wanneer weer ongesteld?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Yukl, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik weet dat er een topic met ongeveer dezelfde titel hieronder staat ;) Maar de vraag is wat anders van inhoud. Vandaar toch een nieuw topic.

Ik wil gewoon weten wanneer jullie weer ongesteld werden. En dan er graag ook bij vermelden hoe lang er borstvoeding is gegeven.

Ik heb tot 2 weken volledig borstvoeding gegeven en tot 7 weken deels (waarvan nog eens 3 weken zeker meer dan de helft borstvoeding... dus in zo'n 2 weken bewust afgebouwd). Inmiddels geef ik al zo'n 6 weken geen borstvoeding meer maar ik ben nog steeds niet ongesteld geweest. Bij mijn oudste was ik het wel al lang (ongeveer net zo lang borstvoeding gegeven op dezelfde manier). Ik zit er echt op te wachten, ook omdat ik het idee heb dat mijn hormoonhuishouding nog niet helemaal op orde is. Van mij mag het dus wel komen.

Maar ben ik nou zo ongeduldig? Ik ben dus benieuwd hoe lang het bij jullie duurde ;)

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Even denken hoor hihi

Oudste heb ik 2 weken volledig gegeven en werd met 6 weken weer ongie (voor zover je dat ongie kon noemen).
    Middelste heb ik 3mnd volledig gegeven en met zo'n 8/9 weken werd ik weer ongie (maar heb bij haar ook langer gevloeid).
    Derde ook al weer snel, precies weet ik niet meer want die periode is een beetje uit het geheugen maar heb hem ook maar 2 weken kunnen geven gecombineerd door omstandigheden, volgens mij was het ook wel in deze richting dat ik ongie werd.

3. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Bij mij duurde het ook echt lang... Ik heb 2 maanden volledig bv gegeven en daarna afgebouwd, ik werg ongeveer 4 maanden na de bevalling pas weer ongesteld.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb 7,5 mnd borstvoeding gegeven, waarvan de eerste 6 volledig.
    Ongeveer een maand nadat ik gestopt was met de bv. werd ik weer voor het eerst ongesteld.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja dat was dus ook mijn verwachting, dat ik na een maand weer ongesteld zou worden. Maar nog steeds niets dus... Heb zelfs voor de zekerheid al een zwangerschapstest gedaan, maar gelukkig negatief. Binnenkort maar nog een keer... Zou wat zijn als ik niet door zou hebben dat ik zwanger ben :p

Bedankt voor de reacties tot dusver in ieder geval!

6. dagdroom

dagdroom Bekend lid

30 jul 2009
    598
    0
    0
    Hier ruim 6 maanden volledige borstvoeding gegeven, waarvan de laatste maand afgebouwd.
    Maar werd 5 weken na bevalling alweer ongesteld, nu alweer een hele tijd om de 4 weken.

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik weet wel dat het heel erg kan verschillen per vrouw. Idd, uitsluiten dat je zwanger bent is wel cruciaal :D;)

Wie weet kun je je vraag even stellen bij het 'borstvoeding'gedeelte? Daar zitten heeel veel vrouwen met bv-ervaring, dus die kunnen je er vast alles over vertellen!

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.283
    6.196
    113
    Ik heb bij beide ongeveer 2 maanden bv gegeven (gekolfd), en was bij mn zoontje na 6 weken weer ongesteld, bij mijn dochter pas na 11 weken.
    Toen heb ik ook echt zitten wachten. Dus het kan wel zijn dat de ene keer langer duurt dan de andere.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Beide keren ben ik weer ongesteld geworden toen ik nog volledig BV gaf. Ik weet het eigenlijk niet zo precies meer....

De eerste keer volgens mij toen m'n zoontje ongeveer 3 maanden oud was (had gevloeid tot 7 weken, dus echt lang heb ik niet zonder bloeding gehad).
    De tweede keer weet ik echt niet meer goed. Maar ik heb een mirena laten plaatsen toen m'n dochter 6 maanden was, en was toen ook al een paar keer ongesteld geweest. Waarschijnlijk ook bij een maand of 3 a 4 dus.

Maar bij mij kwam m'n cyclus dus weer op gang terwijl ik nog volledig bv gaf.

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier met ruim 8 maanden, voedde toen nog 4-5 keer per dag.

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb ongeveer 11 maanden borstvoeding gegeven en werd 2 weken voor mijn zoontjes verjaardag voor het eerst ongesteld.

12. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Haha... nooit verwacht dat ik er ook op zit te wachten :D

Eerste 3 weken bv gecombineerd met kv omdat ik niet genoeg had. Daarna helemaal over op kv en gisteren maar eens een paar kappen Kotex gehaald :D Daarna naar de apotheek met mijn recept voor de pil....
    Soms heb ik van die vage buikpijn (klein beetje) en dan denk ik... het komt! Maar nee hoor! Niets!
    Ik heb wel een paar weken geleden (3 weken geleden?)een "guts" bloed verloren (zonder stolsels enzo) en een paar dagen bruin verlies... dat zal het toch niet zijn geweest? Ik bereid me namelijk voor op een hels bloedbad!

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben een tijdje aan de pil (Cerazette) geweest, nu mee gestopt en ben nu, 9 maanden na de geboorte van Irem, voor het eerst weer echt ongesteld. We zitten op het moment op 4 a 5 voedingen per etmaal.

Maar misschien als ik de pil tussendoor niet had geslikt dat ik wel eerder ongesteld was geweest, dat weet ik natuurlijk niet.

Ik vind het wel behoorlijk zwaar, veel bloedverlies, hadden anderen dan ook?

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ eylem: ja dat had ik bij de oudste ook en dat is zo gebleven... Maar ik ben de pil niet meer gaan slikken terwijl de pil mijn menstruatieklachten wel enigszins temperde. Ik wil dit keer dus wel weer aan de anticonceptie, maar ik weet nog niet wat. Bovendien wil ik eerst mijn eerste menstruatie afwachten.

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ben iets zwaarder ongesteld dan eerst, maar dat was pas na een paar keer. De eerste 2 a drie keer was juist minder dan vroeger.
    Ik heb nu gelukkig geen last meer. Vroeger had ik heel veel pijn, nu soms een beetje zeurend gevoel maar meer niet.

16. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    14 maanden BV gegeven en na 13 mnd weer ongesteld geworden. Ik voedde toen nog zo'n 2x per dag geloof ik.
    Ik ben 2x ongesteld geweest, toen was ik weer zwanger. Die beide keren was mijn menstruatie minder heftig qua gevoel. Voor mijn eerste zwangerschap had ik altijd erg veel krampen en moest ik paracetamol of aleve oid slikken, nu had ik nergens last van. Wel was ik nog steeds een week ongi en had ik een lange cyclus (35+).

17. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Aan mijn antwoord heb je waarschijnlijk niets, want heb geen bv gegeven. Maar m`n zoontje is a.s. donderdag 12 weken en ben ook nog niet ongesteld geweest. Ook geen symptomen dat het eraan zit te komen. Ik had eigenlijk wel verwacht dat het na een week of 6/8 door zou zetten, maar tot op heden nog niks...

18. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Yukl, bij mij duurde het 8 mnd, maar gaf toen gewoon nog BV, dus niet te vergelijken met jou.

Deel Deze Pagina