hoe zit het met jullie kilo's?

Discussion in 'Na de bevalling' started by guusje27, Jan 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Hai ladies,

Mijn meisje is nu 5 en ee halve week oud. In de eerste week na de bevalling vlogen de kilo's eraf tot 4 1/2 kilo. Nu, 4 weken later zitten die er nog aan. Ik weet dat ik niet moet zeuren hoor, het is al vrij rap gegaan maar ik baal alleen dat het in de eerste week er van af vloog en nu al een maand stil sta.

Hoe zit dat bij jullie?

2. fafje

fafje Niet meer actief

ik was 13 aagekomen, na 10 dgn was er 10 af...en daarna duurde het wel een maandje voor die laatste 3..toen kwam ik zelfs onder mn gewicht...en dat duurde ook een maandje...na 3 mnd was ik weer normaal

3. Megan82

Megan82 Actief lid

Jun 30, 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb precies het zelfde. Ik was 15 kg aangekomen, de kilo's vlogen eraf en nu blijf ik op 3,5 a 4 kg hangen

Ik vind ook dat we niet mogen klagen, maar zou ook graag die laatste er snel afwillen hihihi Kan ook veel broeken nog niet aan. aan de ander ekant denk ik dan, wat is nou een maand? We hebben het er in 9 mnd aangekregen, dat is niet zomaar weg.

Ik probeer maar steeds wat meer te wandelen en straks als het weer mag te gaan sporten enzo

liefs megan

4. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hier ook hetzelfde:p
    3,5 week geleden bevallen , ik was 18 kilo aangekomen.
    De eerste 14 zijn eraf gevlogen en de laatste 4 zitten er nog aan en gaan niet zo snel.
    Maar ach we zijn pas bevallen zal toch wel goed gaan komen... hoop ik ;)

5. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Hier een ander verhaal.
    11 kilo aangekomen,4 dagen na bevalling was ik er al 8 kwijt.
    Nu zit ik 1 kilo onder mijn begin gewicht..
    Helaas heb ik last van verminderde eetlust,heb wel honger,maar niks smaakt me meer.. hoop dus dat ik snel mijn normale eetlust teug krijg,voordat ik straks niks meer weeg :$

6. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hier 8 kg aangekomen en binnen een week 10 eraf. Nou moet ik wel zeggen dat ik in mijn zwangerschap veel minder ben gaan eten dan normaal en dit heeft zich na de bevalling doorgezet. Woog eerst 58 kg en nu 54 kg. Terwijl bij de eerste ik rond de 60 bleef hangen. Voel me alleen niet topfit door stress situaties dus afvallen is ook niet alles.

7. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik ben in totaal 10 kilo aangekomen bij Eva en die was er de dag na de bevalling weer volledig af :)
    Raar maar waar hehehe

Nu ben ik tot nu toe 3 kilo aangekomen (best knap want ik ben van mezelf al veel te zwaar) dus ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat lopen

8. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik ben 4 kilo aangekomen tijdens mn zwangerschap, na de bevalling zat ik zelfs onder mn gewicht! Op de nacontrole, weer precies mn eigen gewicht, 65 kg, en 2 weken later 69.9. Ben nu druk aan het lijnen, en al 1 kilo kwijt in een week, morgen weer even wegen..

ga straks met pilates beginnen, maar dat mag pas 12 weken na de bevalling.

9. Michelle1979

Michelle1979 Bekend lid

Jan 1, 2010
    917
    0
    0
    Thuismama
    Schiedam
    Hoi,

Ik ben 4.5 maand geleden bevallen. En woog voor de zwangerschap 56 kilo. Ik was 12 kilo aangekomen, en woog na 2 maanden 55 kilo. Dus ben weer helemaal op mijn oude gewicht.

Na ons eerste zoontje was ik na 3 maanden weer op mijn oude gewicht. Toen woog ik 55 voor de zwangerschap en was er 10 aangekomen, na de bevalling woog ik 56 kilo.

Groetjes

10. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

Dec 26, 2010
    884
    0
    0
    Ik was voor mijn zwangerschap 59 a 60 kilo bij 1.65m. Tijdens de zwangerschap was ik 9 kilo aangekomen. Na 2 wk zat ik weer op mijn oude gewicht. Met de borstvoeding die ik 8 mnd gaf ging mn gewicht nog verder omlaag. Nu, 16 mnd later, zit ik op 56 kilo, dus >3 kilo lichter dan voor de zwangerschap. Helaas is het ook op mn borsten verdwenen, een cupmaat kleiner :(

Voor de zwangerschap had ik altijd honger, alles smaakte lekker. Nu heb ik veel minder trek, ook snel misselijk. Ik vind het jammer dat ik niet meer zo van eten kan genieten, voordeel is wel dat ik niet mn best hoef te doen om op mn gewicht te letten. Vind het zelf perfect zo, van vriendlief mag er niet meer af.

