Aan de pil en ovutesten

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lynnami, 19 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Go ahead deelight, ben ook benieuwd wat er aan vooraf is gegaan.

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ok, dan met je goedkeuring. ;)
    T is niet zo schokkend als bij jou hoor.

De zwangerschap van mijn dochter was een aaneenschakeling van ziekte, teleurstellingen en ellende. Het grootste probleem was HG (meer info in de link in mijn onderschrift).De psychische schade daarvan was heftig, daarnaast had ik met alles pech. Toen ik weer een beetje bijkwam van de HG (rond 20 weken) ging mijn katje dood, met 25 weken mijn eerste galaanval (van velen). Blaasontstekingen, bekkeninstabiliteit begon met 25 weken. Met 30 weken heftige rugklachten etc. Bevalling ging ook al niet zoals het moest en BV mislukte door vasospasmen.

Door alles, maar vooral door die rotziekte HG durfden wij niet voor een tweede te gaan. Want de kans op herhaling was groot en de kans dat het dan nog erger zou zijn ook. En wie zou er dan voor mijn dochter gaan zorgen? Twee keer spiraal laten zetten, die kwam eruit. pil kan ik niet tegen. dus rubbertjes. Ik tempte wel om te kijken hoe het met mijn cyclus ging want dat was een drama (52/72/34etc)en ik maakte me zorgen of ik niet iets mankeerde, pco ofzo. Op een dag ging er wat mis (zaadjes gelekt). Niet echt bij stil gestaan tot ik drukpijn voelde de dag erna. Had nog ovu's liggen en ja hoor, posi en een dag later tempstijging. Het klinkt té toevallig, maar het was raak, op 9 dpo mijn eerste posi zwtest. Er volgde paniek, depressie, therapie bij een psychiater en traumaverwerking.... en weinig ziekte! Dit kindje heeft er moeten zijn! Voor mij een wonder!

Moeilijk om het kort te beschrijven en het lijkt misschien niet zo erg... maar ik ben zo dankbaar.

3. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Wauw ik kreeg er kippevel van. Mooi mooi mooi. dit heeft zo moeten zijn!
    En als ik zwanger raak en ik krijg geen mk, dan is dat ook omdat het zo heeft moeten zijn.

4. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Want het is eigenlijk een soortgelijke situatie als jij. Ik durf ook niet zwanger te raken maar wil zo graag nog een kindje.
    Stiekem hoop ik nu dat het wel raak is en dat alles goed gaat.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Lynnami, ik begrijp heel goed wat je zegt. Ik heb ondanks de angst ook gehoopt dat het maar zo mocht zijn, al is het al omdat je de keuze dan niet hoeft te maken.
    Ik hoop het heel hard voor je....
    (ben ook gaan geloven door dit alles én door een wonderlijke gebeurtenis in de eerste zwschap, en deze 2e zwschap is een bevestiging voor alles voor mij. Maar dat wil ik aan niemand opdringen).

Ik ga nu slapen want moet over 6 uurtjes al weer op. Tot morgen!

6. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    mooie nagels:D

7. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0

ik ben al in een emo bui....en nu heb ik tranen......het had idd zo moeten zijn...

8. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    #48 Lynnami, 21 jan 2011
    Laatst bewerkt: 21 jan 2011
    Ha ha ik wist dat er iemand iets ging zeggen over mijn nagels. Ik heb ze heel lang niet laten doen en afgelopen zaterdag toevallig weer laten doen :)

Ja mooi he van deelight :)
    Nu begin ik steeds meer te hopen dat ik toch zwanger ben nu. Maar ben ook weer zo bang. Want dat is toch de goden verzoeken he.

Maar wat een verschrikkelijk verdrietig nieuws van Waardevol zeg. Ik weet helemaal hoe ze zich voelt. Arme schat......

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Huh Lynnami, wat is er gebeurd met Waardevol??

almika, ik vind het bijzonder dat mijn verhaal zoiets met anderen kan doen....

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik lees het net van Waardevol :(:(:(

11. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Sorry ik had wel eerder willen antwoorden maar was een boekje aan het lezen met mijn zoontje en daarna stond UPS voor de deur met een grote doos.

12. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hey Lyn...

Heb jij nog positief nieuws??? of iig hoopvol dan???

13. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Euhm. Nee niet echt. Ik kan er nog niks van zeggen he. Heb vandaag geen ovu gedaan want ik geloof het wel. Ik wacht even af tot 30 januari en als ik denk dat ik zwanger ben zal ik er een testje tegenaan gooien. Als ik uitga van een lf van 14 dagen dan zou ik toch woensdag 2 feb mijn nod hebben of is het dan donderdag 3 feb als ik van woensdag op donderdag nacht mijn ei heb gehad.
    Input please! :)

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Geeft niet Lynnami.
    Ik werd altijd 14 dgn na een posi ovu ongi. Die van mij sprong altijd als ie posi was. Dus ik zou 2 feb aanhouden, maar weet niet hoe lang jouw lf meestal is...

15. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    sja.. dat is mij dus ook niet helemaal duidelijk.. welke dag je dan moet nemen.. dus aan mij heb je weinig.. heb er laatst in t testen topic een vraag over gesteld.. ook antwoord gekregen hoor!!.. dus misschien kun je t daar vinden.. weet t al niet meer.. volgens mij dan donderdag!!

16. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Ik denk dat die altijd 14 of 15 is geweest want had altijd een 29 dagen cyclus. Ach doet er ook niet toe. Als ik denk zwanger te zijn zal ik 30 of 31 jan testen.

17. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    we zullen het zien.. ik duim stiekem heul hard!!! ;)

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    me too!

19. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0