Aan de mama's met een zoon: Ontstoken voorhuidje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annetske, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi annetske, wat vervelend voor jullie. Ik denk dat het gewoon pech is, dat het niet aan je verzorging ligt, ik dacht ook dat je nog niet aan het voorhuidje mag komen de eerste jaren.
    in een badje met soda is dat een idee? helpt tegen ontstekingen.
    en als het niet beter wordt binnen een paar dagen even langs de huisarts.
    groetjes

2. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    De groene badedas (dus de originele) die helpt ook erg goed. Misschien nog wel beter als soda. Werd mij vanuit het ziekenhuis ook aangeraden toen ik een ontsteking op mijn voet had. Prikt absoluut niet. Dan kun je hem gewoon in bad zetten en op de normale manier wassen. 2 vlliegen in 1 klap.
    O ja: veel beterschap aan je mannetje. Klinkt heel erg pijnlijk.

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Voorhuidje terugtrekken mag absoluut niet.

Lekker in blootje laten liggen, en wat spelen met piemeltje betreft: Lekker laten doen, buiten dat het normaal en gezond is, is het ook goed voor het lichaamsbesef. Op latere leeftijd kun je leren dat het niet netjes is om dat te doen waar bezoek bij is, maar nu is het juist van groot belang dat ze met hun piemeltje spelen en op onderzoek uitgaan.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    nooit het voorhuidje naar achteren trekken hoor dat is absoluut niet goed bij een baby. het is zelfs zo dat je er het liefst de eerste 3 afblijft. vaak is dit nog verkleeft. je kunt hem wel wat verschuiven om het even met wat water schoon te maken maar las het niet verder kan ok echt niet er aan gaan trekken om te poesten

verder niet met billendoekjes poetsen maar gewoon met water.
    denk dat je gewoon domme pech hebt en meer dan je best kun je niet doen. beetje soja in het badje doen is goed tegen ontstekkingen

5. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    oef, ik dacht al

ja, hier ook een jongentje van amper 4 maand oud
    had niemand me verteld dat je verondersteld werd om de voorhoud naar beneden te doen! dacht dat dat ook niet kon totie een paar jaar oud was! en eig zou ik het ook niet durven nu, das allemaal nog zo klein!

mss moet ik het toch even navragen op cb?

xxx

6. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Oh ik heb begrepen dat je met een jaar wel een beetje de voorhuid naar achter moet schuiven. Heel voorzichtig gewoon een klein stukje omdat ie anders juist verkleeft. Mijn vriendin wist dat dus niet bij de eerste en haar oudste heeft ook veel last en pijn ervan. Hij is nu 4 en ze moeten gaan beslissen wel/niet besnijden. En me schoonzus kreeg het ook te horen bij haar zoon dat ze dat moest gaan doen. Ik vraag me altijd af wanneer je daar nou mee moet beginnen en ga er vanuit dat ze dat op het cb wel gaan zeggen toch? Misschien de volgende keer maar even vragen hoe het zit want wat ik hier toch lees is dat het helemaal nog niet mag de eerste jaren:(.

7. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

hahahhahahaha

8. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    bij ons heeft de kraamhulp juist gezegd dat we de voorhuid wel elke dag (dus niet bij elke verschoning) even naar achteren moeten schuiven en met een nat hydrofiel washandje schoonmaken. Bij onze zoon zit de voorhuid gedeeltelijk verkleefd en ik schuif uiteraard alleen het niet-verkleefde deel naar achteren.

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Er zijn wel veel verschillende meningen over het naar achter schuiven van de voorhuid. Kraamzorg, Artsen e.d. vertellen allemaal wat anders. Het piemeltje van mijn zoon is nog steeds rood en mag er nog niet aankomen. maar verder is het niet erger geworden (gelukkig) ook is hij zelf weer vrolijker en heeft weer wat eten gehad (wou gisteren niet eten) dus ik neem aan dat het opknapt. Het rare is normaal in bad zit hij altijd aan zijn piemel maar nu blijft hij er zelf ook af. terwijl de arts zei laat hem er maar mee spelen dat is juist goed dan wordt het schoon. Maar het zal hem wel zeer doen. Ik zelf haal nooit de voorhuid naar achteren bij mijn zoon, maar wellicht heeft hij een vernauwde voorhuid misch dat ze op het CB daar eens naar willen kijken.

10. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Aan mij is het toen niet verteld dat ik de voorhuid naar achteren moest trekken. Ik laat het lekker zo. Gewoon een doekie erover heen en klaar.

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    een collega van mij zei is tegen mij dat het perse moest maar k geloofde er geen snars van... ik dacht zelf ook al dat het de eerste jaren verkleefd zit enzo.. is bij meisjes in het begin toch ook... dan mag je toch ook niet tussen de lipjes poetsen ofzo???

jamie heeft zelfs nog nooit een roodpiemeltje gehad. maar hij gaat echt iedere dag een half uur in bad dus al het vuil weekt wel los. zelf zit ook altijd aan zijn piemeltje te sleuren... af en toe schrik ik er gewoon van hoelang dat ding kan worden :D

@ Bloem... kindjes trekken hun voorhuidje niet zelf naar achter! ze trekken aan heel hun piemeltje en wil hij zelf de voorhuid naar achter doen heeft hij 2 handen nodig enzo..

Deel Deze Pagina