Aan de mama's met een kindje met mexicaanse griep

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chantico, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Isabella gister ook.

Het is ook de tijd van het jaar hoor.

Niet alles is MG, laten we elkaar nou ook niet extra bang gaan maken. Het kan ook gewoon koorts zijn en verkoudheid.

2. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Nou dat vind ik ook dat er wel gauw MG-titel aan gegeven word als je kind verkouden is. Zondag had Patrick iets verhoging, maar zolang hij eet en drinkt vind ik het prima. Vandaag geen koorts meer alleen verkouden en af en toe een hoestje. Morgen gaat hij gewoon naar het KDV. Ben zelf ook snotverkouden.

3. ik raak ook niet zo gauw in paniek, maar vanmiddag was ze echt niet in orde...

ze kan normaal nog geen seconde stilzitten stilstaan, en rent ze constant rond
    en is ze een buitengewone goede eter, en vandaag heeft ze echt niets op

en vanmiddag ging ze constant liggen, en had een hele duffe blik in dr ogen..

nou kan dat inderdaad van de koorts zijn, maar er ging toch door me heen...ooo het zal toch niet
    en hou ik haar heel goed in de gaten....

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@pruts: dat hadden wij an het weekend inderdaad.. Vrijdag/zaterdag en zondag ging het weer prima
    enige is dat ze nog steeds niet zo lekker eet en dat zijn we helemaal niet gewend eigenlijk.

@ninien: of het nou mg is of niet.. Wel vervelend!
    Goedbeschouwd maakt het ook niet uit wat het is.. Je maakt je altijd zorgen als ze goed ziek zijn.
    Hoe gaat het nu met haar? Alweer Wat beter?

5. ze is net wakker geworden, en heeft alweer 39 koorts, en dan moet de dag nog beginnen ;)

Maar verkouden is ze niet, en hoesten doet ze ook niet, dus ik denk een of ander virusje of een oorontsteking of zo!

kijk het vandaag maar eens een dagje aan, en als het morgen nog niet minder is, laat ik dr effe nakijken bij de huisarts

Ze is tot nu toe levendig genoeg :D

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hallo mama's

heel erg bedankt voor alle verhalen in reactie op mijn vraag! Ik snap dat dit onderwerp veel reacties oproept en iedereen graag wil discussiëren over wel/niet vaccineren en of bepaalde symtpomen nu wel of geen mex.griep zouden kunnen zijn.

Maar ik hoop dat dit topic een beetje 'schoon' gehouden kan worden, zodat de verhalen van de kindjes die door artsen bevestigde of sterk vermoede mex.griep niet 'verzuipen' in discussies. Voor de zorgen en discussies zijn volgens mij nog vele andere topics.

Ik ben er nog steeds niet uit, dus hoop nog altijd op ervaringsverhalen.

7. Chantico

Zo, nu eindelijk even rustig kunnen zitten om alle ziekte-verhalen goed te lezen. Wat heftig zijn sommige verhalen zeg! Gelukkig zijn zelfs de kindjes met de meest ernstige verschijnselen weer opgeknapt!
    Zo'n ziekenhuisopname is inderdaad behoorlijk ingrijpend en kan een flinke impact op een kind hebben. En over het effect van lang hoge koorts had ik ook nog niet nagedacht.
    Toch weer nieuwe elementen in mijn afweging. Dank voor de verhalen en beterschap voor alle kindjes die nu nog ziek zijn (mex.griep of iets anders)!

8. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hoi,

Hier ook een meisje met mex. griep.
    Hier begon het eigenlijk best wel acuut.
    Heel de dag was er niets aan de hand, zijn zelfs nog naar de sinterklaasintocht weesten kijken die middag.
    Om half 6 lag ze ineens te jengelen op de grond en ik pakte haar op om te troosten en ze ging helemaal tegen me aan liggen en duimen. Dat doet ze nooit op dat tijdstip, want dan is ze altijd hyperactief.
    En ik voelde d'r gewoon warm worden, dus ik tempen; 38.6.
    We wilden net gaan eten, dus gekeken of ze wilde eten en dat wilde ze, alleen daarna gooide ze alles eruit.
    En weer was ze heel apatisch.
    Om half7 weer getempt; 38.8.
    Dus wij de huisartsenpost (=hap) gebeld.
    Nou, omdat ze zo apatisch was mochten we om kwart over 7 langs komen, maar we waren niet verdacht van de mex. griep vertelde ze nog.
    We kwamen aan bij de hap, toen mochten we niet plaats nemen in de wachtkamer, maar moesten in een kamertje wachten op de dokter. Toen werd ik al wel ongeruster dan dat ik al was.
    Aan de dokter alles uitgelegd en hij haar onderzocht. Moet erbij vertellen dat ze ook al 6 weken verkouden is en er niet vanaf komt en er ook een boventandje door zit te komen. Dus voor mijn gevoel kon het nog wel van alles zijn.
    De arts vertelde dat ze een virus onder de leden heeft en dat nu alle virussen verder door het leven gaan als mex.griep.
    Omdat ons dochtertje op het kdv zit, moesten we haar maar afbellen daar, maar gewoon maar zeggen dat ze een griepje te pakken heeft. Geen paniek zaaien zei hij.
    We hebben het kdv afgebeld en gewoon eerlijk gezegd wat er was hoor en de leidster vertelde dat ze daar met bosjes vielen.
    We hebben geen medicijnen mee gekregen, dit moet haar lichaam zelf oplossen vertelde de arts.
    Dus wij weer naar huis, toen ik haar thuis uit de auto haalde braakte ze weer flink, we zaten allebei helemaal onder.
    En ook toen ik haar jasje uit had en in de box had gezet, tegen de voedingskussen viel ze gewoon om en sliep ze weer verder.
    We hebben toen maar even een uurtje gewacht met haar laatste flesje en die wilde ze toen wel hebben en is er gelukkig ook ingebleven.
    Om 21uur weer getempt; 39.0
    Ze heeft nu twee nachten bij ons op de slaapkamer geslapen en gisteren en vandaag is het eten er goed in gebleven, alleen eet/drinkt ze wel minder, kokhalst wel snel. En slaapt ze langer dan normaal en is ze nog wat hangerig, maar heeft soms wel zin om actief te spelen.
    Nou vond ik het zo raar, dat die arts maar gelijk over de mex.griep riep, zonder het zeker te weten.
    Vandaag moest mijn man bij onze eigen huisarts zijn voor zich zelf, maar heeft het verhaal uitgelegd en onze huisarts vond ook maar dat er wat laks over gedaan werd door die arts van de hap.
    En omdat wij onszelf nu afvragen of ze nu wel of niet echt de mex.griep heeft en dus wel of niet het vaccin moet gaan halen heeft hij ons een test meegegeven.
    Ik moest met een lang wattenstaafje in haar keel, om wat speeksel van de tonsillen af te halen en daarna heeft mijn pa dit in het ziekenhuis afgegeven.
    Morgenavond of overmorgen weet ik hiervan de uitslag. Ben benieuwd wat het is.

Beterschap voor alle andere zieke kindjes.

9. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    nog even een up-date over mijn zoontje...
    hij is dus vorige week maandag ziek geworden, opgenomen geweest en dmv test was het dus de echte MG"

gisteravond heeft hij voor het eerst zijn flesje weer leeg gedronken (200cc) maar fit is hij nog lang niet. hij weegt meer dan 500gr minder dan voor hij ziek werd.
    hij begint wel weer te kletsen en te spelen gelukkig, maar blijft jengelig.

de kinderarts heb ik vanochtend nog gesproken en die was tevreden. het kost voor zo`n klein mannetje echt wel 2 tot 3 weken voor hij weer de oude is.......

maar goed, dit hebben we weer gehad, en we zijn weer op de goeie weg, nog even geduld hebben!!!

10. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Fijn Marjonb, dat het weer beter gaat! Dat langzaam opkrabbelen herken ik wel. Mijn zoontje was bijna een kilo afgevallen en nu na twee maanden zit alles er pas weer aan!

11. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hoi hoi,

We hebben net de uitslag binnen, Britt heeft geen mex. griep.
    Ben toch wel blij dat we om die test hebben gevraagd hoor.
    Ze is gewoon flink beroerd van een ander vrius.

Nou, beterschap aan de kindjes die het wel te pakken hebben.

12. JXL1988

JXL1988 Actief lid

11 feb 2008
    123
    0
    16
    Brabant
    Mijn zoontje Jayden heeft waarschijnlijk ook mex.griep. Vorige week begon hij al met hoesten. Zondagmorgen kreeg hij koorts. Een dag daarna had hij nog steeds koorts en hij kreeg er een snotneus bij. Ik heb hem die 2 dagen nog nooit zo ziek gezien. Hij wou niet eten , alleen maar bij mij op schoot of hij wou alleen maar in z'n bedje liggen. Toch maar naar de huisarts geweest en die zei dat het hoogstwaarschijnlijk de mex.griep is. Hij zei dat 90% van de griepgevallen de mex.griep is. Jayden heeft nu geen koorts meer , maar hij is nog niet helemaal beter.

Ik denk ook dat hij het heeft gehad. Mijn zusje had vorige week ook griep en die is hier geweest. In het weekend had ze bij een vriendin geslapen en die heeft nu de mex.griep en zij is er op getest.

13. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    hier ook een kindje wat verdacht wordt van de mexicaanse griep.

Gisteren erg veel hoesten (eigenlijk geen minuutje zonder te hoesten), benauwd en hoge koorts 40+. 's ochtends zei de huisarts dat het waarschijnlijk allemaal wel mee viel en het gewoon een goede verkoudheid was en dat we terug moesten bellen als ze hogere koorts kreeg (ze had toen 38.5) Maar na het slaapje met zetpil had ze ineen keer 40+ koorts, dus toch maar weer gebeld. Mochten meteen langskomen want hij vond het hoestje niet goed klinken (en dat door de telefoon). Ze heeft de symptomen van de mexicaanse griep maar ze testen niet meer dus echt zeker weten we het niet.
    Wel heeft ze Tamiflu voorgeschreven gekregen 5 dagen 2 tabletten per dag (dus niet de preventieve kuur) omdat ze onder de 2 jaar is. Heel handig tabletten voor een kindje van anderhalf!

