Ons meisje is woensdag 3 maandjes oud en weegt 6 kilo. Sinds vorige week krijgt ze 5x 180/6 en de 5e fles drinkt ze niet leeg max 130cc. Nu heeft ze al een paar dagen dat ze na de een na laatste voeding in de avond nog steeds honger heeft. Ze drinkt de fles leeg en valt in slaap dan leg ik haar in bed en na 5 minuten is ze wakker en krijst net zolang tot ze nog eens 30cc krijgt, pas als dat op is valt ze goed in slaap. We hebben vanalles geprobeerd maar echt alleen die 30cc extra werkt, het is echt het hongerhuiltje. Hoe kunnen we dit het beste op gaan lossen?? De ene laatste voeding op gaan hogen naar 210cc of misschien s'avonds voeding voor hongerige baby's gaan geven of rijstenbloem erdoor gaan doen???? Hopelijk heeft iemand tips.
hoi, ik denk dat ik even niet mee ben. ze drinkt de 5de fles niet leeg en dan heeft ze honger en wil ze 30cc bij??? of bedoel je dit bij de 4de fles???? gr
valt ze na de 4e fles te snel in slaap aan de fles? anders moet je haar ehct even goed proberen wakker te houden bij die laatste 30 cc van de fles...is het geen zuigbehoefte? gebruik je een speentje? ik zou zeer zeker nog geen rijstebloem gaan gebruiken...en weet niet of ze nou een hongerige baby is, omdat ze dr 5e fles ook al nie eens opdrinkt...
Gewoon die kleine fles geven als ze er om vraagt. Blijkbaar heeft ze het nodig. Op een eerder moment volproppen werkt niet altijd.
Ik ben het met mijn voorgangster eens. Misschien is het een fase. Ze geeft wel aan wanneer het genoeg is blijkt.
Ik bedoel indd bij de 4e fles, ze valt niet in slaap ze drinkt hem helemaal leeg en wil dan nog drinken. Het is geen zuigbehoefte maar echt honger. Ik blijf dan die 30cc extra maar geven bij de 4e fles aangezien de 5e fles niet leeg gaat, dan valt ze wel inslaap en gaan opeens haar lipjes echt op slot en gaat er geen speen meer in De andere 4 flessen gaan dus tot de laatste druppel leeg en bij de 4e wil ze meer.
Ik zou gewoon meer geven in de 4e fles. Ik zit een beetje met het zelfde, behalve dan dat ze meer wil bij de 4e fles. Maar hier ook baby van 12 weken oud en drinkt de laatste fles voor de nacht nauwelijks meer op. Denk dat dit een gebruikelijke ontwikkeling is. Bufferen voor de nacht en straks zal die 5e fles eraf vallen.
Ik heb haar nu een grotere fles aangeboden en is helemaal leeg op 10cc na. Morgen op het cb vragen hoe of wat en kijken wat hun ervan zeggen. Ze is nu iig gelijk lekker gaan slapen.
ACh 't zijn net mensen he die babies? Jij en ik eten ook niet bij elke maaltijd even veel, de een eet bij ontbijt meer, de ander bij het avondeten. Heel normaal hoor!
Vandaag op het cb geweest en ik mag de fles aanvullen met 10cc extra water, tot nu toe gaan de flessen helemaal leeg behalve natuurlijk de 5e fles. Vandaag slaapt ze zoiezo heel veel, ze heeft haar 2e prikjes gekregen en slaapt er nu veel door. Bij de 1e had ze totaal geen last. Ach lekker slapen.