aan de thuisblijf mama's

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door elsie22, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb gelukkig wel een auto dus ik kan overal heen, maarja vriendinnen werken. maar als ze vrij zijn ga ik er meestal wel even heen of ze komen bij mij langs. ook mijn schoonmoeder komt wel eens langs die woont vlak bij. en op maandag is mijn moeder vrij dus dan gaan we vaak daarheen, die wonen op een half uur rijden van mij ds dan blijven we vaak een dagje daar. dan gaan we lekker wandelen. ik denk dat ik bij het cb maar eens ga vragen of ze hier in de buurt iets hebben voor moeders en kinderen.

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Palmie
    Zie dat je in Overijssel woont, mag ik vragen waar? Mag ook via PB, misschien woon je bij ons in de buurt?

Lenn vindt fietsen heerlijk.. En met dit weer kan dat prima.. Warm aankleden en gaan maar.. Hij is nu snipverkouden dus blijven nu lekker binnen..

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hier ook een thuis blijf mama. AFgekeurt zit in de wia. Maar soms vliegen de muren me thuis ook idd op me af.

En een keer moeder/kind ochtend middag dat zou me nou zo lekker lijken. Even er uit met me kind onder andere moeders.

Tegen woordig werken er veel moeders dus veel moeders zijn overdag niet thuis en zit je soms je tijd wat te verdoen. Het word nu al weer wat makkelijker je hoeft al wat minder op de tijden van het eten te letten en de slaapjes. Die kunnen ook wel eens inde wandel wagen.

Wat ik doe. IS wakker zoon wakker maken. Aankleden hij zijn tas voorschool pakken en klaar maken(Soms is dat de avond er voor al gebeurt en soms ben ik lui dan moet dat in de ochtend);)
    Dan is meestal dochterlief ook gelijk wakker en dan fles en knuffelen luier spelen wat tv samen kijken en dan rommel ik wat in huis met haar achter me kont aan. Ze speelt nog niet echt zelf heel soms maar ze zit in een fase eenkennigheid waar je ook loopt zij kruipt er achter aan.;)
    Dan naar bed en dan ben ik meestal hier even te vinden of doe iets snel waar ik haar niet bij kan gebruiken bv de ramen zemen of iets.

Dan wakker samen lunchen en dan spelen knuffelen aandacht en soms gaan we broerlief uitschool halen en soms blijven we thuis dan doet ze haar middag dut wat niet altijd makkelijk gaat.

Dan koken en eten kind wassen enz en de oudste zorgen dat hij zijn huiswerk maakt en dat hij met sommige dingen mee helpt. Rond 20u gaat ze naar bed. En dan zeg ik altijd dan heb ik even pret. HIhih.

Maar als je dat zo leest saai saai hihi. En ja soms ook gewoon wandelen naar de kinder boederij enz. Of als vriend overdag eerder thuis is dan zeg ik doei en ga ik even iets alleen doen bv boodschappen of wat met de oudste doen.

Zou zelf wel iets van babyzwemmen willen doen. Van de week eens de moet verzamelen en info zoeken van waar en hoe laat en hoe duur. En iets van een clubje waar meerdere moeders zijn die ook thuis zijn en dan koffie drinken en dan mijn dochter gezellig met andere baby/peuters laten spelen.

4. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Ik ben ook een bewuste thuisblijfmoeder. Eerlijk gezegd verveel ik me geen moment. Er zitten eerder te weinig uren in een dag dan teveel :p.
    Ik kan mezelf erg goed vermaken.

Wat ik zoal doe? Boodschapjes, wandelen, het huishouden, afspreken met vriendinnen, bij opa's/oma's langs, naar de kinderboerderij, even naar het strand fietsen voor een kopje koffie, enz. Ik maak van iedere dag een feestje :).

Als het de hele dag regent ga ik ook gewoon op pad, regenkap over de buggy en een paraplu mee, en ik ga een stuk wandelen of lopend boodschapjes doen.

Er zijn ook wel eens dagen dat ik bijna niks doe haha, maar dat is soms ook wel eens lekker. Gewoon een beetje in huis rommelen.

