Aan de mama's met een kindje met mexicaanse griep

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chantico, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Net mijn dochtertje van 2,5.
    Ook appelwangetjes, hoest de longen uit dr lijfje, eetlust is veel minder (maar snoep en koek gaat er nog prima in trouwens), en ook overal "auw" en pijn. Maar geen koorts. Goed in de gaten houden, meer kan ik niet doen.

2. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    dat is wel handig dan hoef ik tenminste niet in spanning af te wachten als ze het krijgen of het wel de m-griep is.

Voor de kleintjes die het hebben veel sterkte en beterschap ook voor de mama's en papa's natuurlijk

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier hetzelfde verhaal al een paar dagen..
    Geen diarree maar ook geen normale ontlasting
    af en toe verhoging maar geen koorts en ontzettend hangerig
    en veel hoesten met slijm
    dat vind ze zo vies dat ze ervan gaat huilen.
    Hier ook "fase 1:alert"
    meer kunnen we er niet aan doen ben ik bang :)

4. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Zoals ik al eerder schreef heeft mijn zoontje deze week de MG gehad...
    We zijn nu op dag 7, en ik kan eindelijk zeggen dat mijn ventje duidelijk aan het opknappen is!
    Vannacht 3x wakker omdat hij honger had (goed teken!), en vanochtend een normale poepluier ipv dunne diaree.

Het drinken gaat met kleine beetjes, 140cc ongeveer, maar goed, er komt weer wat in. gister zaten we op 540cc in totaal.
    Voor hij ziek werd dronk hij 920cc per dag.
    Hij is 500gr afgevallen deze week, en zal ook wel even nodig hebben voor hij weer de oude is. Maar hij lacht weer, en kan ook weer eventjes zelf spelen in de box.

Wat een opluchting......
    Nu maar hopen dat de MG gauw overwaait, want hij is dus maar enkele maandjes beschermt volgens de kinderarts.

Als het vandaag goed gaat, morgen maar eens lekker frisse neus halen! Kan niet wachten!

groetjes van een blije mama!!!

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Fijn dat het weer beter gaat!
    Straks samen Sinterklaas kijken?

Hier nog steeds niet ziek maar ook niet lekker.
    Dus voor ons ook Sinterklaas vanaf de bank :)

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Het is heel typerend voor de M griep dat t met hoesten gepaard gaat en dan vaak echt zo'n zeehonden blaf.
    Dus als t slijm ofzo is, is t vaak een heftige verkoudheid en niet t Influenza virus.
    (werk bij t NHG = Nederlandse Huisartsen Genootschap en wij krijgen alle info als eerste binnen als er nieuwe virussen of ontwikkelingen erover zijn)

7. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    we blijven vandaag nog maar even binnen, lekker rustig saampjes op de bank. heerlijk.......

8. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb niet het hele topic gelezen hoor maar ik vraag me af of veel gevallen niet erg snel mexicaanse griep genoemd worden?
    Ik lees hier over kindjes die koorts hebben en alle symptomen maar ze zijn maar een paar dagen 'hangerig' geweest. Griep houdt in dat je 2 goede weken echt goed ziek ben. Dat je van voren niet meer weet dat je van achteren leeft zeg maar.

Wat vinden jullie hier zelf van?

9. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Van griep ben je toch geen 2 weken ziek??:$

10. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    Ik niet... Eerder 4-6 dagen denk ik...

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat ligt er maar net aan hoe heftig hetr virus je lijf binnenkomt en hoe je weerstand op dat moment is, enz.
    Als ik de officiele site bekijk, staat daar dat je tussen de 2-7 dagen ziek bent. Voor het echte uitzieken kun je dan in totaal wel 2 weken kwijt zijn, maar dat hoeft dus niet.
    Alle ziektes heb je in erntsiger en minder rnstige mate en dat is bij de MG niet anders...

