Ik heb net de huisarts gebeld om een afspraak te maken om weer aan de anti conceptie te gaan en ik gaf direct aan dat mijn voorkeur uit gaat naar een implanon. Waarbij de assistente op haar beurt vertelde dat ze deze niet plaatsen omdat daar veel problemen mee waren geweest. Dat als ik dit wil, ik naar de gynaecoloog moet, maar ze wel even een afspraak kon plannen zodat de huisarts mij goed voor kan lichten. In mijn kraam week heb ik dit ook al gevraagd aan mijn vk, die zei ook al dat ze dit niet doet. (Dat ik daarvoor naar de huisarts moet) Op internet lees ik juist dat ik bij hun beide terecht zou moeten kunnen. Hoe zit dat nu?... En klopt het dat er zoveel problemen met implanon zijn?
Ik heb mijne een paar jaar geleden in het zh laten zetten door de gynaecoloog. Huisarts zette hem ook niet. Qua evt problemen kan ik je niet helpen.
De problemen zijn er meer met het uithalen. Ikzelf heb 2 x een implanon gehad. 1x gezet door huisarts en de 2e keer gezet door gynaecoloog. Kan zo zijn dat een andere huisarts bij je in de buurt hem wel zet. Ik vind het juist prettig dat een huisarts eerlijk ervoor uit komt dat hij dat liever niet doet ipv dat hij gaat zitten prutsen.
Ik heb hem ook laten zetten door de gynaecoloog, wel een jaar later er uit laten halen door de huisarts.
Ja het is ook wel goed dat de huisarts aangeeft dat hij hem liever niet plaatst. Sta ik er vrij in om gewoon wat andere huisartsen op te bellen om te vragen of die hem wel willen plaatsen? Ik vind het weer zoon stap om ervoor naar het ziekenhuis te gaan. En loopt het dan kwa kosten niet ook flink op als hij in het ziekenhuis geplaatst moet worden?
Ik vind het gek dat jouw huisarts je niet door stuurt naar iemand die hem wel kan plaatsen, hetzij een andere HA, hetzij de gyn. Ik zou dus even bellen en dat vragen, anders inderdaad zelf eens rondbellen naar andere huisartsen.
Er staat in de op dat de huisarts haar naar de gyn door wil sturen, dus de huisarts doet het toch prima? Ik weet niet of je lukraak bij andere huisartsen terecht kan, maar je kan altijd een poging wagen toch?
Ik had dat met een spiraal. Ik had gevraagd of hij veel ervaring had en zo niet of hij me door wilde verwijzen naar een collega. Dat heeft hij toen ook gedaan. Netjes zijn collega huisarts ook op de hoogte gesteld dat ik contact met hem op zou nemen. Misschien kan je dit voorstellen.
De problemen met de implanon waren er vooral met de oude inbrengmethode, nu is het inbrengapparaat zo dat ie altijd op de juiste diepte zit (nooit te oppervlakkig zodat het hormoon moeilijker in je bloedbaan komt, nooit te diep zodat ie bij verwijderen moeilijk meer te vinden is). Tegenwoordig is inbrengen dus een eitje, met de gebruiksaanwijzing zelfs voor een huisarts die het nooit doet. Mocht je je niet op kosten willen laten jagen met een verwijzing naar de gyn, staat het je vrij om aan je huisarts te vragen of die een collega weet die het doet. Succes!
Nou word het zelfs hier in het ziekenhuis niet gedaan. Word gewoon doorverwezen naar het volgend dichtstbijzijnde ziekenhuis. Door mijn huisarts. Ik ga wel zelf nog even bellen of ze niet inmiddels wel implanon plaatsen in "mijn" ziekenhuis.