Onze oudste had trouwens gewone reflux en die wilde heel vaak drinken, (BV) en groeide als kool. Ja, niet gek als je zoveel drinkt... Ze spuugde ook wel heel erg veel uit, maar kreeg dus toch ook nog heel erg veel wel binnen blijkbaar...
Mijn zoontje sliep ook heel weinig en we hadden als snel door dat hij pijn had. Niet plat willen liggen, overstrekken, had vaak de hik, hij spuugde overigens niet meer als een normale baby , maar slikte constant, omdat het weer omhoog kwam dus. Verborgen reflux dus... JHBPM in de BV gaan doen en dit hielp al enorm. Hij groeide trouwens prima, wilde wel in die tijd na 2 uur alweer drinken. Gelukkig gaaf ik BV en hoefde ik niet op de hoeveelheid melk te letten.
Je noemt nu zo maar al een aantal symptomen van (verborgen) reflux.en je zegt datze niet huilt als je haar rechtop vats houdt. Als ikhet zo lees: je kind heeft pijn. En die pijn gaat echt niet weg als je haar zwaardere voeding gaat geven (die maakt het erger), en die pijn gaat ook niet weg met een of ander stompzinnig inbakersysteem (puckaof paco, als een kind pijn heeft is het een martelwerktuig), en die pijn gaat ook niet weg met laten huilen. Waarom probeer je niet wat meer jezelf in te tunen op wat je kind nodig heeft? Waarom heb je zulke irreeele verwachtingen? 5 uur slapen als je 6 weken bent is mooi, maar het is nou niet bepaald regel. 14 uur eakker is niet normaal, maar als je kind wel slaapt tegen je lichaam aan (heel normale behoefte van een baby) waarom dwing je het dan een bed in?
Ik heb het idee dat ts het allemaal gewoon even niet meer weet en op het moment een beetje op is. Met allerlei verschillende adviezen zie je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer. Als je kindje verborgen reflux heeft ( wat ik wel denk na je verhaal gelezen te hebben) is er ook niet 1 manier die goed is. Wat je altijd moet doen, of je kindje nu wel of niet iets mankeert is kijken en luisteren naar je kindje en dat volgen. Nu weet ik dat dat heel makkelijk gezegd is, maar ik denk dat je nu teveel adviezen probeert te volgen en je daar jezelf en je kindje een beetje in verliest. Ons zoontje heeft ook verborgen reflux. Hij sliep erg slecht, slikte veel terug, na elke voeding de hik, huilde veel en dronk ook erg slecht. Na veel op internet gelezen te hebben hierover ben ik naar de huisarts gegaan met hem en heb gezegd dat ik dacht dat hij verborgen reflux heeft. Gelukkig hebben wij een hele fijne huisarts en heeft deze meteen ranitadine ( schrijf je t zo?) voorgeschreven. Toen dit niet voldoende hielp zijn we doorgestuurd naar de kinderarts. In eerste instantie kregen we een arts die vond dat ons mannetje er met een jaar wel overheen zou groeien en dat medicatie echt niet nodig was. Ik heb er toen voor gekozen niet meer terug te gaan naar deze arts en naar een andere te gaan. Deze heeft nexium voorgeschreven en dit werkte super. Na ook nog een koemelkeiwit allergie test ( wat hij dus ook heeft) is hij op andere voeding gezet en hebben we sindsdien een super vrolijk mannetje. Wat ik je met mijn verhaal probeer te zeggen is: blijf luisteren naar je moeder gevoel, geloof me dat heb je echt. Als jij het niet vertrouwt vraag dan een andere arts en zorg dat er iemand naar je kindje kijkt waar je zelf ook mee op 1 lijn zit. Ik hoop echt dat het snel beter gaat want ik weet nog precies hoe ik me toen voelde en dat was gewoon ronduit k*t....Succes meis!
Jongste zoon is 17 maanden en heeft nog geen nacht doorgeslapen. Dwz dat er eigenlijk elke nacht wel een paar onderbrekingen in zijn slaap zijn, zoeken naar zijn speentje of knuffel, even een aai, een knuffel geven en terugleggen.... Dan weer verkouden, dan weer tanden, nu kiezen en een verkoudheidsvirusje..... Ooit kunnen we wel doorslapen