Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik kan op internet niets vinden en de arts in het ziekenhuis kan me ook geen bevredigend antwoord geven. Hopelijk weet iemand van jullie meer over het volgende. Ik ben gestart met IUI. Vijf dagen geleden ben ik aan mijn zesde en laatste IUI gestart en heb ik 5 dagen FSI geïnjecteerd. Het viel me op dat mijn menstruatie uitbleef en ik heb een zwangerschapstest gedaan. Overal staat vermeld dat je FSI niet mag gebruiken tijdens zwangerschap. Maar nergens staat er waarom niet en wat er kan gebeuren. Is er iemand bekend mee? En weet iemand met welke scenario’s ik rekening moet houden? Liefs, S.
Ik heb echt nu ervaring met de medische molen maar je weet toch pas dat de poging is mislukt als je ongesteld bent geworden. Hoezo is er dan alweer gestart met een nieuwe ronde als er geen menstruatie kwam
Wat is FSI? Is dat medicatie die een zwangerschapstest positief kan doen uitslaan? En wellicht handig om even de tijdlijn te schetsen want die is nu wat onduidelijk.
Welke hormonen heb je gespoten? Heb je al op het lareb gekeken? Die hebben meer info dan de bijsluiters. Waarom ben je gaan spuiten zonder menstruatie? Normaal begin je op dag 1 menstruatie toch?
FSH, sorry! Ik had een klein beetje bloed. Toen had ik een test gedaan en toen was ik niet zwanger. Toen ben ik vanaf dag 3 begonnen met Fostimon. Maar het bloedverlies was heel weinig en heel kort. Ik heb 5 dagen geïnjecteerd. Omdat mijn onderbuik gevoel zei dat het niet klopte met mijn bloedverlies heb ik gisterenavond en vandaag een test gedaan. Beiden positief nu. Ik ben direct gestopt met Fostimon en heb het ziekenhuis gebeld. Zij zeiden dat ik gisteren de spoedlijn al had moeten bellen, pleegde overleg met een arts en heeft nu een echo over 2 weken ingepland. Het zou geen valse positieve test kunnen zijn, zei zij. Ik zou graag blij willen zijn met deze positieve test, maar ze heeft me nu een beetje bang gemaakt. Ik dacht, misschien heeft iemand dit ook meegemaakt en weet diegene wat voor schade het kan toebrengen. Groetjes, S
Het lareb zegt dit over fostimon: Het gebruik van gonadotrope hormonen voor ovulatie-inductie geeft waarschijnlijk geen verhoogd risico op aangeboren afwijkingen. Toediening tijdens een al bestaande zwangerschap is niet beschreven in de literatuur. Het is niet mogelijk een inschatting te maken over de eventuele risico's hiervan. Helaas denk ik dat er niet anders op dit dan afwachten en hopen op het beste. Ik duim met je mee!!!