Halloo dames, Ik ben nu 37 wk zwanger en geen melkverlies gehad. Wel zien mijn tepels er anders (donkerder) uit en zijn heel gevoelig geweest tijdens de zwangerschap. In het ZKH zeggen ze dat ik het rustig af moeten wachten en dat het na de bevalling allemaal wel op gang komt nadat de placenta los raakt. Maar anderzijds hoor ik in mijn omgeving dat het goed is om voor de bevalling de borsten/ tepelhof te stimuleren. Ik weet niet zo goed wat verstandig is, wil zo graag BV gaan geven en ben bang dat het straks moeilijk op gang gaat komen. Ervaringen?
Nee hoor dat gaat allemaal automatisch komt vanzelf op gang. Tepel stimuleren kan weeën opwekken dus zou het niet doen meid xxxxxx
Niet druk om maken hoor! Niet lekken betekend niet dat je straks geen melk hebt. Er gewoon rustig instappen, zien hoe het loopt. De eerste weken zijn meestal pittig en t is even investeren. Maar als je echt wilt, kom je vaak een eind.
Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap nooit colostrum gelekt, en nu weer niet (tot nu toe). Het voeden ging meteen na de geboorte heel goed. Na 3 dagen zat mijn zoontje alweer 100 gram boven zijn geboortegewicht, en ik heb tot 11,5 maand doorgevoed. Het zegt dus helemaal niks! Wees blij dat je nu niet lekt, zou ik zeggen!
NIET je tepels stimuleren! Je kunt er de huid mee beschadigen en hè kunt er als je al bijna klaar bent een bevalling mee opwekken (om die reden wordt het soms gedaan als vrouwen over tijd lopen). Zeker als je tepels erg gevoelig zijn is het een rotgevoel, waarom zou je het jezelf moeilijker maken?
niet nodig ik heb in de zwangerschap ook geen melk verloren en toch werkt t als je kindje een weekje oud is loopt t als t goed is allemaal goed ... zorg dat de kraamhulp je er goed bij helpt , dan komt t goed