Zeer gulzige drinker, welke speen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mona, 3 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Daniël is een zeer gulzige drinker. Over zijn flesje doet hij gemiddeld 7 minuten.
    Nu is mij door het CB een andere speen aangeraden met een kleiner gaatje van het merk Everflo. Deze is alleen nagenoeg nergens verkrijgbaar. Ik gebruikte zelf de 1-2-3 speen van Difrax.

Heeft iemand een tip voor een goede "langzame" speen? Ik wacht jullie reacties met belangstelling af!

Er schijnen overigens ook spenen te koop te zijn zonder gaatje. deze kun je er dan zelf in maken. Weet iemand waar ik deze kan kopen?

Groeten Mona

2. Monique79

Monique79 Actief lid

19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    ik heb borst voeding gegeven mijn zoontje zoog heel hard. ben na 4 mnd op de fles over gegaan en deze had hij binnen 5 min leeg. ik heb de difrax speen v/a 0mnd gebruikt tot nu toe. ik gebruikte ook friso comfort (met johannesbroodpitmeel) dit verdikt de voeding waardoor hij er ook veel langer over doet en een tevreden gevoel heeft na het drinken.

3. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Is dat de speen maat S van Difrax?
    Voeding met johannesbroodpitmeel krijgt hij al vanaf het begin, maar dan van Nutricia (Omneo)

groetjes Mona

4. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Ik heb het tegenovergestelde probleem die van mij doet er 3 kwartier over :( , maar de 123 speen van difrax is idd te groot. Je moet de s hebben en dan de normale van difrax. Ik gebruik ook friso comfort dus ik ga morgen even een medium speen halen. Maar de difrax s is tot nu toe de kleinste die ik gevonden heb. (toen hij nog geen comfort dronk had hij de flessen ook te snel op)

5. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Nina kan ook erg gulzig drinken als ze (erg) hongerig is. Onze ervaring met Difrax en Avent is niet goed. Met het kleinste speentje ging het met flinke slokken naar binnen....gevolg..veel lucht..en jawel.. veel krampjes.
    Wij zijn vervolgens geadviseerd de fles van Dr Brown aan te schaffen. Deze is te koop bij Prenatal.
    In deze fles zit een luchtfiltersysteem, deze zorgt ervoor dat er geen lucht binnen komt. Tevens bevalt de speen ons zeer goed en drinkt ze rustiger. Je merkt het verschil duidelijk. De melk in de flessen van Difrax en Avent schuimde vaak door de lucht, in deze helemaal geen schuim.
    Ook voegen we een beetje johannesbroodpitmeel toe om het iets te verdikken.

Kortom onze ervaring met de fles van Dr Brown is erg goed!

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    123 spenen zijn sowieso niet geschikt hoor voor zo jong, dat zijn papspenen (of voor kindjes die juist moeite hebben met goed zuigen aan de speen)

Ik zou de S speen van Difrax proberen en anders eventueel de M speen als het wat lastiger gaat ivm de JBP in de omneo.

7. Monique79

Monique79 Actief lid

19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    is inderdaad de gewone speen van difrax maat s. de dental zat vaak verstopt met het johannes brood pitmeel

8. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hier friso comfort in een BFree fles met een Avent Nr. 2 speen. Ze doet er 25 minuten over dus daar ben ik blij mee. Als ze moe is doet ze er langer over dus het ligt er maar net aan. BFree (netzo als Dr. Brown) Nr. 2 speen ging te snel en Nr. 1 te langzaam. Ja ja, je koopt je gek aan spenen.

Groetjes, M

9. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik ging in die tijd helemaal voor de Kruidvat-speen!
    Hugo had de fles ook in een paar minuten leeg, maar sinds die Kruidvat-speen ging 't veel beter...
    Ik had ook al vanalles uitgeprobeerd, ook omdat hij heel veel spuugde. Deze speen hielp heel erg goed. Volgens mij is 't de +o maanden speen. In ieder geval degene met het kleinste gaatje.

Succes dr mee!

Gr. Niki

10. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Ik heb inderdaad inmiddels een legio aan spenen in zn kastje staan, maar heb vanmiddag de speen van Difrax (S) gekocht en op zich ben ik best tevreden. Hij deed er ong. 20 minuten over. Alleen had ie meer krampjes in tegenstelling tot de dental, ik moet maar even testen wat beter voor em uitpakt.

Mona

Deel Deze Pagina