Ik ben nogal een piekeraar en zit me ontzettend druk te maken over komend weekend. We hebben een onwijs lekker chique kerstdiner van 7 gangen met bij elke gang andere wijn en lekkerrrrrr eten. En ik ben nog niet zwanger, maar verwacht ong maandag mijn ongesteldheid. Maar ALS ik zwanger ben, moet ik natuurlijk niet drinken en geen rood vlees eten enz enz. Maar waarschijnlijk weet ik het zaterdag nog niet. Ennn: als ik geen alcohol drink en geen rood vlees eet, weten alle collega's van mijn vriend meteen hoe laat het is. Dan gaan ze het vast vragen en krijg ik een knalrood hoofd......ooowwww Ik zou het ook wel heel jammer vinden om de lekkere wijnen over te slaan, dit is maar 1 x per jaar. Maar ja, ik wil ook geen risico lopen voor mijn eventuele kindje/ hompje cellen.... Ik dacht eigenlijk om zaterdag een test te doen en als die negatief is, ervan uit gaan dat ik niet zwanger ben en wel drinken. ( drink nooit veel hoor, maar ja uit 7 glazen een btje is misschien toch wel paar glazen) Misschien denk je wel: waar maakt ze zich druk om, maar ik zit er toch een beetje mee. Wat vinden jullie?
Ik kan je alleen wat over mijn eigen ervaring vertellen.. Ik ben in juli gestopt met de pil, ook in juli op vakantie gegaan. Natuurlijk gerekend op een periode 'ontpillen' dus 's avonds voor de tent regelmatig een borreltje gedronken. Na terugkomst van de vakantie geen ongesteldheid, dus een test, en ik was zwanger. Ik heb dit bij de verloskundige aangegeven, ook dat ik wel wat gedronken had. Zij gaf aan dat dit totaal geen probleem was, omdat je de eerste weken geen bloedband met je kindje hebt. Er is immers nog niet eens een navelstreng aan het ontstaan. Dus ik denk, zeker omdat 'een wijntje tijdens het kerstdinee' niet klinkt als puberaal comazuipen () je dit gerust kan doen!
Ben het met eva eens, zolang je het niet te gek maakt schijnt het niet gelijk veel kwaad te kunnen. Als je er niet prettig bij voelt kan je altijd nog doen alsof je een blaasontsteking hebt en door de antibiotica geen alcohol mag drinken
Het drinken van alcohol is niet echt goed voor je vruchtbaarheid, dus ook zo lang je niet zwanger bent zou ik een beetje matigen. Maar in die eerste maand kan het niet zoveel kwaad. Als het alleen om dit etentje gaat, denk ik dat je gerust één of twee wijntjes kunt nemen als je dat lekker vindt.
de eerste weken van een zwangerschap "eet" het kindje niet met je mee, en heeft een eigen voedingszakje. dus roodvlees is geen probleem, en alcohol gewoon rustig aan, maar wel genieten
Meid, gewoon lekker een wijntje drinken. Als je al zwanger bent, kan dat echt geen kwaad in het allereerste begin. En ik neem aan dat je je niet helemaal t leplazerus gaat drinken, want dat staat ook niet chique op een etentje van je vriend zijn werk. En voor wat betreft het rode vlees. Tijdens mijn zwangerschap heb ik het echt laten staan, maar ik heb wel eens gelezen dat de kans echt heeeeeeel klein is dat je die bacterie krijgt. Dus dat zal ook wel loslopen. Lekker genieten!
Ik zou gewoon doen wat je normaal ook doet. Ik wist de eerste 8 weken niet eens dat ik zwanger was en heb ook wel gewoon wat wijntjes en biertjes gedronken toen we op vakantie waren. Ik zal gewoon lekker genieten en als het zo is komt het wel goed,
Zolang je niet weet dat je zwanger bent zou ik niks laten staan hoor ! Zou dus ook niet vroeg testen als het negatief is ga je waarschijnlijk toch denken, misschien was ik te vroeg etc. Geniet van alles nu het nog kan, als je zwanger bent moet je lang genoeg zonder al dat lekkers.
Hoi Lala, T is een cliche-opmerking, maar de grootste heroinejunks op straat krijgen kinderen... Dan zal jouw ene avondje voordat je uberhaupt een bloedband met het kind hebt echt niet uitmaken hoor! Veel plezier en geniet er van!
Oke, pfew ben ik weer een beetje gerustgesteld. Ik drink normaal echt heel weinig, dus zal t sowieso niet te gek maken. Een vriendin van me snapte niet waar ik me druk om maakte, maar ik wilde toch even weten hoe 'gevaarlijk' t nou echt is. Ik zat me zo te verheugen op het lekkere eten, maar ik wil me niet de hele avond zorgen zitten maken. O ja, en van die antibiotica vind ik ook wel een goeie...
Hier nog meer geruststellende woorden...toen ik dacht dat ik ongesteld zou worden zijn we flink doorgezakt met vrienden drie glaasjes wijn maar ik was snel aangeschoten...ik was toen al zwanger maar kwam daar pas achter na twee weken!tot die tijd heb ik nog een avondje geborreld.nu ligt er een super gezond ventje van bijna anderhalf in t bedje!
ik denk idd ook dat het geen kwaad kan. Maar zelf zou ik als ik wist dat ik zwanger was het toch niet doen. Maar ik heb tijdens het zwanger worden altijd gewoon geleefd alszijnde dat ik niet zwanger was. Anders was ik er helemaal zo mee bezig...