Geslacht ...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dobslots, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    Ik ging vorige week voor mijn derde echo,
    deze keer (heb reeds 2 zonen) wou ik echt niet weten wat het gaat zijn, als ik thuis kijk met mijn man naar de echo zie ik dat het terug een jongen is!!! Het maakt ons echt niet uit of het een hij of zij is, maar deze keer wou ik het echt niet weten tot met de bevalling!!!
    Poging mislukt, maar wel super fier!
    Hihi.
    Wie heeft ook deze ervaring ?!?
    Groeten
    L

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Gefeliciteerd! Maar vraagje... hoe kun je nou zien dat het weer een jongen is als je pas 13 weken bent?

3. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    #3 dobslots, 6 jul 2010
    Laatst bewerkt: 6 jul 2010
    ik zag op de echo iets hangen dat niet bij een meisje past ;) zal een foto van echo toevoegen.

Wat denken jullie???? Graag jullie mening.

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Is dat niet het begin van de navelstreng?

5. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    Op de bewegende echo is het duidelijker te zien, raar dat ik er nu zo van uitga dat het een zoon is, mss is het toch fout?!?

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou ik ben geen echoscopiste (wel een mooie echo trouwens!!) maar ik zou toch geen zekerheid durven geven bij deze termijn hoor ;)

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ook geen zekerheid durven geven en misschien JUIST nu er toch voor kiezen om het te checken bij de 20 weken echo...
    Omdat je nu toch wel heel erg uit gaan van een jongen. En er dus niet meer helemaal onbevangen in staat....

8. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Zou dat met 13 wkn al ZO duidelijk zijn dan???
    Lijkt me niet maar goed! Denk eerder dat dit met de navelstreng te maken heeft!

9. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    lijkt alsof je iets lager moet kijken als ik zijn bil zie maar ben benieuwd

10. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Lijkt mij ook erg vroeg om het nu al te zien. Het lijkt idd wel op een jongetje maar volgens mij kun je dat met 13 weken niet zo duidelijk zien hoor. Ik denk eerder dat het de navelstreng is ofzo.

11. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    volgens mij is dat de navelstreng. het kan natuurlijk best een jongen zijn, maar dat wat je nu omcirkeld hebt is volgens mij geen piemeltje.... omdat ze geslachtsbepalingen pas doen rond de 20 weken, als de piemeltjes met 13 weken dit formaat al hebben lijkt het me geen probleem om het eerder te doen... ; ) Ik ben geen expert, maar ik denk dus dat dit niet zeker weten de piemel is hoor. Misschien nu juist toch fijn om t zeker te weten?

12. Tese

Tese Niet meer actief

Dat wat je omcircelt hebt is de navelstreng. Dan daarbij is het te vroeg om het geslag te zien. Als je al wat zou kunnen zien word het vaak verward. Een meisje heeft tot de 19/20 weken zulke dikke schamlippen dat het ook wel eens voor jongen aangezien word.

13. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Pas op !!!! Met 13 weken hebben zowel jongen als meisjes een soort van piemeltje, genaamd de NUB (google er maar eens op).
    Dit is het geslachtsdeel wat zich NA de 14e week gaat vormen tot definitief geslachtdeel; intrekken tot clitorus als het een meisje is, en verder uitgroeien tot piemel voor een jongen.
    Tot de 14e week (en vanaf de 12e) is het geslacht alleen te zeggen aan de hand van de stand van deze nub.

Jij kan dus nu onmogelijk het geslacht hebben gezien! ;)

En je hebt idd de navelstreng omcirkeld ... en heb net nog even bij mijn zoon gekeken, maar zijn piemel zit echt niet op zijn navel ;)

14. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    Bedankt voor jullie bevindingen! Het leek me echt een piemeltje, beide opties zijn nu terug open ;D Hihi. De gedachtengang van een zwangere vrouw... op 18 wk terug echo... we zien wel, al wil mijn jongste zoon absoluut een broer, als het een zus is, kopen we gewoon een nieuw of neemt mama een ander sirooptje zei hij (hij is 5)
    Ik probeer de bewegende echo er eens op te krijgen.
    Merci
    L

15. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
  16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Prachtig hoor! Maar ik denk echt dat het de navelstreng is. Niet dat ik daarmee zeg dat het een meisje is, maar wel dat het nog te onduidelijk is om zeker te zien of het een jongen of een meisje is ;)

17. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Het verschil is idd pas vanaf de 14 wk te zien..

18. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Meis, het geslacht is nog niet zichtbaar met 13 weken! Ook niet op een bewegend filmpje!

Wat je wel kan doen is een zij-aanzicht foto van 13 weken pakken, met daarop de hele baby incl. billen (dat is bij je andere echofoto "weggesneden", en dan kijken of de nub zichtbaar is.

19. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    'k vind het eigenlijk best wel leuk, terug naar af, en niet weten wat het zal zijn. Mss komt mijn wens toch nog uit ;)
    Nu nog volhouden!!!
    Bedankt voor jullie respons.
    L

(toch iets fantastisch, hé, die echo's!)

Deel Deze Pagina