Aan de pil of niet? Tips nodig!

Discussion in 'Zwanger worden' started by evy3000, Jul 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evy3000

evy3000 Actief lid

Sep 20, 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    #1 evy3000, Jul 26, 2015
    Last edited: Jul 26, 2015
    Na de mk in december is mijn cyclus niet meer normaal geweest (zie onderschrift). Rede voor mij om eens op bezoek te gaan bij de huisarts. Zo gezegd zo gedaan. Ik kreeg als tip om weer een ronde aan de pil te gaan om de boel te resetten. Ik had me voorgenomen dat als ik deze ronde ongesteld zou worden, ik de pil zou gebruiken, maar nu sta ik in twijfel. Vandaag was mijn vermoedelijke NOD en kwam dus ook voor het eerst weer netjes mijn menstruatie na een cyclus van 28 dagen. Dus.... nu twijfel ik. Zal mijn lichaam het weer goed opnemen? Als ik het gemiddelde van alle cyclussen neem zit ik ook nog steeds op 28 dagen.

Iemand tips? Wat zouden jullie doen?

2. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Huh? De pil gebruiken om je cyclus te resetten? En dat terwijl je zwanger probeert te worden?
    Nou ja ik ben geen huisarts maar het klinkt mij erg onlogisch in de oren. Waarom zou je iets gebruiken waar je A. niet zwanger van wordt en B. wat ook niet een natuurlijke cyclus veroorzaakt..?

Veel succes en geluk, hopelijk komt t goed met je cyclus :)

3. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Ik heb wel vaker gehoord om de pil te gebruiken om je cyclus weer wat regelmatig te krijgen. Ik neem aan dat die huisartsen wel weten hoe of wat. Maar misschien bestaat er nog een ander hormoon om dat te regelen? Gebruik je wel ovulatietesten om te kijken of je een eisprong hebt? Ik had voor mijn 1e zwangerschap ook een hele onregelmatige cyclus. Tussen de 28 en 34 dagen. Ook soms een uitschieter van 20 maar dit kwam gniet zo vaak voor. Heb al jaaaaaaren geen pil meer. Ik werd na 3 maanden zwanger (helaas bbz) en daarna weer binnen 3 rondes. Dus het kan evengoed. Je kunt het nog aankijken, misschien lukt het gewoon natuurlijk zonder nu de pil te gaan gebruiken om de cyclus regelmatig te krijgen. Kun je dit telefonisch niet ecen met je huisarts bespreken?
    Hoeveel rondes proberen jullie al zwanger te worden?

4. PeAn

PeAn Niet meer actief

Je vraagt wat ik zou doen en das iig geen pil gaan slikken. Heeft je huisarts uitleg gegeven van de (medische) gedachte hierachter want net als wat MiaMaria zegt vind ik het erg onlogisch klinken.

Nu weet ik niet hoe je cyclus altijd is geweest maar extreem buitensporig vind ik het niet als ik je onderschrift zo lees. Een wisselende cyclus is lastig maar kan door zoveel dingen beïnvloed worden.

Hopelijk word je cyclus weer zoals ie altijd was. Succes!

5. Star87

Star87 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,309
    264
    83
    Female
    Niet doen hoor! Lijkt mij dat je lichaam dan helemaal niet meer weet hoe en wat. En ik vind jou cyclus eerlijk gezegd heel erg netjes:)

6. evy3000

evy3000 Actief lid

Sep 20, 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben vorig jaar juli gestopt met de pil. Had toen een cyclus van 28 dagen standaard. Misschien moet ik het even afwachten, maar ja ik vond het vervelend dat mijn cyclus naar mijn idee zo van slag was en ben vorige maand dus naar de huisarts geweest. Hij dacht dat op deze manier mijn lijf weer gereset zou worden. Ik weet het ook niet. Ik had alleen gehoopt dat het na die miskraam allemaal niet zo lang zou duren. Helaas hebben we dat natuurlijk niet in de hand. Ik heb geen ovulatietesten gebruikt

7. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Na een mk kan het zelfs 6 week duren voor je ongi word , heb ik wel gelezen .
    Maar idd zo als er gezegd word is er niks mis met je cyclus .
    Zo loopt de mijne ook wel , ik kan er ook geen pijl op trekken .
    Maar aan de pil !! niet doen dan komt er weer hormoon troep in je lijf wat er weer uit moet en dat duurt weer even .
    Raakt het weer in de war en blijf je bezig , gewoon afwachten wat het doet .
    Je wil een kindje ? dan moet je helaas geduld hebben en daar helpt een pil niet bij .
    Geniet van elkaar en laat het op de loop.
    Succes komt vast goed .

8. masrya

masrya Fanatiek lid

Sep 11, 2014
    1,270
    2
    0
    De pil weer gaan slikken zou ik persoonlijk niet doen.

Wellicht dat Maca poeder capsules wat zijn voor jou, heeft mijn cyclus regelmatiger gemaakt ( was tussen 26 en 33, nu stipt 27 of 28) Eerdere ovulatie en langere lf (voorheen 10) en sinds de maca 13 of 14.

Maca is van een plant uit peru en staat bekend je hormoonlevels weer op natuurlijke peil te krijgen.

Share This Page