hey even een vraagje ik heb net vandaag uitslag gekregen van mijn bloed onderzoek en nu blijkt dat ik niet genoeg antistoffen tegen rode hond heb , nu maak ik me best zorgen ik werk in een winkel en daar komen regelmatig kinderen. wat als er een kind komt die rode hond heeft? groetjes
sommige niet, zoals ( weet ff niet hoe het heet)maar hele gelovige mensen, die denken dat God hun beschermt tegen dingen, en mogen ook bijv geen bloedtransfusies e.d ik vraag me dit ook af, ik zou me der ook druk om maken al zal het denk ik wel meevallen in de praktijk.. liefs daantje
hey astrid ja klopt , maar dat wil niet zeggen dat je het niet kunt krijgen ik ben er vroeger ook wel voor ingeent maar heb nu dus niet genoeg antistoffen en kan het dus gewoon krijgen dus ik neem aan dat meer dit kunnen krijgen ?! hey daantje , heb ik ook gehoord dat erg gelovigen dat niet doen om geloofs overwegingen , moesten ze eigenlijk verplichten maarja haha respect voor ieder zijn geloof hoor , maar als het om gezondheid gaat vind ik niet dat je zoiets kunt weigeren (prikken) (pff door de hormonen wint ik me wel erg snel op zo te zien ) groetjes
Dat zijn inderdaad hele gelovige mensen, en mensen uit de antroposofisch hoek, zoals ik. Ik ben ook nooit ingeent als kind en ben daar erg blij om. Heb dus weerstand opgebouwd door de meeste kinderziektes gewoon uit te zieken. Maargoed, zoals je leest kan je het zelfs als je vroeger bent ingeent nog krijgen, dus helaas. Ben er zelf ook net op geprikt en wacht op de uitslag. En wat áls je inderdaad een lage weerstand tegen rode hond hebt? Ik geloof dat ze er tijdens de zwangerschap bar weinig aan kunnen doen, aangezien ze je niet mogen enten nu. Dus whats de point denk ik dan? Dat je weet dat je je snel moet laten inenten zodra je bevallen bent en nu extra moet oppassen met kinderen enzo? Tip: blijf uit de buurt van Vrije Scholen, want daar lopen dus veel niet ingeente kindertjes rond
ik heb ook geen antistoffen voor rode hond terwijl ik het als kind wel gehad heb en de prik zelf ook. de verloskundige heeft alleen gezegt dat ik moet oppassen met kinderen en vooral de speeksel.. zorgen dat ze niet bij je niezen en dat je geen speentjes vast pakt van ze en dan later perongeluk met je vingers in je mond gaat zitten. wel moet ik na de zwangerschap nogmaals de prik halen voor rode hond om het te voorkomen dat ik bij eventuele volgende zwangerschap alles oke heb ik werk trouwens ook en een winkel (speelgoedwinkel)
The same here, vervelend We zouden met 30w nog naar het buitenland gaan, maar nu durf ik niet meer omdat ik niet weet of ze er daar ook tegen prikken of niet.
Deze gelovige mensen heten Jehovah's getuigen en die nemen gewoon alle inentingen. En de bloedkwestie is een hele andere kwestie... Vanaf 1965 geloof ik kon iedereen tegen rode hond ingeent worden. Als je zelf niet genoeg antistoffen hebt zou ik wel oppassen idd.
Ik heb ook niet genoeg antistoffen. Uitkijken met kinderen dus! Het kan echt heel gevaarlijk zijn voor je beebje. (prinses Christina is hierdoor blind geworden) Na je bevalling kun je je weer laten enten, voor het geval dat je ooit een volgend kindje wilt.