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Roeltje zie dat jij vlakbij Zwolle woont, ik woon in Oldenzaal dus dat is niet heel ver van elkaar maar ook weer niet naast de deur;)

Mijn vriendinnen werken ook allemaal en sinds we verhuist zijn wonen we net overal iets te ver vandaan om allemaal lopend te kunnen doen helaas!
    Dus Chloé ga maar snel zitten en lopen hahahaha

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb ook bewust gekozen om thuis te blijven en ik verveel me eigenljik nooit overdag..

's morgens rommelen we een beetje aan in huis, wassen, strijken, poetsen enz. Na de voeding van elf uur ga ik eten koken, mijn man komt tussen de middag thuis eten en we eten dan dus een warme maaltijd..

's middags ga ik meestal nog een uurtje liggen (we hebben nog een nachtvoeding) en na de voeding van 15 uur gaan we wandelen naar het dorp of gewoon in het park met de hond of een boodschap doen. En als het slecht weer is, is er altijd nog wel een klusje in huis ;)

Daarnaast moet ik met ons meisje veel oefeningen doen i.v.m. voorkeurshouding en dat vergt stieken toch best veel tijd..

tegen 18 uur eet ik zelf en rond 19 uur moet ons meisje weer de fles en komt meestal papa thuis rond die tijd..

Ik spreek ook regelmatig met vriendinnen af. Als ik naar mijn ouders gaan, ben ik ook zomaar een halve dag weg (ze wonen niet om de hoek) en ik ben bezig met een cursus babymassage..

7. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Ik ook vanaf eind december en ik kijk er zo onwijs naar uit:D!!!
    Mijn meisje is een enorm handenbindertje en tegen het einde van de dag kijk ik toch altijd uit naar de laatste fles, dan heeft mama eindelijk rust. We hebben huisdieren en mijn vriend werkt veeeel dus vervelen, daar ben ik niet bang voor!

8. Que

Que Niet meer actief

Hier ook een thuisblijf mama.

Ik ben nu een jaar thuis. Dit wel omdat ik ben onslagen des tijds, maar nu bewust thuis.

Ik heb het ook prima naar mijn zin verveel me nooit.

Wat ik zoal op een dag doe is

lopend boodschappen halen
    spelen met de kleine man
    huishouden
    de was
    koken.

En dan nog de nodige ziekenhuis bezoekjes.

Vind het heerlijk om bij mijn mannetje te zijn. Heb altijd gezegd. Ik zorg zelf voor mijn kind en niet een ander.

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ben ook thuisblijf mama! We hebben nogal een roerig eerste jaar gehad (Duitsland wonen, verhuizen, etc), dus toen verveelde ik me soms wel een beetje, maar in m'n hoofd zat genoeg voor een paar jaar! Dus dat was ook wel lekker. In de zomer verveel ik me ook niet gauw. Lekker fietsen, even hier of daar heen, boodschappen doen, even langs oma.

Maar nu het weer slechter word merk ik dat ik er nog niet echt in zit, in het ritme van thuis zijn en huishouden. Er gebeurd elke dag wat in het huishouden en we gaan elke dag even naar buiten, maar ik zit ook gerust een paar uurtjes 's middags lekker te forummen, wat tv te kijken of een boek/tijdschrift te lezen. Heerlijk! Intussen heb je natuurlijk wel een kind, dus echt niks doen is het niet, maar Julia kan inmiddels meestal prima zelf spelen, en vermaakt zich best een poosje.

Wij gaan altijd op maandag, woensdag en vrijdag/zaterdag boodschappen doen, en dan ga ik op dinsdag naar een speelgroepje voor 0-2 jaar, en donderdag is m'n "vrije" dag, dan gaan we soms naar een vriendin, of wat anders doen. Dat is ook de enige dag waarop ik me soms echt verveel en denk: wat moet ik nou zo de hele dag?

Maar ik ben niet jaloers op werkende mama's hoor! Ik vind het een voorrecht om mijn dochter 24/7 (op uitzonderingen na) zelf en met mijn man samen op te kunnen voeden! Ik heb wel een invalcontract bij de kinderopvang, maar daar werk ik maar af en toe eens een middag.

