Aan het afkicken van cola

Discussie in 'De lounge' gestart door Baby09, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Wij dronken in een week echt veel cola weg. En met veel bedoel ik ook veel. Ik was al over gegaan op de cola zero van de lidl.

Nu hebben wij twee weken geleden besloten dat het klaar was met de cola en drinken nu alleen water. Maar ohhhh wat heb ik het moeilijk en wat zou ik graag een glaasje cola willen...

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    serieus??? verslaafd aan Cola??? Ik wist niet dat dat kon

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    ja dat kan. geen ervaring. wel succes

4. Ellebel13

Ellebel13 Actief lid

17 mei 2013
    120
    0
    0
    Goed van je! Vol houden! Ik dronk ook altijd te veel cola en drink het nu ook veel minder..

5. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier ook een cola verslaving hoor... Drink nu Coca Cola Light cafeïne vrij..
    Drink nu nog maar 1 glas per dag.. Maar stoppen met Cola?! Nooit hoor :)

6. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Mijn man was er echt verslaafd aan, die haalde op donderdagavond een sixpack cola light en dinsdag waren die al op. 12 liter!!!
    Hij nam een 2 liter fles mee naar zijn werk en die ging leeg en thuis ging hij vrolijk verder aan een nieuwe 2 liter fles die vaak ook leeg ging.
    Hij had ook echt stemmingswisselingen, werd soms enorm boos om niks, had hoofdpijn als hij geen cola dronk, ging zweten etc.

Hij las op een gegeven moment een stukje op internet hierover en is toen in 1x gestopt. Wel met veel hoofdpijn als gevolg maar hij drinkt het nu af en toe op een verjaardag. Thuis nooit meer. Was ook echt erg, zijn hele tanden zijn kapot erdoor, hele glazuur is weg.
    Dus verslaafd kan idd!

7. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    ik weet niet of ik echt een tip heb, maar wij doen het volgende. Tijdens de week drinken wij nooit frisdrank. Enkel in het weekend mag het. Zo kan je nog genieten van je lievelingsdrankje maar met mate.

8. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik had ook een cola verslaving, geen light en vond alleen Coca Cola lekker ;) Ik dronk soms meer dan een fles per dag...

Ben er mee gestopt omdat ik mijn mooie tanden aan het vernielen was en omdat ik steeds dikker werd... Ik ben er nu twee jaar "vanaf" en drink alleen een colaatje als ik ergens wat ga eten of op een terrasje.

Ik drink vooral thee, water en aanmaaklimonade nu maar door de zwangerschap heb ik opeens erge behoefte aan sinas :) Maar die drink ik alleen in het weekend.

Veel succes!!

9. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Hier ook een cola gek! Maar van cola naar water is wel erg drastisch. Weet niet of ik dat zou kunnen... Succes ermee en volhouden hoor!

10. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een verslaving. Echt zonder zou ik niet kunnen. Ik moet echt minstens 1 glas cola per dag. Heel veel succes igg... ;)

11. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    We hadden vorige week vrijdag twee flessen cola gehaald van 2 liter en die waren zondagavond al weer op. Ik heb dus niet de discipline om te zeggen oke een glaasje per dag of alleen in het weekend. Ik heb inderdaad ook onwijze hoofdpijn. Wij dronken 24 liter weg in een week met z'n 2-en.... De voornaamste reden voor mij is ook mijn gebit, het word er zo slecht van en ik moet nog wel even met mijn gebit doen.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    cola is echt vergif
    Ik drink echt nooit cola...

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Hier ook een cola fan. Vroeger dronk ik 1 fles per dag, maar ondertussen haal ik 1 fles per week en drink af en toe een slok. Ik moest ook altijd cola hebben. Uit eindelijk ben ik gaan minderen en daardoor viel ik ook af. Nu drink ik vaak water of melk en af en toe cola.

14. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Ik vind het knap dat je het zelf inziet dat je moet minderen.
    Maar ik denk dat het wel ff lastig is om ineens geen cola meer te drinken omdat je lichaam toch moet wennen aan dat het minder suiker / caffeine binnen krijgt. :)

En ik denk dat het zou helpen als je man / vriend ook mee doet met minderen / afkicken. Dat jullie elkaar er mee kunnen helpen :)

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik zou kiezen voor 1 fles light zonder caffeine per weekend, kunnen jullie elk 2 a 3 glazen uithalen! dus vrijdags 1 fles kopen, verder niet, zo maak je het jezelf niet te moeilijk :)

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Succes! Lijkt me pittig alleen maar water. Hier ook fan van cola en ik wil alleen coca-cola en dat vind ik duur dus dat scheelt 😄.

17. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Anders haal je voor in het weekend twee blikjes.. voor jou en je man een ;) Kan je geen liters drinken, maar heb je wel even de smaak weer..
    Anders miss iets van Crystal Clear ipv water? Zit er toch een beetje smaak aan en is beter dan cola :)

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ga in ieder geval niet over op iets met zoetstof zoals light of wat dan ook. Dan wordt het alleen maar erger want je bloedsuikerspiegel wordt way te laag waardoor je honger en trek gaat krijgen.

NIET doen dus! Dan kan je in het weekend beter 2 glaasje normale cola drinken.

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik dronk iets van 6 liter cola ligt per week en moest van de tandarts stoppen. Helemaal stoppen wil ik niet en haal nu nog 1 fles per week.

20. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Ik dronk geen cola maar ice tea. De hele dag door en kon niet meer zonder. Na mijn zwangerschap had ik daar plots geen behoefte meer aan en drink in constant water :)

En als ik nu toch eens ergens een ice tea vraag, dan smaakt het mij zelfs niet eens...

Deel Deze Pagina