Aan de mama's met een kindje met mexicaanse griep

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chantico, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

nou.. ik werk hier op een kantoor met 6 mensen.. waarvan 5 met kinderen :)
    dus ik vermoed dat het hier op kantoor heeeel stil word als alle koters ineens griep hebben.
    de eerste is al een week thuis geweest zegmaar.
    nr. 2 heeft inmiddels vorige week zn dochter op gehaald van het kdv met koorts.. (maar dat bleek maar 1 dag te zijn)
    dus dan schiet het lekker op :)
    (en ik las ook dat kinderen griep veel sneller verspreiden dan volwassenen ivm school, spelen met andere kindjes etc)

hier gister verhoging trouwens... dus wij blijven alert :)
    maar ik begrijp dat jij ook niet van het "vooraan in de rij" bent mbt inenten? :)

groetjes,

Saskia

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja hoor hier ook
    julian had de m griep en hij had koorts hoesten snotterig hangerig niet eten en ja de rest kan die niet zeggen hij heb tamiflu gehad en ik en me vriend ook hij was toen al 5 dagen ziek toen we het kregen tamiflu maar de dagen na de eerste medicijn ging het iets beter nu gaat het goed alleen nog snotterig

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik dacht dat je Tamifl niet mocht geven aan kids onder 1 jaar? dat is mij verteld namelijk..

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Saskia: wij gaan idd niet enten. Ik was er sowieso niet maar automatisch al te happig op, (maar heeft ook te maken met feit dat Thirza op de vaccinaties uit het RVP nogal heftig reageert steeds) maar in de bijsluiter vond ik de info dat kids met ei-allergie het vaccin niet mogen, en wij zitten nog midden in een eliminatie/provocatieproces, ivm koemelkallergie en mogelijk dus ook nog ei... Dus ja, toen was de keuze snel gemaakt.
    Maar als Thirza verder geen gezondheidsproblemen zou hebben gehad, zou ik het al met al niet zo'n probleem hebben gevonden om te enten. Maar blijf het vreemd vinden dat nu met de m-griep er wel zo op gereageerd wordt, en met de gewone griep niet. Ook al weet ik dat de m-griep zich sneller verspreidt, omdat die een andere stam heeft... :)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm nu zie ik ineens da thet per ongeluk toch hier terecht gekomen is.... :(

nogmaals excuses dus.

6. Lorelei77

Lorelei77 Lid

21 apr 2008
    46
    0
    0
    Ons ventje (10 mnd) heeft vorige week de Mexgriep gehad. Tenminste, hoogstwaarschijnlijk volgens de huisarts. Hij is flink ziek geweest, had zes dagen rond de 40 graden koorts en heeft ook Tamiflu gekregen. Naast koorts had kleintje diarree en zat hij vol met snot. Kortom: een heel zielig kindje. Hij was hangerig en beroerd.

Al met al was het een spannende periode - t is toch die Mexgriep - maar ontzettend ongerust zijn we niet geweest. We hebben goed contact gehouden met de ha, luchtwegen ed zijn uitgebreid gecontroleerd en zoon reageerde goed op paracetamol zetpillen tegen de koorts, werd dan ook weer wat levendiger.

Nu, zo'n anderhalve week later, kan ik zeggen dat hij er gelukkig weer helemaal bovenop is. En nu zijn wij ziek...

Wel vervelend vind ik dat er niet getest is op Mexgriep. We mogen er volgens de ha wel van uit gaan, maar ik twijfel nu over het inenten. Ik was daar al niet al te happig op en nu heeft ie die griep dus ws ook al gehad... Anderzijds is het algemene advies dus wel te enten. Lastig allemaal...

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

even vraagje, hoe weet je dat het de m griep was? op mijn werk (kinderopvang) wordt ons namelijk verteld door de GGD dat een kind echt wel suffig is, helemaal niet vrolijk. ook duurt het langer dan 4 dagen. maar ik wel al eerder gemerkt dat artsen onderling van mening verschillen ;)

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hoi hoi mag wel hoor ik heb het van de huisartsenpost gehad savonds laat en julian is erna zich wel wat beter gaan voelen

9. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    hier ook een bezorgde mama. mijn mannetje kreeg zondag ineens koorts, en werd met het uur zieker. we belandden maandag in het ziekenhuis en daar is hij onderzocht, en hebben ze een test afgenomen voor de mg.
    hij mocht wel weer mee naar huis, wel gelijk met tamiflu beginnen.
    woensdagmiddag zag ik hem ineens afzakken, suf, niet meer drinken en gewoon totaal niet lekker.
    diezelfde avond is hij opgenomen in het ziekenhuis. heel zielig in zo`n quarantaine kamer, waar alleen mensen komen met schorten, mondkapjes en mutsjes. vreselijk!
    die nacht werd hij extra in de gaten gehouden omdat hij aan het uitdrogen was, en de nacht ervoor had hij nog maar 35.6graden snachts.(doodeng)
    gister ging het al weer wat beter, de koorts was weg, en er ging weer wat melk in. hij was goed genoeg om mee naar huis te gaan.
    nu belt de kinderarts elke ochtend, en moet ik doorgeven hoe het gaat, wat hij heeft gedronken, wat er uit komt, (aantal+gewicht diaree en plasluiers), en zijn temp.

vandaag gaat het gelukkig een stuk beter, al 2 kleine flesjes gedronken! zondag is hij klaar met de tamiflu, en volgens de kinderarts moet hij dan ook een heel stuk opgeknapt zijn. gelukkig is het al vrijdag, want mama is helemaal kapot van de zorgen, en de slapeloze nachten.

deze klachten heeft hij;
    koorts 35.6 tot 40 graden
    hoesten
    diaree
    suf
    slap
    niet drinken........dus uitdrogen

ik zeg inenten, want deze week was echt een hel, ik was echt bang dat ik mijn ventje ging kwijtraken!!!

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    zo marjon das heftig voor zo mannetje
    ja hier dus ik gehad

slap
    hangerig
    niet eten
    koorts
    hoesten
    snotterig
    dunne poepluiers

ook tamiflu gehad vorige week en na 2 dagen tamiflu was die al wat opgeknapt niet veel maar zag wel verbetering

dus enten zou ik zeggen
    is niet niets om in de zorgen te zitten en niet te slapen ik was net zelf 2 dagen daarvoor geopereerd vorige week maandag dus

11. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik vind dit een goed topic. Dit geeft een reëel beeld van de werkelijkheid. Hoeveel kindjes er werkelijk ziek zijn geworden en hoe het ziektebeeld is verlopen.. Dit is de meest waardevolle informatie als het gaat om de mg.

Ik ben heel blij te lezen dat alle kindje er goed uit zijn gekomen, ondanks dat sommige zelf in het zh hebben gelegen. En voor alle kindjes en andere uiteraard, heel veel beterschap!

12. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Mijn zoontje van 3 werd gisterenavond huilend wakker met appelrode wangen...koorts dus, ineens snotverkouden, wil al een dag of 3 bijna niet eten en heeft hele rare ontlasting. Ook klaagt hij steeds dat hij wel ergens "au" heeft. Hij is wel gewoon aan het spelen. Ik ga het toch maar even in de gaten houden!

Mama's met zieke kindjes: BETERSCHAP en erg fijn dat jullie even met ons delen wat de symptomen zijn en hoe het verloopt, bedankt!

13. Ik vind het ook fijn om jullie ervaringen te lezen. Geeft idd een goed beeld van hoe het daadwerkelijk verloopt ipv dat je allerlei adviezen en berichten leest, die eigenlijk ver van je bed zijn.

Mama's dankjewel en veel beterschap voor jullie kleintjes!!

Ik blijf even meelezen....

@ chantico: meid, goed initiatief!

14. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    Alsof de GGD weet hoe MIJN kind is als ze ziek is.... Giulia heeft een week in het ziekenhuis gelegen toen ze een half jaar was, aan het infuus, voedingsslangetje, en catheter, en die was gewoon vrolijk, ook als ze koorts heeft, blijft ze vrolijk en alert... De GGD kan me nog meer vertellen.

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mijn kind was ook altijd vrolijk, zeker tot 40 graden koorts maar hij heeft een week of acht geleden een heel heftig virus gehad. Koorts was bijna niet onder de 41 graden te houden en hij is nog nooit zo ziek geweest. Opgenomen in het ziekenhuis omdat zijn ontstekingswaarden veel te hoog waren. Daaraan kun je zien dat een kind (of volwassene natuurlijk) tegen een heftig virus aan het vechten is. Ze namen geen risico en hebben hem enorm goed in de gaten gehouden. Getest op influenza en uit de sneltest kwam dat hij een influenza virus had. Opgestuurd naar het Vu in Amsterdam om te kijken welke variant en daar kwam niets meer uit. Hij was al te lang ziek of hij was tegen een vergelijkbaar virus aan het vechten (getest op Influenza A maar kan dus eigenlijk ook wel B geweest zijn zoals ik het me uit heb laten leggen). We zullen dus niet weten of het M griep was. Toen ik tegen één van de artsen zei: Goh, hij heeft wel vaker de griep gehad maar is nog nooit zo ziek geweest, zei de arts dat, wanneer de koorts onder de 40 blijft zonder paracetamol, het meestal niet om een influenza virus gaat maar om een verkoudheidsvirus die ook heel heftig kunnen zijn (griep is nog wel wat heftiger dan de meeste verkoudheidsvirussen). Hij vertelde ook dat echte influenza bij kinderen heel serieus genomen wordt omdat kinderen eigenlijk nog net iets te weinig weerstand hebben om makkelijk tegen zo'n virus te vechten. Nu zijn er altijd uitzonderingen op die regel denk ik...