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Leuk, er zijn toch meer thuismama's dan ik dacht. Om me heen lijken het er zo weinig he? ;)

Ik vind het ook echt heerlijk. Ik heb ook altijd gezegd dat ik niet wilde gaan werken als we een kindje zouden krijgen. Gelukkig hebben we die luxe (want besef goed dat we daar geluk mee hebben) ik moet er zelf gewoon niet aan denken haar weg te brengen.. Maar wat niet anders kan, kan niet natuurlijk.

11. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Stiekum ben ik niet bewust thuisblijfmoeder, ben mijn baan verloren in mijn zwangerschap maar als Chloé iets ouder is kijk ik wel ff of ik wil gaan werken of niet, vind het ook wel lekker om bij mijn meisje te zijn:)

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik wil als sam wat groter is ook wel wat gaan doen, hij gaat zoiezo naar een psz.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben per 1 november in ieder geval voorlopig bewust thuisblijfmama :). Ik moet er nog wel aan wennen! Heb altijd 40 uur gewerkt en na de zwangerschap 20 uur over 5 dagen dus dit is echt zoooo anders. Hier werkt mijn man ook nog in ploegendiensten dus verschilt erg wanneer ik alleen ben met Irem of wanneer we met z'n drieeen zijn.

Meestal ziet een dag er zo uit: opstaan, Irem aankleden en in de box, ik even ontbijten, Irem medicijnen en voeden, cd'tje luisteren met kinderliedjes, Irem weer naar bed. Na haar slaapje gaan we over het algemeen naar buiten, boodschappen doen of naar mijn moeder of zoiets. Dan fruit eten, Irem weer naar bed, ik lunchen etc. 's middags is het hier meestal gewoon een beetje op de grond spelen en nog 1 keertje naar bed soms.

Ik verveel me soms best wel en ben daarom ook nog aan het zoeken naar iets wat ik vanuit huis kan doen een aantal uur per week.

Van die inloopuren heb je hier geloof ik niet, zou wel leuk zijn! Heb 1 keer baby gezwommen, daarna niet meer ivm brandwond en verkoudheid maar dat was ook leuk, maar idd niet iets waarmee je na de les nog contact hebt denk ik.

14. fafje

fafje Niet meer actief

Hai!

ik zit nu nog in mn verlof, maar wordt in principe een thuisblijfmama...eventueel werk ik AF EN TOE....bij steifvader op de zaak..(achter de kassa in een discotheek,...dit zijn 4 uurtjes)
    Maar dit alleen wanneer het nodig is...manlief heeft van de week besloten dat ik niet hoef te werken ...ben ik blij mee :D:D

Hoe vul ik nu mijn dag in...Mirza wordt wakker tussen 10-11 (ik ook :p)...verschonen,medicijntjes, voeden en gelijk ochtendslaapje....
    Als hij slaapr(meestal uur, anderhalf)...ga ik douchen en klaarmaken, ontbijten, afwasje, wasje draaien ofzo..

dan wordt ie wakker en was ik hem en kleed hem aan, voeden...spelen in de box tot ie weer moe is...
    Of ik ga direct na het voeden weg, stad in, winkelen, wandelen, langs moeder, oma, tante ( hele familie woont hier in de buurt)..

Als ik niet weg ga, doe ik de huishoudelijke taken als hij tevreden in de box ligt of slaapt.
    Als dat klaar is ( meestal niet, vind altijd wel wat om te doen)...dan voed ik em weer en maak ik het eten klaar...

Laptop staat op eettafel, open keuken, dus zit altidj tussendoor op zp en andere dingen...Verder speel ik veel met mn zoontje

Manlief wertk in ploegendiensten dus als hij overdag thuis is, doen we vaak wat leuks, maar meestal wel pas na zijn ochtendslaapje..

