hoi allemaal, Tot mijn verbazing is mijn wijffie van 20 maanden uit zichzelf zindelijk aan het worden. We zijn er eigenlijk helemaal nog niet bezig, maar er staat al wel een potje in de huiskamer en sinds een paar dagen als ze zonder luier rond loopt sprint ze naar het potje om een plasje te doen. Gisteren gaf ze zelfs zelf aan bah te willen doen op de wc en toen heeft ze dus echt op de wc gepoept. Ze doet het dus helemaal zelf en tot nu toe doet ze het alleen als ze geen luier aanheeft, maar ik ben zo trots op haar. Nog meer kindjes die dit op deze manier doen?
wat goed! die van mij is er nog niet maar wat zeer gunstig is dat je haar met die mooie weer gewoon een half uurtje per dag zonder luier kunt laten lopen!
Fijn hier ook niet hoor, maar ik merkte het wel met de drinken. Ik heb eigenlijk amper echt geoefend met een gewone beker, alleen af en toe geprobeerd of ze het al een beetje door had en van het ene op het andere moment doet ze dat héél erg netjes. Met zindelijkheid is het ook wel érg fijn zeg . En ook gewoon leuk dat ze het blijkbaar dus 'leuk' vind. Hopelijk blijft dat zo!
Onze dochter, inmiddels 5 was altijd na de nacht droog. Mijn moeder zei toen, probeer haar op de dag eens zonder luier volgens mij heeft ze echt al een ritme en ja hoor....net 2 maar geen enkel ongelukje meer gehad het ging meteen goed. Onze jongste nu 18 maanden heeft al heel veel interesse in het potje en wc. Van de zomer gaan we eens kijken.
heb dit eerder gehoord, bij mijn nichtje. zij riep steeds dat ze niet wilde, pas als ze 2 jaar was, en op haar 2e verjaardag op het potje gaan zitten en vanaf dat moment zindelijk. vind het heel bijzonder.. (en hoop stiekem dat het in de familie zit haha)
Zonder luier laten lopen is toch ook zindelijkheidstraining? Zo is mijn dochter ook zindelijk geworden. Maar wel snel hoor!
Onze dochter zei met 16,5 maand poee poee en bah en wees naar haar luier ... Vervolgens ging ze tegen de tafel aan staan en poepen.... Nou als ze het zo goed aangeeft kan ze het ook op een potje dachten wij ... Potje gepakt en ja hoor ze poept steeds op het potje !! Staat ze voor me mama poeee poeee haha ... hup snel broek uit luier af en zitten ... Plassen doet ze nog niet...
Ja..denk dat dit heel erg heeft geholpen. Het zonder luier lopen bedoel ik. Ze loopt sinds ze kan lopen elke ochtend en avond een uur zonder luier rond. Het meest rare vind ik dat ze het niet zegt tegen me als ze moet plassen of poepen. Alleen als het potje er niet staat komt ze het zeggen, dan moet ik haar op de wc zetten. Als ik haar alleen laat in de kamer met het potje en ze moet plassen of poepen gaat ze er gewoon opzitten. Laastst stond ik af te wassen terwijl zij alleen in de kamer was en ze kwam het potje naar me toe brengen met een grote plas erin. Grappig was dat ze het aan me gaf en gewoon wegliep zo van...ruim jij het maar even op dan ga ik lekker verder spelen haha.