Linda: Als jouw man bewezen M-griep gehad heeft en Milan het binnen enkele dagen ook heeft gehad lijkt het me inderdaad ook een 1+1=2 verhaal. Kan bijna niet anders dan dat hij dat ook gehad heeft.

Hier gaan we enten. Als ik zie hoe mijn zoontje op dit virus en een virus een maand daarvoor reageerde weet ik zeker dat ik hem niet weer zo doodziek wil zien. Ik maak me echt niet zo snel zorgen, maar nu deed ik dat overduidelijk wel!

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja idd mijn zoontje loopt ook door tot ie echt niet meer kan en nog steeds kan er dan een lachje vanaf.. hij kan zelfs strontvervelend ook zijn (uit vervelend) ook al heeft ie 40 graden koorts...
    Ieder kind reageerd anders, het is wel zo dat als ik zie dat hij echt gaat liggen het ook meteen heel serieus neem omdat hij dat normaal niet zou doen..

17. EmyD

EmyD Niet meer actief

Goed topic!
    Onze meid heeft ook zo'n anderhalve week koorts (tussen 39 en 40 graden) gehad, en ze hoest al een tijdje flink. Ze was uit haar hum, maar ze was niet suffig ofzo. Dus ze heeft geen griep gehad. Maar je bent nu natuurlijk wel extra allert! We zijn dan ook wel naar de dokter geweest om haar eens na te laten kijken.

Beterschap aan alle zieke kindjes. Afschuwelijk als je kindje zo ziek is. Hier wordt ze dan ook zeker ingeent.

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Heeft mijn zoontje ook hoor, tot aan 40,2 graden! Bij 41,1 graden en een soortelijk influenzavirus werd het toch echt menens...

19. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ik weet het allemaal niet meer...(meningen zijn welkom)

Mijn meisje is een maand of 2 geleden behoorlijk ziek geweest. Het begon op dinsdag met rode stipjes op haar handjes en gezichtje. Ik dacht hier verder niks van van, gevoelige huid ofzo. Op vrijdagmiddag kreeg ze plotseling hoge koorts, 39 graden. Ze at slecht en was erg suf. De HA gebeld die dacht aan de 6de ziekte, werd het erger dan moest ik weer bellen. De volgende dag had ze 40 graden koorts en was ze echt helemaal slap en reageerde ze bijna niet meer op me. Weer gebeld en naar de HApost gegaan, deze arts keek haar aan en zei meteen, oh dat zijn de waterpokken... Oke nou ja wij weer naar huis. De volgende dag waren de rode vlekjes nog steeds geen blaasjes en de koorts was nog steeds hetzelfde... Maandag maar weer na de HA en deze zei meteen, het zijn in ieder geval geen waterpokken... We moesten meteen door naar het ziekenhuis, testen voor hersenvliesontsteking. Gelukkig was dat niet het geval. Uiteindelijk kon de arts niet zeggen was het wel was, een griepje of bacterie o.i.d. De volgende dag ging het weer beter met haar. Wat denken jullie hiervan? Herkent iemand dit?

Nu deze week is ons hele gezinnetje ziek. Mijn meisje at en dronk maandag en dinsdag slecht. Dinsdagnacht moest ze overgeven heel rillerig maar geen koorts (36,2 zelfs koud) De volgende dag een stuk beter. Ik zelf werd woensdagavond ineens misselijk. Overgeven (de hele nacht zo'n beetje) en plotselinge koorts 38,5. Mijn vriend voelde zich de volgende dag niet lekker, last van maag en darmen en spierpijn (en hij is eigenlijk nooit ziek). Vriend lief voelt zich nu weer goed, hij is in ieder geval weer aan de chips hihi. Ik voel me redelijk af en toe nog misselijk en spiepijn enz maar geen koorts meer.
    Pfff ik snap er niks van, wat voor virusje zouden wij te pakken hebben gehad?? Denk zelf geen M griep, wat denken jullie

20. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Oh ja vergeet nog 1 dingetje. Kleintje had bij de eerste keer ziek zijn ook een geïrriteerde rode keel volgens de arts. Ze hoestte niet

Deel Deze Pagina