Hey allemaal! Ik heb enkele weken geleden een miskraam gehad. Mijn gynae heeft me toen een pilstrip (NORA) gegeven en zei dat ik nu gedurende één pilcyclus deze moest nemen, dat ik daarna een serieuze bloeding kon krijgen en dat het dan allemaal weer in orde moest zijn. (lichamelijk dan toch... ) Nu hebben mijn vriend en ik, nadat ik de pil al 2 weken nam (moet ze nu nog maar 3dagen nemen), terug 'geklusd'. Achteraf vroegen we ons af of we misschien niet beter een condoom hadden gebruikt... Kan ik nu zwanger raken (is de pil veilig tijdens de eerste maand dat je ze neemt?) en àls ik zwanger ben geworden, kan die pilinname dan geen kwaad? Ik doe zo m'n best om super-gezond te leven omdat ik zwanger wil worden en zou het vreselijk vinden als ik m'n kindje ziek maak door die pil! Lieve groetjes, Elke
Er zijn meerdere mensen die door de pil zwanger raken en de meeste kinderen zijn gewoon gezond maar als je het zeker wilt weten kun je het beste je HA vragen.
hey elke, ik ben een aantal jaar geleden ook zwanger geraakt door de pil heen,ben toen nog 3 maanden gewoon ongesteld geworden en bij 13 weken heb ik een MK gehad..... wil je niet bang maken hoor,het kan ook gewoon goed gaan zonder dat je kindje ergens last van krijgt! ik heb overigens nu in totaal al 6 mk's gehad maar heb ook 2 mooie gezonder meiden ik hoop dat je toch snel zwanger bent en een mooi kindje krijgt liefs Mama Nona
De pil is de eerste maand veilig vanaf dag 8 sowieso. Het gebeurt vaker dat meiden door de pil heen zwanger worden en dan toch een gezond kindje krijgen. Sterkte meid!