Na ons eten en voor zijn laatste voeding( 2130u) gaat ie in bad en dan voeden en naar bed...
    Pas als hij slaapt, gaan wij zelf naar de slaapkamer...soms nog tv kijken namelijk

verveel me nooit eigenlijk...heb altijd wel wat te doen in huis (man en hond maken een rotzooi ;)

15. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    HIer ook een thuisblijfmama. Was het niet helemaal van plan, maar toen het einde van mijn verlof in zicht kwam, was het voor mij wel duidelijk dat ik toch niet wilde werken. Gelukkig kon dat financieel ook. Luca is inmiddels al weer 2, en soms heb ik actieve dagen en verveel ik me niet, maar toen Luca kleiner was, heb ik wel dipjes gehad dat ik dacht, hoe houd ik het vol?
    Inmiddels heb ik een soort standaard schema wat we gaan doen die week. Standaard gaan we zwemmen op woensdag en op dinsdag ging ik om de week naar de ouder en kind inloop. nu vind ik dat niet zo leuk meer en Luca gaat over 3 maanden ook naar de PSZ.
    Donderdag of vrijdag gaan we altijd spelen bij een vriendje en kan mama lekker kletsen. Ook gaan we naar de bibliotheek, of naar de markt. Verder wonen opa en oma ook dichtbij, dus die zien we ook regelmatig. "smiddags zijn we altijd thuis, want dan moet hij slapen en dan heb ik lekker tijd voor mijzelf.

16. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik wil ff een clubje starten voor de thuisblijfmama's die gezellig met elkaar willen kletsen. Zal ik dat gewoon onder 'de mama's' doen? Of onder 'algemene clubs'?

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

leuk! bij algemene clubjes is wel goed denk ik.

18. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Wat ik veel lees en om me heen hoor is dat mama's thuis blijven als ze klein zijn, maar dat ze weer willen gaan werken als de kinderen groter zijn.

Ik heb er juist bewust voor gekozen om te werken in de eerste jaren van mijn kinderen (nu ruim 3 jaar en anderhalf jaar) en nu mijn zoontje aan de vooravond van zijn schoolcarriere staat, wil ik juist bewust meer thuis zijn.

De reden voor die keuze is dat ze op het KDV een warme en veilige omgeving hebben en de hele dag/week door dezelfde mensen worden verzorgd. Er heerst een goed ritme en ze sluiten helemaal aan bij mijn wensen. Mijn kinderen zijn nooit met tegenzin gegaan en ik heb altijd fijn kunnen werken.

Ik zie het echter totaal niet zitten als zzonlief straks van voorschoolse- naar school, naar tussenschoolse, naar school, naar naschoolse opvang moet, en dat ie dan pas om 17.30 uur bekaf wordt opgehaald. Ik heb echt veel respect en bewondering voor de BSO, maar ik wil het niet zo.

Daarom denk ik vaak na over werken aan huis en dan voor en na schooltijd helemaal voor de kinderen er te zijn. En dan misschien wanneer middelbare school zich aandient, wat meer te werken, omdat ze dan meer op eigen benen staan en zelf naar huis kunnen komen (middelbare school tegenover ons huis...)

Ik zou me, zoals ik ook veel lees, ietwat verveeld hebben als ik volledig thuis was in de echte babytijd. Nu mijn kinderen lopen, praten en veel samen spelen, vind ik het veel makkelijker om leuke dingen samen met ze te doen (speeltuin, dierenweide, kleuren en plakken, etc.)

Wat is jullie idee hierover?

19. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik ga het clubje openen!

@ juud: ik blijf voorlopig thuis, voor zover ik nu kan overzien ook tijdens de basisschooltijd. Ik zie het idd ook niet zitten om allerlei BSO nodig te hebben. Mocht ik toch weer willen werken tegen die tijd, dan écht alleen onder schooltijd, dus hele beperkte uren!
    Ik heb me af en toe wel verveeld het afgelopen jaar, maar het is het zeker waard geweest. Had die babytijd/babyzorg nooit 'willen delen' met bijv. KDV of gastouder, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik denk dat het naarmate mijn zoontje groter word en we leuke dingen kunnen doen ook echt leuker word. ik ben wel blij dat ik niet hoef te werken want ik heb me na de bevalling echt slecht gevoeld en pas sinds 2 maanden dat ik me weer goed voel. ik had geen druk van dat ik weer moest gaan werken dat was wel fijn. dan heb je gewoon alle tijd om te herstellen. ik zou ook mijn kind niet naar een bso brengen, heb daar stage gelopen en sommige kinderen komen toch wel 4 dagen en vind ik vooral als ze nog maar net 4 zijn erg zielig.

Deel Deze Pagina