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Toch heb ik ook wel een beetje het idee dat er bij ieder verkoudheidsvirus MG geroepen wordt door de huisarts. Zou dat misschien ook zo kunnen zijn dat mensen anders blijven bellen uit ongerustheid dat ze hun kind op MG getest willen hebben en huisartsen volgens mij geen risico willen lopen een geval over het hoofd gezien te hebben. Ik denk (fantaseer?) dat ze om die reden ieder kind met beetje koorts en hoesten als een MG geval behandelen. Voor de enting zou ik met een jong kind (nog relatief vrolijk) die onder de 40 graden koorts heeft gehad er niet zeker van zijn dat het MG was. Ik heb mijn kind opgenomen met een influenzavirus gezien en dat was heel anders dan de verkoudheid met 40 graden die hij die week ervoor had. Hij was meer dood dan levend wat volgens de kinderarts tekenend is voor de 'echte' griep. Ik zou mijn kind dus zeker inenten als dát je twijfel zou zijn.

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is het verloop van kinderen die een bewezen influenzavirus gehad hebben. Al dan niet mexicaans want dat schijnt niet zoveel uit te maken. Ik ben benieuwd of dat een beetje overeen komt met mijn ervaring en datgene mijn kinderarts toen vertelde over influenza. Want misschien sla ik de plank wel mis hoor.

13. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Begint de MG altijd met koorts?
    Mijn kleine meisje werd vanmorgen hoestend en niezend wakker, maar ze heeft (nog) geen koorts en heeft nog steeds die prachtig lach op haar gezichtje.
    Maar ik ben zo'n mama die zich erg veel zorgen maakt om de MG, ik kan niet wachten totdat mijn vriend en ik zich kunnen inenten zodat mijn meisje via de BV ook wat binnen krijgt.
    Zit er zelfs over te denken om morgen de HA te bellen voor de prik ipv te wachten op bericht van de GGD.

14. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik heb sinds vrijdag de MG, en nu begint Joey te snotteren en hij heeft 37.6 . Zijn normale temp zit normaal rond de 36.3/36.4
    Hij heeft sinds woensdag al een AB kuurtje om zijn longen schoon te maken en het vermoeden is dat hij astma heeft.
    Ik houd het in de gaten maar vertrouw het niet echt...

15. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

de huisarts bellen voor de prik heeft geen zin, de prik voor kleine kinderen heeft een andere samenstelling namelijk en die krijgen alleen de CB´s en GGD´s, dat heeft in de krant gestaan.

de MG griep gaat altijd gepaard met koorts maar het kan uiteraard wel eerst beginnen met hoesten, mocht je kindje het al hebben, hoeveel zin heeft de inenting dan nog? misschien zou je het wel kunnen laten testen?

16. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

er gaan momenteel wel 2 soorten griep rond, de gewone verkoudheid/keelpijn griep en de MG. ik vraag me ook vaak af hoe huisartsen dan gelijk het verschil zien.

17. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Of de vaccin van de HA anders is dan die van de GGD zijn de meningen over verdeeld.
    Ik vind dat als een moeder ongerust is, zij moet kunnen bellen met de huisarts.
    @ Truus: Als je kleine nu al verhoging heeft en mogelijk een luchtweginfectie onder de leden dan kan ik je maar 1 ding adviseren...Bellen en zorgen dat hij snel of tamiflu of een vaccin krijgt. MG zit namelijk juist op de luchtwegen!

18. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

dat kan maar dan nog gaan de risicogroepen voor, gezonde kinderen krijgen vanaf 23 november een vaccin, echt niet eerder, anders dan breng ik mijn dochtertje ook gelijk morgen langs de huisarts, zo werkt dat natuurlijk niet, ik zou inderdaad als mijn kind nu ziek zou worden ook naar de huisarts gaan en dan om tamiflu vragen meer kan je niet doen.

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hij ligt nu te slapen. Ik meet zo nog een keer als hij wakker is en als hij nog zo hoog is ga ik even de HAP bellen.

Dankjewel voor je snelle reactie

20. Tese

Tese Niet meer actief

Precies, dit bedoel. Mijn vader heeft ook de griep gehad en die is 2 weken van zijn leven kwijt. Dokter had ook gezegd: Dit is de griep, mensen noemen tegenwoordig een verkoudheidje of koorts al griep maar dit is niet het geval.

Deel Deze Pagina