een vijf-zestal uurtjes, ik niet plus dat ik ook niet gemakkelijk inslaap ;)

12. Lilly08

Lilly08 Lid

19 okt 2008
    45
    0
    0
    Om en om opstaan 's nachts lijkt mij een redelijk voorstel , of je nu om 08.00 u moet beginnen of om 13.00 u. k Vind het trouwens wel bizar dat een kindje van 7 maanden 4/5 keer per nacht wakker wordt hoor! Slaapt hij / zij overdag teveel soms?

13. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    :) die van mij weet niet eens wat Nilo te eten krijgt of hoe een luier werkt ... Laat staan dat ie er 's nachts uit zou gaan :confused:. Als hij s'avonds in bed ligt te huilen, roept manlief dat hij z'n moeder nodig heeft (en dan is het alleen maar om het speentje in z'n mond terug te stoppen :( ) Al 5 dagen na de bevalling deed ik het huishouden en de kinderen alweer volledig omdat hij beweerde dat ie dat niet kon.

14. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Schijnbaar bof ik erg. Mijn vriend ging er s'nachts ook uit toen Sanne nog een fles kreeg, ook als hij de volgende dag moest werken. Als Sanne nu s'nachts een keer huilt dan gaat eigenlijk degene die wakker is. We spreken niets af ofzo. Ik vind dit erg normaal, tenslotte is Sanne van ons beiden. Maar ik heb het erg getroffen met mijn vriend denk ik, hij draait nergens zijn hand voor om. Zelfs poepluiers vind hijniet erg :).

15. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik klap echt in mijn handen bij mijn vriend. ik het nog nooit een nachtvoeding hoeven geven. die nam hij voor zijn rekening omdat hij vond dat ik aan moest sterken van de bevalling =D> ik deed wel het huishouden en hij sliep lekker uit in het weekend.

toen mijn zoontje een tijd vaker wakker werd zijn wij de nachten om en om gaan doen.

ik vind jouw man echt een flapdrol ( hou het nog netjes :evil: )
    wel de lusten, niet de lasten. zo werkt het dus niet. Hij heeft echt een flinke trap onder zijn reet nodig!

groetjes, Miranda

16. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Uhh, sorry dat ik het zeg, maar vertel me eens over zijn andere kwaliteiten, anders kan ik me niet voorstellen dat je daar 3 kinderen mee krijgt :confused: :oops:

17. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik ben ook heel blij met mijn mannetje. Hij doet er niet moeilijk over om 's nacht uit bed te gaan om Sem te troosten. Als ik eerlijk ben, doet hij dat vaker dan ik. :oops: Ik heb de neiging om nogal diep te slapen. Maar waarom wordt jouw kind nou zo vaak wakker 's nachts? Is het niet een idee om eerst dat probleem aan te pakken? En wat je man betreft, ik zou gewoon blijven zeuren tot hij eruit gaat. Mannen onderschatten vaak hoe zwaar het kan zijn.

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik wilde hetzelfde zeggen....

19. Secretstar

Secretstar Actief lid

Ben ik niet de enige dat dit niet normaal vind :confused:
    Ik bedoel niet weten hoe een luier werkt? Niet weten wat je kids te eten krijgen?
    Ik hoop dat je zelf ook wel weet dat dit niet normaal is? :(

20. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jeetje meid, en wat als jij es ziek wordt of een ongeluk krijgt (niet dat ik dat voor je hoop hoor) maar als je gewoon es een dagje weg wilt? :confused:
    Dan heb ik het nog niet eens over het dagelijkse leven.

Ik zag in je album de foto van je kleintje, een schatje hoor! Maar ik vind dat hij liever maar het ándere truitje aan moet hebben, waarop staat: MAMA's kanjer! ;)

Deel Deze Pagina