overrompeld

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door shirley1987, 20 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Hoi,

Het is de nodige jaren geleden dat ik hier was en ben inmiddels moeder van 2 kinderen. Een jongen van 5 en een meisje van 4. Ik inmiddels een nieuwe vriend maar mijn scheiding is nog niet rond. Al meteen vanaf het begin roept mijn vriend heel hard dat hij met mij nog papa en mama wil worden. Ook hij is al vader van 2 meiden.

Ik had het inmiddels afgesloten dat ik ooit nog een baby zou krijgen maar ben er over gaan nadenken. Ik sta er nu zeker wel voor open. Eerst zei hij dat hij een jaar nog wachten mooi vond... Maar dat kort hij steeds verder in. Mij lijkt het ook super hoor, maar gaat het niet wat snel?

Ook heb ik nog een spiraal, maar het is toch zo dat je meteen na het verwijderen weer vruchtbaar bent?

2. Working on it

11 jul 2016
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat zo snel als je dat zelf wilt. Ik zit in dezelfde situatie maar heb besloten het nu te doen omdat ik nogal wat factoren tegen heb zitten (leeftijd, langzame schildklier) en na mijn 40e echt geen kinderen meer wil. Als jij dit echt wilt, gewoon doen en van genieten. ;)

3. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Zal niet iedereen meteen vooroordelen hebben doordat de scheiding nog niet rond is?

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Uhh ja, ik denk het wel. Moet je je er iets van aantrekken? Nee in principe niet want het is jouw leven.

Wel heb ik hier een mening over. Dat je scheiding nog niet eens is afgerond is één ding.
    Maar hoe goed ken je je vriend écht na zo'n korte tijd. Wat als het toch fout loopt. Eraan gedacht dat je dan in je eentje met 3 kinderen zit?
    En zijn het niet héél veel veranderingen voor je kinderen in zo'n korte tijd? Hebben ze zo kort na een scheiding geen recht op een beetje rust en stabiliteit? Je nieuwe vriend is al een nieuwe factor in hun leven. Plus zijn kinderen. En dalijk gaat een groot deel van je aandacht toch ook naar de baby, een baby vraagt nu eenmaal veel tijd, zorg en aandacht.
    Hoe lang zijn jullie samen? Wat is er mis mee om in ieder geval een jaar te wachten? Dringt je leeftijd?

Ik veroordeel je niet, maar heb dus wel wat kritische kanttekeningen. Niks mis mee om dit soort vragen aan jezelf te stellen en te betrekken in je besluitvorming en even je roze verliefde bril af te zetten.

5. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Ik had zelf al aangegeven dat het me allemaal wel wat snel gaat. Dus die roze verliefde bril dat valt wel mee.

Ik kan mijn huidige vriend nu ongeveer 2 jaar. We zijn nog niet zo lang een stel maar wel al een hele tijd hele goede vrienden.

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Je vraagt in de openingsfase of het niet wat snel gaat.

Je schrijft dat je ervoor open staat en dat het jou ook super lijkt.
    Ik kan daar niet uithalen of je de roze bril echt hebt afgezet. Ik lees namelijk weinig over de gevolgen voor je eigen kinderen.

Je kent hem 2 jaar. Maar hoelang ken je hem als partner?

7. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.398
    1.176
    113
    Mijn man en ik kende elkaar pas 8 maanden en toen raakte ik in verwachting van ons zoontje. Ook hij lag nog in scheiding. Nu zijn we al weer ruim 5 jaar bij elkaar en nog steeds dol verliefd. Dus zo kan het dus ook! Doe lekker waar jullie je goed bij voelen! Succes!

8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Je moet doen waar je je goed bij voelt! Alleen wel even goed in de gaten houden wie de biologische vader is als je nog niet gescheiden bent! Binnen een huwelijk is meestal de man met wie je getrouwd bent de vader ondanks dat je zeker weet dat het een ander is 😉

9. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Idd doen waar jij je goed bij voelt! Ik hoop wel dat de scheiding dan over 9 maanden (als je er toch voor kiest om zwanger te worden) wel rond is anders is je ex (als je nog getrouwd bent) volgens de wet de vader

10. Sn0epje

Sn0epje Lid

11 jul 2016
    34
    15
    8
    NULL
    NULL
    Precies dit dus. Succes verder met het nemen van de juiste beslissingen.

11. Sn0epje

Sn0epje Lid

11 jul 2016
    34
    15
    8
    NULL
    NULL
    Toegevoegd denk ik trouwens dat als je geen twijfels zou hebben je deze vraag niet zou stellen. Als je ergens van overtuigd ben dan ga je ervoor, stel je vragen dan heb je ergens toch twijfels en iets met twijfels beginnen ( zeker wat kinderen betreft: Die van jou, die van hem en de al dan niet toekomstige spruit) vind ik niet slim. En dat je scheiding niet rond is vind ik persoonlijk niet zo netjes. Maar dat is mijn mening :)

Veel succes en wijsheid meid!

Deel Deze Pagina