Kindje volledig onder navel op 19 weken.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Noushis, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noushis

Noushis Actief lid

16 sep 2008
    336
    0
    0
    Hallo.

Is dit normaal dat kindje volledig onder de navel ligt bij 19 weken... Dacht altijd dat die hoger moest liggen... Moet wel zeggen, dat mijn moederkoek vooraan ligt. Heeft dat ook iets mee te maken?

Maar soms heb ik gevoel dat die kleine der nog gaat uitvallen omdat zo laag ligt... En zeker als ik moet kuisen... of mijn rugzak met laptop van werk moet dragen (5,5 kg min)...

Als ik plat op mijn buik lig, voel ik die kleine echt helemaal beneden liggen (gewicht, want voor de rest voel ik hem/haar nog niet stampen)...

Groetjes

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    volgens mij klopt dit wel hor .. als je rekent dat met 12 weken ze pas boven je schaambotje uitkomen.. een cm per week dan zou je bm nu 7 cm boven je botje uit moeten komen, en das volgens mij nog net onder je navel.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

klopt idd, pas na 20 weken hoort je baby rond je navel te liggen, ik heb gelezen dat dat met 20-24 weken is.

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    De mijne had zich ook lekker laag en diep verstopt bij de laatste controle afgelopen week hoor! En de verloskundige vond dat de normaalste zaak van de wereld dus ik neem aan dat het dan gewoon zo hoort omdat mijn baarmoeder wel groeide waar en zoals het hoort.

5. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Is helemaal normaal. Bij mij liggen ze nu boven mijn navel en de gyn legde de student die erbij was uit, dat het normaal nog een paar vingers onder de navel was, maar bij mij door de tweeling erboven. Hij liet het de student ook voelen.

6. Ella79

Ella79 Lid

18 dec 2008
    68
    0
    0
    Die druk die je voelt kan ook een voorteken van bekkenpijn zijn. (ik heb dat namelijk ook) Het begon met een zwaar gevoel daar beneden, en uiteindelijk kreeg ik ook steken in mijn heup. Tegen dat zware gevoel kan het helpen om bekkenbodemspieroefeningen (mooi galgjewoord hahaha) te doen. Want die spier is het hangmatje voor je baarmoeder.

7. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Mijn verloskundige vertelde me deze week dat mijn baarmoeder tot mijn navel komt en dat dat helemaal volgens het boekje is. Het kan dus wel kloppen dat jouw kindje nog lekker diep onder je navel ligt!

8. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    En zelfs al komt je baarmoeder tot boven je navel, dan nog kan je kindje zich helemaal onderaan nestelen hoor! Die van mij heeft altijd heel laag gelegen. Ik begin echt pas sinds een weekje ook af en toe trapjes boven mijn navel te krijgen.
    Maar ik heb ook een breed bekken, dus misschien gewoon veel ruimte down there ;)

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Die van ons liggen ook beide erg laag. Dat maakt inderdaad niet veel uit.

10. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    nu, bij mij tweede zwnagerschap lag mijn baarmoeder tot mn navel met 16 weken, maar dat is normaal zei zij, omdat je baarmoeder zo'n 4 weken voorloopt met een tweede zwangerschap

11. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Hmmm... Ik ben 19 weken en mijn baarmoeder ligt 2 cm boven mijn navel. Is dat wel normaal?
    Maar het zal voor iedereen wel anders zijn denk ik.

12. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Mijn baarmoeder lag ook net onder mijn navel met 20 weken. En inmiddels (29wk) net erboven.
    Blijkt dat mijn navel ook niet in het midden van mijn buik zit, maar boven het midden. Is bij iedereen anders.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Gemiddeld genomen zit met 20 weken je baarmoeder tot aan je navel. Natuurlijk kan het bij meiden anders zijn. Ik ga ervanuit dat je weet tot waar die komt omdat de vk dat had gezegd bij controle? Dan had ze ook wel gezegd als het niet goed zou zijn.

Deel Deze Pagina