Cranberry pillen & zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MH113, 19 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MH113

MH113 Lid

17 apr 2009
    51
    0
    0
    Ik heb een vraaag:

Ik heb al een aantal dagen last van blaasontsteking nu heb ik Cranberry pillen gehaald en daar staat op ; Niet gebruiken gedurende zwangerschap..

Kan het ook kwaad dat je ze slikt als je zwanger wil worden?! :|

Hoop dat iemand er een antwoord op heeft..

2. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    als je zeker wil weten moet je even je apotheek bellen die kan je daar zo informatie over geven.

liefs

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou ze niet na je eisprong nemen, omdat je dan zwanger kunt zijn. Daarvoor kan het vast niet zoveel kwaad.

4. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Misschien heb je er nu niets aan, maar je kunt bij een vermoedde blaasontsteking ook gewoon een overdosis vitamine C nemen. Gewoon bruistabletten oid, voor zover ik weet kan dat geen kwaad. Voor de zekerheid misschien wel even de verpakking lezen.

5. gimena

gimena Niet meer actief

hey hey.
    Cranberry pillen zijn best sterke pillen.(met zwangerschapwens zou ik het je niet aanraden)
    beter daarvoor ken je vitamine c 1000 nemen.
    en echt ruim voldoene water drinken!!!!
    door te veel sappen kan je urine ook troebbel worden!!(en dan plas je er niet alles uit)
    dus 2 liter water drinken is een super middel!!!!! per dag (spoel je alles mooi schoon van binnen)
    ik heb vanff me 14e jaar continu een blaas onstekking meer dan een half jaar heb ik er geen last meer van!
    xxx gimena

6. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    kunnen alleen die pillen kwaad of ook producten waar cranberry in zit?
    Heb namelijk afgelopen weekend veel dingen gegeten en gedronken waar cranberry in verwerkt was..
    en wat kan het veroorzaken??

7. MH113

MH113 Lid

17 apr 2009
    51
    0
    0
    Bedankt voor de reacties! :D

Ik ga nu maar van die bruistabletten halen lijkt me toch iets verstandiger!

liefsss

8. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    #8 droombeebje, 9 jun 2009
    Laatst bewerkt: 9 jun 2009
    Hier ook iemand die snel last heeft van blaasontstekingen. Ik gebruik altijd cranberrytabletten en die helpen me over het algemeen goed. Naast natuurlijk goed/veel drinken (zonder suikers als je last hebt) en vitamine C. Nadat ik al deze berichten op deze site las, heb ik het nagevraagd in de natuurvoedingswinkel (Gezond & Wel). Hij heeft het nagezocht en de soort die ik gebruik, mag je ook tijdens een zwangerschap gebruiken. Als je dus wel een bepaalde soort cranberry-tabletten wilt gebruiken (je hebt namelijk veel verschillende soorten), zou ik het gewoon even navragen in een goede natuurvoedingswinkel. Het is namelijk een goede manier om een beginnende blaasontsteking halt toe te roepen.

9. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Cranberrysap werkt ook heel goed. Of gedroogde cranberries eten.

10. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik heb zowel van de gyn. als van de ha begrepen dat cranberry pilen echt geen kwaad kunnen tijdens de zwangerschap. Het helpt mij veel beter dan meerdere pillen vit. C 1000, dus ik ben ze ook tijdens deze prille zwangerschap blijven gebruiken met goedkeuring van de ha dus...

De vk's van deze site vertellen ook hetzelfde trouwens....

11. wildsphinks

23 nov 2008
    38
    0
    0
    danslerares
    ugchelen
    Ik dacht ook altijd dat extra vitamine C hielp. Maar mijn huisarts zei dat vitaminen C helaas niet tegen blaasontsteking helpt. ook niet als je er een extra dosis van neemt.

12. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Wat ik ervan heb begrepen en gemerkt heb, is dat een grote (over)dosis van vit. C de zuurgraad in je blaas verandert en daardoor je blaasontstekingsymptomen tijdelijk verminderen/wegnemen. Dat en veel water drinken helpt dus wel als je je blaasontsteking vanzelf wil laten overgaan. (Anders bleef ik op die wc zitten :(
    Antibiotica is het enige echte medicijn.
    Maar met veel drinken en cranberry heb ik het nu voor het eerst sinds jaren echt een beetje onder controle. (Voor mij fijner dan vit. C.)
    Hopelijk blijft dat zo.

Deel Deze Pagina