Hoi dames, Ik ben nu 13 weken en 2 dagen en ik heb al een aantal dagen dat ik klopjes voel in mn buik. Zowel onder mn navel en links en rechts. Mn buik gaat nu ineens ook groeien :O Ik had dit nooit eerder en nu ik het heb nagevraagd blijkt dat mijn buurvrouw van 22 ook de baby al voelde met 13 weken! iemand die nog meer zo vroeg de baby kon voelen?
nope, het kunnen ook je darmen zijn he? ik voelde me baby pas vanaf 19 weken, en dan heb ik het echt over schopjes en vuistjes... nu voel ik de baby zowat heel de dag door en die is ook erg duidelijk aaanwezig
Nee dit zijn mn darmen echt niet, dat gevoel herken ik uit duizenden want daar had ik helemaal in het begin hele erge last van. het is een heeel apart gevoel, heel lichtjes. vanaf buiten ook niet te voelen. Tis ook niet vaak, en zowel onder mn navel een keer, en links en rechts. Heeeel apart gevoel...
Onder je navel? Net onder je navel of een stuk eronder? Want met 13 weken zwangerschap komt je baarmoeder net niet boven je schaambot uit. Dus als het onder je navel zou zijn, lijkt het me niet dat het je kindje al is.
Heb het wel eens vaker gehoord hoor! Dat meiden met 13 weken al konden voelen. Heb er zelf geen ervaring mee, mij lijkt het gewoon van niet. Je beeb weegt geloof ik nog maar een aantal gram. Maar zoals ik al zei.. Ik heb er geen ervaring mee.
Kan het vd buitenkant ook absoluut niet voelen. Baby weegt volgens "internet"rond de 80 gram en is ongeveer 10/11 centimeter. Ik heb in een week tijd echt een spurt gehad. Mn broeken zijn niet meer dicht te krijgen gewoon Mijn buurvrouw kon het ook al voelen met 13 weken...
Nee bedoelde ook niet aan de buitenkant. Binnenkant. Buitenkant voelde mn man het ook pas veeeeel later, dan dat ik dat deed. En je broeken niet meer dichtkrijgen, dat ken ik. Met 6 weken kon ik mn eigen broeken ook al niet meer dichtkrijgen. (dat zijn echt je darmen)
Klopt dat zijn je darmen ook dat weet ik echt ongelovelijk. Tis zeg maar net of er een soort sja, hoe zeg je dat, echt klopjes, net zo'n spier in je oog die kan trillen zeg maar , dat voel ik dan ineens 3 keer achter elkaar vlak naast elkaar of op dezelfde plek. Vandaag ineens weer rehcterkant en net helemaal onderin 1 keer zo'n PLOP gevoel. Nu ga ik twijfelen, is het zo of wil ik het gewoon graag.... ik herken dit gevoel echt niet en mn darmen voelen anders volgens mij, daar heb ik tussen week 4 en 9 heeeeeel erg last van gehad...
Ik had dit ook rond de 13 weken, ik voelde ook af een toe z'n plop gevoel en idd het gevoel van een trillend oog lid. Dit gevoel was soms ook tijden weg en ineens was het er weer. Ik heb er ook aan zitten twijfelen of het niet mijn darmen waren maar dat verschil merk je echt wel. Nu ben ik bijna 18 weken en ik voel sinds deze week pas echte kleine trapjes, echt een heel raar gevoel. Mooi he!
hey het kan zeker zo vroeg al ik voelde het zelf met 15 weken en best veel ook! nu voel ik sinds 19 weken echt dagelijks heel goed de schopjes enz..
nou ik voel de kleine nu al hoor. maar goed dit is mijn derde zwangerschap dus herken je het veel sneller. bij de eerste voelde ik het na de 20 weken pas, met mijn 2e rond de 16 week en nu voel ik het al paar dagen. niet elke dag en heel laag inderdaad net boven het schaambeen.
hmmm volgens deskundigen is de baby zo vroeg in de zwangerschap nog lang niet sterk genoeg om zo te kunnen bewegen dat je het kunt voelen. Pas va. 15 weken zou dat kunnen.
Toen ik zwanger was van Myrna kon ik pas later voelen bij ong 20 weken en nu bij 13 weken voelde ik al aai op zijkant van de buik, mijn baarmoeder is naar achtere gekantelt dus, plopjes heb ik pas gevoeld en rommelen voel ik nu ook niet zo lang. bij 2e kind voel je sneller dan 1e kind.
Dat kan zeer zeker wel! Als je je goed bewust bent van je lichaam en wat er in gebeurt is het echt wel mogelijk om je kindje zo vroeg al te voelen! Ik voelde hem/haar ook ongeveer twee weken geleden voor het eerst(). Bij mij voelde het net zoals je een beestje (moeder zei vlindertje, ik vergeleek het met een kikker!) heel stevig tussen twee handen houdt, en deze dan beweegt. Idd een apart gevoel, maar ik vond het heel gezellig
Ik voelde de baby ook ontzettend vroeg! Zelfs mn man voelt hem/haar nu al schoppen: ook zie ik in bad soms de schopjes al maar dan moet ie wel doorschoppen!
Ik kon mijn kindje ook al met 13 weken voelen schoppen volgens de vk was het echt het kindje hij voelde hem ook al vroeg bewegen
Volgens mij voel ik het sinds een paar daagjes. Beetje weeig gevoel niet het geplop wat ik wel vaker lees, maar steeds op een andere plaats. Kan nog niet aan mijn buik voelen dat het beweegt, maar volgens mij duurt dat niet zo lang meer.