Gelukkig is ze nog redelijk vrolijk maar niet zo als ik gewend ben. Ook het eten gaat erg lastig, gelukkig drinkt ze wel veel. Slapen doet ze tot op heden wel goed. Maar het is wel erg vervelend om haar zo te zien. Hopelijk knapt ze snel een beetje op.

Er werd wel nog geadviseerd om toch dinsdag (als ze redelijk opgeknapt is) om te gaan inenten omdat het een vermoeden is van mexicaanse griep. Dus ik hoop maar dat in elk geval dinsdag de koorts weg is zodat we de prik kunnen gaan halen.

Voor iedereen met een ziek kindje, heel veel beterschap!

14. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Hoi, ik vind het lastig, mijn dochter van 4 is vorige week ziek geweest (van zondag tot en met zaterdag) Hoge koorts de 1e dagen, vervelend hoestje en erg moe en huilerig, sliep weer tussen de middag (doet ze al 2 jaar niet meer, ook al is ze erg moe).
    Maar heeft ze nu de mexicaanse griep gehad of gewoon oververmoeid, ik weet het niet?

15. Chantico

Ons meiske is deze week ook ziek geworden. Veel snot, blaffende hoest en koorts. Ze was huilerig en at vrijwel niet, maar was bij vlagen ook gewoon lekker aan het spelen en kon nog lachen.
    Op de 4e dag, in opvolging van het doktersadvies, naar de huisarts gegaan. Die constateerde twee middenoorontstekingen (wel milde, geloof ik: de trommelvliezen waren rood maar stonden niet bol). Dit als gevolg van de verkoudheid. De koorts kwam dus niet van griep maar van een oorontsteking.

Ik post dit hier omdat ik zelf twijfelde of ze nou gewoon verkouden of grieperig was, maar dus helemaal niet meer aan de optie oorontsteking had gedacht...

16. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

hier is onze dochter nu ook ziek, maar denk zelf dat het seizoensgriep is, maar zeker weten doe je niet en weet ook niet wat ik moet doen.

Ze heeft nu 38.5 koorts en heb haar zetpil gegeven, ze ligt nu op bed.Ze hoest ook veel, heb haar de hele nacht best vaak gehoord, ze had toen ook al koorts, hoeveel weet ik niet.
    Ze eet wel minder, maar tot nu toe drinkt ze goed, dus dat zit wel goed.
    Zelf ben ik dik 32 weken zwanger en moet ook aardig veel hoesten, er komt zo nu en dan ook slijm mee omhoog.Heb er hoofdpijn bij, vanmorgen aan de diaree en ben heel erg moe!

17. markad

markad Nieuw lid

23 nov 2009
    1
    0
    1
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje (7) had zo 15 nov ineen keer hoge koorts 40,3. Hij had de volgende dag ook nog steeds koorts en erge hoofdpijn, geen eetlust en sliep erg veel. dinsdag en woensdag was hij veel beter maar hoestte wel veel. Do kreeg hij maar weer koorts het was wel lager gelukkig.Vandaag is hij weer voor het eerst naar school en helemaal opgeknapt. Woensdag 18 nov begon mijn dochterje ( net 1 jaar) ook met hoge koorts zo rond de 40 en erg hangerig. Wil alleen maar bij mama zitten of slapen. Ik wilde graag weten of het de mg was ivm vaccineren. een vriendin heeft het voor mij getest en vandaag kreeg ik te horen dat het dus inderdaad mg is/was. Ze is ook al weer goed opgeknapt al eet ze nog niet zo goed en is ze snel moe en jengelig.

Gelukkig is het wel meegevallen die griep. Ik was er ook wel een beetje bang voor. Vorig jaar had die kleine een rs-virus te pakken en dat was paas heftig, 11 dagen ziekenhuis. Ze was toen ook nog wel heel klein.

18. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    Als de dokter het zegt moet het wel waar zijn :S Sorry, ik herken echt wel een griep en die duurt ECHT niet ALTIJD 2 weken! Bij mij in ieder geval niet.

19. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    Trauma... Iedereen roept te pas en te onpas dat hun kind ´een trauma´ heeft opgelopen. Sorry, maar hier is de definitie van trauma:

"Verwonding, breuk of ander lichamelijk letsel, bij uitbreiding ook psychische schade door schokkende belevenissen"

Geloof je nu serieus dat je kind psychische schade heeft opgelopen door 'mannen in witte jassen'? Psychische schade is dus langdurige of blijvende schade, niet even een beetje bang zijn. Als je kind een trauma had dan zou hij/zij niet 'een beetje bang van het CB' zijn, dan zou je hem/haar krijsend, gillend, vechtend en huilend naar binnen moeten hebben slepen.

Deel Deze Pagina