Interieurverzorgster

Discussie in 'De lounge' gestart door Apple2015, 20 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Apple2015

Apple2015 Actief lid

23 okt 2015
    252
    0
    16
    Ik zou graag een interieurverzorgster willen voor een uurtje of 3 per week.
    Ik kom er zelf niet of amper aan toe en als ik wat doe heb ik het gevoel dat ik dweil met de kraan open.
    Ik werk zelf 4 dagen per week en mijn man sowieso 5 dagen per week en soms meer.
    Op die ene dag huishoudelijke taken doen lukt mij vaak niet. Dan wil ik ook graag met de kleine meid zijn en met haar dingen doen.
    Nu vroeg ik mijn af wat een interieurverzorgster kost per uur en of het (voor degene die er 1 hebben) ook echt helpt/werkt. Heb je daadwerkelijk wat meer tijd en rust?
    Toilet schoonmaken en woonkamer schoonmaken doe ik zelf. Het gaat mij om de slaapkamers stofzuigen/dweilen en badkamer uitsoppen. Oja en dan eens per 6 weken ofzo de ramen lappen in het hele huis. Wij hebben geen groot huis dus ik denk dat 3 uur moet lukken. Misschien heeft iemand ook nog tips wat ook handig zou zijn wat een interieurverzorgster kan doen. En kan je ook referenties vragen?

En ik moet uiteraard mijn man overtuigen van een interieurverzorgster, want hij wil absoluut geen vreemde in zijn huis zegt ie. Zelf heeft hij geen tijd om te helpen, maar hij komt niet met een oplossing wat ik dan zou kunnen doen.

2. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik betaal meestal 12,50 tot 15,00 per uur en met een woning met 4 slaapkamers is ze 2 uur bezig. Ik doe verder niets aan het huishouden, behalve natuurlijk vieze dingen schoonmaken als er iets valt ofzo. Al zou het beter zijn als ik halverwege de week nog eens zou stofzuigen en de wc zou doen. Heel relaxt. Ze ziet niet altijd wat ik zie in huis, dus ik vraag vaak of ze bepaalde dingen wil doen. Andersom doet ze ook wel eens iets spontaan wat ik zelf nog niet had gezien. De binnenkant van de koelkast ofzo.

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    O ja misschien nog een tip: begin niet zelf over hoe lang je denkt dat het duurt maar vraag het tijdens het gesprek wat ze zelf denkt. Wie weet ben jij heel precies en is zij meer van voor het oog en mijn ervaring is dat er genoeg mensen zijn die je wel 3 uur betaalt, maar die maar 2 uur schoonmaken.

4. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.369
    2.845
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Wij betalen 12,75 per uur. Ze maakt in 3 uur altijd het hele huis schoon en dan hoef ik zelf eigenlijk niets meer te doen de rest van de week. Heel blij mee dus. Ze pakt altijd nog wat extra mee (koelkast, keukenkastjes, ramen, kozijnen buitenkant, voegen badkamer etc). We hebben het via zo'n internetbemiddeling geregeld en de eerste keren heb ik thuisgewerkt om een beetje gevoel bij haar te krijgen.

5. Apple2015

Apple2015 Actief lid

23 okt 2015
    252
    0
    16
    Nooit geweten dat het via internet bemiddeling kan. Handige tip.

En kan je ook aangeven dat je het eerst tijdelijk wil zeg maar? Gewoon om te kijken hoe je het vind gaan zeg maar?

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Sowieso spreek ik altijd af de eerste keer allebei te kijken hoe het gaat. Misschien is het wel veel meer werk of denken jullie anders over wanneer iets schoon is. En zolang het zwart is ben je niemand iets verschuldigd dus kan je stoppen wanneer je wil.

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.877
    5.116
    113
    Hier komt ze 4 uur per week en krijgt 13 euro per uur. Ik ben er echt heel blij mee. Het scheelt zoveel werk.

8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Hier 15 euro per uur, (een relatief dure hulp) 3 uur, om de week. Ze stoft en zuigt het huis, dwijlt, toiletten maakt ze schoon, en de ene keer doet ze de badkamer heel grondig en de andere keer de keuken extra goed.
    Referenties kun je altijd vragen. Verder kun je na een paar keer gewoon evalueren of het goed is, of je dingen anders zou willen etc. Als je dan niet te vreden bent kun je altijd een andere zoeken.

Mij geeft het echt wel veel rust, ik werk ook 4 dagen en mn man 5, en dan nog 2 kinderen erbij, dan heb je vaak geen zin om alle huishoudelijke dingen te doen. De was doen is altijd al een hele opgave!
    Verder komt ze hier op een middag dat we er allemaal niet zijn, dus dan kom ik heerlijk thuis in een schoon en fris huis.

9. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik zou niet meer zonder willen! Ze is nu 3 weken op vakantie en vind het echt ongezellig om zelf zo veel tijd kwijt te zijn aan het huishouden! Ze komt hier om de week 3 uur (15 euro/Uur) en gaat dan als een soort tornado door het huis (stoffen, zuigen, dweilen, keuken, toilet, badkamer en dan neemt ze de ene keer koelkast en oven mee, de andere keer ramen binnen en soms vouwt ze nog even een wasje weg). Tussendoor houden we het dan alleen een beetje bij (lang leve de hygiënische doekjes!) Ik vind het de 100 euro per maand meer dan waard!

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    12 euro per uur, 3 uur per week. Ene week doet ze boven, andere week beneden. Wij hebben redelijk groot huis en ze heeft die tijd echt wel nodig. Maar het geeft mij ook veel rust. Ik werk 32 uur buitenshuis en mijn man heeft eigen bedrijf dus ik wil vrije tijd niet aan huishouden hoeven te besteden.

11. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Hier 12,50 per uur, 3 uur per week. Wil echt nooit meer zonder! Het geeft zoveel rust dat je je niet meer met schoonmaken bezig hoeft te houden en lekker relaxed aan het weekend kunt beginnen in een schoon huis. Ik vind het geweldig!

12. MotherPrincess

MotherPrincess Actief lid

19 okt 2014
    276
    170
    43
    Hier ook.. Ze komt elke week 2 of 3 uurtjes voor 12,50€. Boven is het stofzuigen, dweilen en badkamer. Beneden; stoffen, zuigen, dweilen, wc en trap stofzuigen. Ze komt wanneer wij niet thuis zijn. Kan ze haar eigen gang gaan.

13. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.369
    2.845
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Je betaalt een eenmalig bedrag voor de bemiddeling. Hebt dan eerst een kennismakingsgesprek om te kijken of er een klik is. Je kunt ook andere referenties zien van de persoon die langskomt. Geen goed gevoel hoef je alleen maar aan te geven en er wordt een nieuwe voorgesteld. Als binnen een bepaalde tijd blijkt dat het toch niet bevalt, krijg je zonder nieuwe kosten weer een bemiddeling. Betaling gaat via dat bedrijf en is dus wit. Wanneer ze ziek is wordt ze dus ook vergoed worden door dat bedrijf.

14. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Hier exact hetzelfde. Ik vind het heerlijk. De zoektocht naar een goede schoonmaakster vond ik wel lastig. Bij de derde was ik pas tevreden. Ik zou altijd vragen of je andere klanten van de schoonmaakster mag bellen voor hun ervaringen. Ik deed dat pas bij mijn zoektocht naar de derde schoonmaakster en mede daardoor heb ik nu echt een goede.

Deel Deze Pagina