Aan diegene die KV geven..graag jullie ervaringen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Meryl, 4 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hallo dames,

Ik wilde vragen aan diegene die flesvoeding gaan geven/ of hebben gegeven, aan welk merk/type zitten jullie te denken?

De kraamverzorging adviseerde mij om hyperalgergeen voedsel te gaan geven, maar ik lees op internet toch ook weer anders...dat je kindje dan bijvoorbeeld zelf minder weerstand opbouwt :(

Ben benieuwd naar jullie gedachten en ervaringen. Alvast bedankt!

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik geef voornamelijk borstvoeding maar jayden krijgt 1 x per dag kv en dat is van friso.
    ik weet niet waarom we daarvoor gekozen hebben maar het bevalt prima .

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Ik wil nu wel bv gaan geven, maar zou anders wel kiezen voor hypoallergene voeding hoor! Volgens mij is het onzin dat het kindje dan minder weerstand opbouwt, je heb alleen minder risico op allergiën.

4. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Mijn dochtertje heeft eerst een half jaar BV gehad. En daarna ben ik op de normale Nutrilon overgestapt, wilde eerst even kijken of ze daar tegen zou kunnen want het scheelt toch 6 euro per pak.

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Ik geef vanaf het begin kv,, ben begonnen met friso standaard maar het bleek dat mijn zoontje waarschijnlijk koemelkallergie heeft dus overgestapt naar nutrilon pepti en gaat super nu!

Ik zou wel aanraden om te beginnen met hypoallergeen,, hier zitten geen allergien in de familie en bij zijn vader oowk niet maar thuis heeft hij waarschijnlijk koemelkallergie,, bij een 2e ga ik gelijk met hypoallergeen van nutrilon beginnen omdat Liam deze oowk lekkerder vind dat Friso,,

Succes nog met het kiezen en de laatste loodjes natuurlijk ;):)

Liefsz

6. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    als je helemaal geen bv gaat geven kun je gewoon met de standaard kv gaan beginnen ze adviseren wel dat als er in je familie allergieen voor komen om dan te beginnen met hypo allergeen. ik heb zelf bv gegeven en ben toen overgestapt naar nutrilon want mijn dochtertje wouw geen ander merk en ze luste ook de hypo allergeen niet dus ben vrij snel overgegaan naar de standaard

7. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Ik ben begonnen met de gewone groene nutrilon. Die gaven ze ook in het ziekenhuis. Mijn dochter kreeg echter heel erg last van krampjes en ben toen overgestapt op nutrilon omneo. Beviel prima hoor!!

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Wij hebben altijd Friso gegeven - eerst hypoallergeen, ik had namelijk ook 4 wk bv gegeven, en op een gegeven moment de standaard versie. Zelfs nog een tijd voor hongerige baby's erbij.

Friso is net iets goedkoper dan Nutrilon. Ik denk dat ik het deze keer weer ga gebruiken, maar ws wel meteen de standaard versie en niet eerst hypo-allergeen.

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi,
    Ik heb eerst een week borstvoeding gegeven. Maar dat liep helemaal niet lekker en zijn toen op volledige flesvoeding overgegaan. Eerst in het ziekenhuis werd onze dochter al bijgevoed met Nutrilon HA. Thuisgekomen liep de bv terug en moest ze ook bijvoeding hebben. Robert kon dat toen bij de vk-praktijk ophalen. Daar hadden ze Friso HA. En daar zijn we mee doorgegaan en dat krijg ze nog.
    Ze heeft dus al een half jaar hypoallergene voeding gehad en is nog nooit ziek geweest. Hypoallergene voeding verkleint de kans op allergiën en omdat ik kma heb gehad krijgt ze dus hypoallergene voeding.
    We hebben zo'n friso bewaarbus en die vinden wij ideaal. Maar als jij denkt dat een ander soort beter voor je kindje zal zijn, moet je dat doen.

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

hallo!
    Wij gaan gewoon eigen-merk fv geven die altijd in het assort zal zitten.
    Denk dat het van de kruidvat word.

Er is namelijk bewezen dat huismerk flesvoeding absoluut niet slechter is dan de duurdere flesvoeding.
    Er zitten dezelfde voedinstoffen enzo in.
    Duss.. waarom meer geld uitgeven als dat helemaal niet beter is?? :)

Succes..

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Als je zo denkt kun je natuurlijk beter BV gaan geven, das beter en helemaal gratis ;)

Ik heb altijd begrepen dat je het beste HA voeding kunt geven ivm allergieën en dergelijke. Qua merk heb ik geen flauw idee.
    Wellicht kun je je vraag ook eens stellen bij het onderdeel 'flesvoeding' op de site?

12. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ik gaf friso (eerst standaard, toen comfort en later intensief ha) bij mijn oudste de eerste 14 maanden. ook nog nutrilon geprobeerd omdat ze dat op het kdv gaven maar daar kreeg hij krampjes van. hij heeft nog een tijdje peutermelk gehad omdat hij slecht at en toen heb ik van alles gegeven, etos, ah, friso.. ik denk dat ik bij deze baby (wil bv geven maar daarna of voor erbij) gewoon bij de ah de hypo-allergene ga halen. mijn oudste had nl een koemelkallergie dus vandaar. en als je gaat bijvoeden naast de bv raden ze ook hypo-allergene voeding aan. maar een huismerk is net zo goed als de a-merken, ik let er alleen wel op dat er aa/dha in zit. weet niet precies waarom, maar geeft mij een goed gevoel..:)

13. Tamale

Tamale Niet meer actief

Het gaat mij er niet om of het alleen goedkoper is.
    Kreeg alleen die tip laatst aangezien ik om persoonlijke redenen geen bv wil geven.
    Ik dacht namelijk altijd dat friso/nutrilon enz beter waren dan de goedkopere merken.
    En aangezien wij het op zn zachts gezegt niet heel breed hebben, vond ik dat wel erg fijn om te weten.

14. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    onze zoon krijgt hypoallergeen, omdat ikzelf vroeger een koemelkallergie heb gehad. hij kreeg die van nutrilon, we zijn alleen wel overgestapt naar het albert heijn eigen merk, en hij doet het er prima op! en het scheelt 5 euro per pak!

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    De eigenhis merken van de kruidvat en de AH enzo zijn ook goede voedingen hoor.
    Als je de samenstelling bekijkt van nutrilon en bijv AH eigen merk dan scheeld het niet of nauwelijks.
    Ligt er alleen maar net aan welke voeding jij ook prettig vind want sommige hebben een raar luchtje hahahaha.

Heb je niet een site waar je kunt testen welke voeding, hypoallergeen of gewone, voor jou kindje het beste zou uitpakken?

Ik zou persoonlijk als ik de fles zou gaan geven voor gewone 1 gaan en als blijkt dat er problemen zijn met krampjes, ontlasting of iets anders dan kun je altijd zelf nog over stappen.

16. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Wij hebben bij de eerste gewoon kruidvat voeding gegeven (de normale). Hier geen allergieen in de familie, dus vond het niet nodig om hypo-allergeen te geven. En 't is allemaal prima gegaan :).
    Nu beginnen we weer met bv, maar als dat weer niet lukt, dan stappen we gewoon weer over op kruidvatvoeding.

17. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Mijn dochter heeft na een aantal weken bv normale friso gekregen. Toen dat ineens fors duurder werd (minder inhoud, grotere maatschep en meer centjes betalen) ben ik rigoureus overgestapt op similac (kan ik nu nauwelijks ergens vinden overigens, maar goed, 't is zes jaar geleden, wellicht bestaat 't niet meer of zo...)

Nu gaan we (ws.) voor de kruidvat eigen merk voeding. Niet te duur en aangezien we hier in Nederland hele strenge regeltjes hebben voor zuigelingenvoedsel ga ik er van uit dat deze voeding net zo goed zal zijn als een duurder merk. Wellicht dat deze iets meer riekt, maar goed, daar wennen we ook wel weer aan...

18. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Hier een bv-mama, maar in het begin heb ik vaak getwijfeld of ik niet op kv moest overstappen. Het cb adviseerde mij om te beginnen met standaard kv en dus niet met hypoallergene, omdat je dan kan zien hoe je kindje daarop reageert en je dan altijd nog kan overstappen op hypoallergeen of extra hongerig etc.

Toen we eenmaal kv gingen gebruiken hebben we eerst van het kruidvat gebruikt. Die is verreweg het goedkoopst (het verschil qua prijs is echt extreem!!) en even goed. Maar onze dochter dronk deze niet goed, ik vond 'm zelf ook niet zo lekker. Daarna zijn we overgestapt op frisio en die vindt ze heerlijk.

19. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    ik wou dat ik vrij was om te kiezen, Maar om de kleine uberhaubt te kunnen verzorgen moet ik weer aan mijn medicatie. Medicatie die absoluut niet zijn toegestaan met zwangerschap en of borstvoeding.
    Wij gaan dus direct met flesvoeding beginnen.

Volgens de VK maakt het momenteel niet meer zo veel. tuurlijk natuur is altijd beste, maar het namaak product is tegenwoordig van elk merk zo goed, dat het geen kwaad kan. en merk ook niet. in ziekenhuis gebruiken ze hier nutrilon is mij verteld maar bambix BV is net zo goed.. dus ja denk dat het niet veel uit maakt. maar ook ik lees rustig mee misschien nog handige dingen die ik mee kan nemen voor me zelf.

20. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Wij hebben vanaf dag 0+ Nutrilon. Geen hypoallergeen. Dit zou ik alleen pakken als je kindje er niet goed op reageert.

Deel Deze Pagina