aan de thuisblijf mama's

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door elsie22, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    In mijn beleving deel je de zorg van je kindje niet, in die mate, dat ze op ons KDV precies doen wat wij willen en je bepaalt dus alles zelf. Maar het klopt natuurlijk dat ze de dagelijske zorg van je overnemen.

Ik heb voor mijn gevoel niets gemist en echt zelf alles geregiseerd. Op het KDV zijn/waren ze ook steeds weer enthousiast als ze een nieuwe vaardigheid ontdekten, die wij thuis al lang hadden gezien. En wij hebben ook echt zelf de eerste stapjes meegemaakt, omdat ze wel aangaven dat zijn daar pas mee gingen stimuleren, wanneer ze het thuis hadden gedaan.

Maar ik begrijp jouw gevoel ook goed en daar heb ik natuurlijk ook wel eens over nagedacht. Maar ik heb het dus niet als gemis ervaren. Ik heb bij de eerste 4 dagen gewerkt en sinds de jongste 3 dagen. Ze gaan de ene week 3 dagen naar het KDV en de andere week 2 en 1 dag naar opa en oma.

2. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Trouwens, ik heb door gelukkig toeval bij beide kinderen wel lang verlof gehad, zodat ik pas bij de eerste na 3,5 maand en bij de tweede na 4,5 maand hoefde te werken.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ juud: het is iig heel prettig voor jullie dat je KDV zo goed meedenkt en meewerkt in wat jullie willen voor je kindjes. Kan me voorstellen dat het dan makkelijker is om de zorg uit handen te geven. Fijn ook dat jullie alle 'eerste keren' gewoon zelf meegemaakt hebben!

Ach weet je, het mooie is gewoon dat ieder het (als je qua financieën in een goede positie zit), kan doen zoals zij het zelf wil. En als het dan nog goed uitpakt, is het helemaal super, toch?

Ik hoorde laatst trouwens ook een verhaal van mijn schoonzusje, haar stiefzusje is ook gestopt met werken toen de kids naar school gingen en het beviel haar erg goed!

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik hoor inderdaad vaak verhalen over KDV's die blunders maken met bijvoorbeeld flesjes BV of slaapschema's e.d.

Hier per ongeluk wel eens een verkeerd fopspeentje, maar nooit foutjes in eet- en slaapschema's en ook heel goede communicatie naar ons.

Mijn zoon vroeg ook vaak of hij 'naar Bobo' mag, want dan wil hij met zijn vriendjes spelen. Nu zijn zusje meer partij voor hem is, heeft hij thuis een maatje en vraagt hij dat niet meer op de thuisdagen. Dat bevestigd voor mij ook dat het daar dus wel heel gezellig is en dat een speelmaatje hem goed doet.

Gelukkig mag iedereen in Nederland het zelf weten. Ik vind het ook raar dat het werken door vrouwen zo gestimuleerd wordt en dat je wordt bekritiseerd als je erover denkt thuis te blijven. Dat kun je toch juist ook aanmoedigen?

Maar goed, keuze is keuze en daarover kun en mag je niet oordelen. Ik ben blij dat je in dit forum gewoon je ervaringen en vragen kan delen.

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten!

en het klinkt idd alsof je zoontje het goed naar zijn zin heeft, super toch? Daar draait het uiteindelijk allemaal om, gelukkige kinderen hebben gelukkige ouders ;)

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Juud, ik ben het eigenlijk helemaal met je eens. Daarom kies ik er ook voor om helemaal niet meer te gaan werken.
    Nu wil ik graag 4 kinderen (hopelijk mogen wij zo gelukkig zijn) en dit allemaal wel met een paar jaar ertussen. Dus het is de bedoeling dat ik de komende jaren lekker met de kindjes bezig ben en niet ga werken.

Vervelen hoeft echt niet in de babytijd vind ikzelf, ik ben juist erg blij dat ik nu thuis ben.

Ik ben wel blij dat ik niet hoefde te gaan werken. Ik heb een erg zware zwangerschap gehad en het zwanger worden was ook niet makkelijk. Ik merk dat dat nu allemaal een plekje moet krijgen.
    Ik denk niet dat ik het zou trekken te moeten werken. Maarja dat weet je nooit zeker als je het niet probeert natuurlijk.
    Maar ik kan heel goed begrijpen dat andere mama's het niet zien zitten thuis te zijn; ook prima.

Inderdaad kunnen we het allemaal doen zoals we zelf willen, dat is erg fijn.

Is er al een clubje opgericht?

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    lijkt me leuk zo'n clubje :)

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

clubje is opgericht bij algemene clubjes!

9. fafje

fafje Niet meer actief

ja leuk zo'n clubje :p...

Deel Deze Pagina