kinderfisio,is dit het?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door palmie37, 8 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    We zijn naar een Osteopaat geweest voor de voorkeurshouding naar links van Chloe, omdat dat niet had geholpen kwam vanochtend voor het eerst de kinderfisio bij ons thuis.
    We waren vorige week bij hem geweest en toen heeft ie haar hoofdje gemeten en een afdruk gemaakt i.v.m de afplatting en om dan te kijken wat de vorderingen zijn.
    Zelf doen we ook al erg veel zoals bedje andersom, op de arm aan de linkerkant zodat ze naar rechts kijkt, knuffeltjes enz....aan de rechterkant en noem het maar op!

Hij komt vanmorgen binnen en geeft me de percentages die hij had gemaakt aan de hand van die hoofdafdruk en zegt dat het er goed uitziet.
    Verder vertelde hij wat we het beste konden doen om haar meer de rechterkant op te krijgen, precies dezelde dingen die we al de hele tijd doen:$
    Ik zei i.v.m dat we hadden geprobeerd een handdoek in haar rug te leggen en dat ze dat absoluut niet wilde en veel krijsde dus maar weer zijn gestopt waarop hij antwoorde hmmm tja raar!;)
    Hij heeft me dus niks nieuws verteld en na 15 min. was ie weer weg.

Gaat dit altijd zo of ligt het aan mij;)
    Iemand ervaringen?

p.s moet er wel even bij vertellen dat al die dingetjes die we doen om haar meer naar rechts te stimuleren al wel een beetje effect hebben af en toe maar dit hebben we zelf al gedaan dus zo hebben we toch niks aan deze man?

Liefs Palmie

2. adi

adi Niet meer actief

Heeft ie de kleine niet nagekeken ivm de voorkeurshouding nu?

Mijn dochtertje heeft in het begin een lichte voorkeurshouding gehad (ik vond van niet, KA van wel). De fysio kwam haar toen elke week controleren.

Ze ging checken hoe de baby reageert als ze haar op de rug legt (of ze elke keer naar dezelfde kant draait), en of ze ook vanzelf naar de niet-voorkeurskant draait als daarnaartoe wordt gelokt.

Daarnaast kregen wij een hele schema hoe we haar in bed moesten leggen na elke voeding. Zeg maar 1x op de rug naar rechts, 2de keer op zij naar links, dan op de rug naar links enz enz.

3. danikrogt

danikrogt Actief lid

13 nov 2008
    141
    0
    0
    geen werk
    rijswijk
    klinkt mischien raar maar heeft ze mischien ook kiss quinten heeft kiss en begon ook zo

4. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Vorige week lag ze bij hem op de tafel en keek ze naar links waarop ie zei, ah ja duidelijk, verder malletje van hoofdje gemaakt en verder niet!
    Hebben tekeningetjes gehad met de beste houdingen voor haar!
    Vandaag heeft ie niks gedaan alleen maar die tips gekregen die we al wisten.
    Ik had haar vanochtend na de voeding extra wakker gehouden omdat ie de vorige keer zei jee ze slaapt alleen maar nu kan ik niet veel zien:$

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Nee dit heeft ze niet, ze kan rustig zonder moeite naar rechts draaien alleen vind ze links prettiger denk ik.

6. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Wij hebben zelf heel lang fysio aan huis gehad. Nikita had een flinke voorkeurshouding naar rechts toe. Als ze zo héél jong zijn, kan je ook nog niet zoveel meer doen dan dat je al doet. Opzich niet gek dus dat je niet allemaal andere dingen al moet gaan doen. Naarmate je kindje ouder is, krijg je meer 'opdrachten'.
    Ik denk dus dat je het niet moet zien als een nutteloos bezoek, maar juist als een heel positief bezoek. Je doet het namelijk al goed! Het heeft tijd nodig....hou dit vol, en over een week of 2/3 (afhankelijk van de vorderingen) krijg je weer nieuwe 'opdrachten'.
    De fysio heeft ons zelfs geholpen met tips om haar te leren zitten en kruipen, spierspanningen, wat wél te doen en wat absoluut níet te doen.

Maar wat ik al zei: heel positief dus. Jullie doen het goed, hou het vol!
    Nikita heeft nu een heel mooi symmetrisch hoofdje en de voorkeurshouding is echt helemaal weg.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ten eerste kan een fysio niet zomaar adviseren een handdoek tegen het ruggentje te leggen zonder dat ze hem is goed heeft bekeken. mijn zoontje had ook een ernstige voorkeurshouding en moest 3x per week naar de fysio waar ze hem maseerde en uitgebreid tips en advies gaven. pas na een week of 4 massage kon mijn zoontje de andere kant opliggen voor langere tijd en ook zijn hoofdje pas plat op bed leggen vanuit rugligging. daarvoor lukte het hem gewoon niet en als je hem dwingde dan gilde hij het echt uit van de pijn tot tranen aan toe en uren nasnikken. uiteindelijk was de afplatting wel te ernstig en nu heeft hij helmtherapie. gelukkig met verbetering. ook gebruikt hij zijn nekje nu gewoon zoals het hoort en heeft al 2 maanden geen fysio meer nodig gehad.

mijn zoontje bleek een zeer verkorte nekspier te hebben wat het gevoel moet hebben van een continu stijve nek. dwingen tot een andere houding was dus zeer en zeer pijnlijk. de eerste paar keer fysio was ook alleen maar huilen maar je zag meteen verschil waarna ik doorzetten. een voorkeurshouding is vaak niet zomaar en is meestal het gevolg van bijvoorbeeld kiss of andere problemen met de rug of nek.

succes, eventueel kun je een andere kinderfysio zoeken. je moet je er wel prettig bij voelen toch. het heeft hier trouwens totaal geen effect gehad op zijn ontwikkeling en loopt prima op schema :)

8. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Misschien had ik er teveel van verwacht, maar wat ons tot nu toe is verteld hadden we zelf ook al in de praktijk gebracht;)

Deel Deze Pagina