11. esmee1808

esmee1808 Actief lid

Aug 13, 2010
    458
    0
    16
    Ik was tijdens mijn zwangerschap maar 5 kilo aangekomen. En direct na de bevalling was er al 8 kilo af. Het rare was dat ik toch op het laatst zwangerschapssuiker had. Alleen was dit niet te zien aan mij en ook niet aan mijn dochter Zij was maar 2600 gram.

12. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Ik ben 6 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap en drie dagen na de bevalling was ik 10 kilo kwijt. Nu zit ik op 13,5 kilo en wil ik eigenlijk nog wel een kilo of 6-8 eraf (heb overgewicht). Zodra ik weer mag gaan sporten ga ik er dus weer fanatiek tegenaan.

13. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Zal ik ook maar even dan...;):)
    Ik ben 20 kg aangekomen tijdens de zwangerschap en nu, 2 maanden later, zit er nog steeds 6 kg te veel aan. Die 14 kg gingen er vrij snel vanaf, maar die overige 6 dus niet.. Ik geef BV en dat helpt bij mij helaas ook niet om af te vallen, terwijl ik nu heel weinig eet.

14. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    pfff wat gaat dat rap bij jullie :)

na zwangerschap 3 was ik 20+ kg aangekomen, na bevalling 6 kg eraf.. en toen geen gram meer, wat ik ook deed.. sterker nog.. begon weer aan pil en kreeg er weer paar kilo bij.
    toen opnieuw zwanger geraakt, daar maar 5 kg bij gekregen.. nu in totaal 8 kg eraf.. ik weeg nu nog zon 15 kg zwaarder dan voor nr 3
    ik let op eten, ik probeer te bewegen in zoverre mijn lichaam het toelaat.. maar zeer frustrerend..

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben bij vorige zwangerschap ongeveer 14 kilo gegroeid. De eerste kilo's was ik idd vrij snel kwijt mede door BV. Maar na het stoppen met de BV (ongeveer na 8-10 weken) maar wel doorgaan met genieten van het goede leven ;).... ben ik al snel weer wat aangekomen.

Pas toen de oudste een jaar was, zat ik weer op mn normale aanvangsgewicht... moet er wel bij zeggen dat ik er ook echt niets voor heb gedaan of gelaten :)

Nu is het afwachten... ben inmiddels een kilo of 6 aangekomen, vrijdag even kijken hoeveel het dan is (heb weer controle)

16. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    ik was 5 kilo aangekomen in de zwangerschap (startgewicht 103kg)
    na 9 dagen was ik 20 kilo kwijt mede door de borstvoeding.
    ik ben na 2 weken gestopt met de borstvoeding en ik hoef nu maar naar eten te kijken en er komt weer wat bij.
    me borsten zijn door het afvallen ook kleiner geworden (1 cupmaat) hoeveel ik nu weeg weet ik niet.. durf niet zo goed op de weegschaal te gaan staan haha.. ik zie het op de nacontrole wel ;)
    ik ga sowieso zometeen beginnen met sporten dus ik hoop dat ik dan snel nog meer kilo's eraf kan krijgen.

er waren van de zwangerschap van de eerste behoorlijk wat kilo's blijven hangen dus het word tijd dat die ook eens weg gaan haha.

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    8,031
    6,780
    113
    zuid-holland zuid
    ik ben 18 kilo aangekomen.. de dag na de bevalling was er 8 kilo af...
    De resterende kilo's zijn er in de 5 maanden erna langzaam afgegaan, ik ben nu op het gewicht wat ik was toen ik zwanger werd (jippie!!) Ik heb er niets voor hoeven doen, alleen een beetje sporten en bv geven.
    Ik had het niet verwacht dat ik die kilo's zo makkelijk kwijt zou raken want ik neig snel naar overgewicht en strijd mijn hele leven al tegen de kilo's!

18. Sijke

Sijke Bekend lid

20 kilo erbij tijdens zwangerschap, nu ruim 18 eraf.

19. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier 18 kg aangekomen en was ze na 2 maand kwijt. Inmiddels weeg ik 5 kg lichter dan voor de zwangerschap.
    BV en koemelk/sojavrij dieet werkt hier wel aan mee. Nu blijf ik wat hangen.

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik was denk ik 18 kg aangekomen en een week na de bevalling moest ik er nog 7 kwijt. Een maand na de bevalling moest ik er nog 5 kwijt en nu, bijna 3 maanden na de bevalling, moet ik er nog 4 kwijt. Het gaat dus niet zo snel meer... :(

Bij mijn oudste zat ik met 2 maanden na mijn bevalling op mijn startgewicht en 4 maanden na de bevalling was ik 4 kilo lichter. En daar hoefde ik echt helemaal niets voor te doen. Ik ben nog niet ongesteld geweest (wel alweer bijna 6 weken gestopt met de borstvoeding) dus ik hoop dat dat de reden is waarom ik nog een aantal kilo's vast hou...

Share This Page