warme slaapkamer

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Kirrebir, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Het is met deze temperatuur behoorlijk warm op de slaapkamer (wel 25 graden en het zakt naar ca. 21/22 graden in de vroege ochtend).
    Ik heb nu (nog) geen slaapzak voor mijn zoontje.

Hoe kan ik hem het beste in bed leggen (qua kleertjes)?

Is het verstandig om zsm een slaapzak te kopen? Het lijkt er ook nl op dat hij wat beweeglijker wordt in bed...
    Heb je ook nog tips qua slaapzak?

Bedankt weer!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Als je zoontje een romper met een katoen piama aan heeft en onder een laken ligt is dat prima. Vooral als de kamer 25 graden is.
    Heeft je zoontje nog kleertjes aan dan is een romper en een dun katoenen truitje voldoende onder een laken.

Slaapzak kan je voor kiezen. Zorg dat de halsopening en de armsgaten goed aansluiten.

Ilja

3. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft idd meestal nog gewoon kleertjes aan.
    Of een boxpakje, die gebruik ik vaak 's nachts als pyjama (het opkruipen van het tshirt lijkt me persoonlijk niet lekker liggen).

Wanneer ga je eigenlijk pyjama's gebruiken?

Als hij alleen onder een laken ligt, schopt hij die vaak weg, hoe goed ik hem ook instop...
    Vandaar dat ik dacht aan over te stappen op een slaapzakje.

en dan ook nog een broekje?
    Romper korte mouw dan denk ik al er nog een shirtje overheen gaat?

Als ik een zomerslaapzak ga aanschaffen, wat heeft hij dan daarin aan?

Sorry voor de "domme" vragen, ben een beetje onzeker... :)

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Domme vragen zijn er niet ;)

Pyjama's kan en mag je al gebruiken. Ze zijn er al in kleine maatjes.
    Als hij de laken al weg schopt is het misschien slim om een slaapzak te gaan gebruiken.
    In de slaapzak heeft hij dan de romper met pyjama (lange mouw) aan. Echter als de kamer echt 25 graden is zou korte mouw ook mogen. Ook een beetje afhankelijk van je zoons lichaamstemperatuur. Als hij zichzelf prima op temp kan houden is het geen probleem.

Ilja

5. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoorden weer!

Omdat ik het soms moeilijk vind om aan de temp van zijn nekje in te schatten hoe warm hij het heeft, heb ik hem gister maar voor de zekerheid meerdere keren getemperatuurd.

Toen hij om een uurtje of 8 naar bed ging, had hij 37,6 :$

Hij droeg toen een romper lange mouw en een dun broekje. Het was echt heel warm hier in huis.

Omdat zijn temp zo hoog was, heb ik hem in bed gelegd in alleen de romper (lange mouw) met een dubbelgevouwen lakentje over hem heen. Het was nl 26 graden in de slaapkamer.
    Omdat ik het raam niet open durfde te doen (hoewel hij ver van het raam ligt, hij slaapt in onze grote slaapkamer) bleef het heel warm. Kouder dan 23 à 24 graden is het niet geworden...
    Bij de voeding van ca 0:30 uur had hij een temp van 36,8.
    Toen heb ik nog een dekentje over hem heen gelegd (niet helemaal tot zijn kin overigens) om te voorkomen dat hij koud zou krijgen als het kouder werd in de kamer later die nacht (wat dus niet gebeurde).
    Toen ik hem om 4 uur temperatuurde was zijn temp nog steeds zo rond de 37.

Ondanks dat hij pas 9 weken is, heeft hij dus uiteindelijk geslapen in een romper met lange mouw onder een dubbelgevouwen laken en een dun katoenen dekentje.

Heb ik dit goed gedaan zo?
    Kan ik zomaar uitgaan van zijn lichaamstemperatuur en het daarop aanpassen?

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Je hebt het hardstikke goed gedaan. Meten is weten en je zal merken dat je op een gegeven moment gewoon aanvoelt of de kleine te warm of te koud is.
    Vertrouw op je gevoel.

Fijne paasdagen nog.

Ilja

Deel Deze Pagina