Aan het einde van mijn latijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Windows, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    't gaat niet echt lekker hier,
    ben nu 4 maanden alleen met de kinderen,en had gehoopt er financiëel op vooruit te gaan,maar niets blijkt minder waar.
    Zo bleek ook vandaag weer,ik heb in aug.nog 1 loonbetaling gehad(van 2 dagen werken)en deze netjes opgegeven aan de Soc.Dienst.
    En wat denk je,vandaag weer te weinig gekregen(dat bedrag bij mijn loon opgeteld is dus nog lang geen volledige uitkering)
    Heb gewoon een probleem nu met het betalen van de vaste lasten,mag niet de min in,moet nog een jaar WSNP.
    M'n vader waar het niet lekker mee gaat...
    En dan willen ze mij die opleiding laten doen(vanuit de Gemeente,als je niet meewerkt kan je nog eens 30% gekort worden ook)en laten werken waar ik dan 4x per week met de metro heen moet,ik heb er niet eens het geld voor:$,heb al wel Bijzondere Bijstand aangevraagd daarvoor,maar of ik het krijg is vers 2:(
    Even ter verduidelijking,ik wil niet overkomen als iemand die liever thuis op haar gat zit en het handje op houd elke maand,maar ik zit er hard over na te denken om toch even vrijstelling aan te vragen,tot alles weer op de rails is,en dan nog eens te beginnen...hoe graag ik het ook WIL nu,maar 't gaat 'm echt niet worden allemaal onder deze omstandigheden....kan m'n huur voor okt.al niet eens betalen terwijl ik daar nog een regeling heb lopen.
    Ik ben gewoon op :(Morgen ga ik eerst die contactpersoon bellen over hoe of wat,wil dolgraag werken maar 't moet wel haalbaar zijn,en niet ten koste van alles gaan.
    Heb maar 423 Euro gestort gekregen vandaag.

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oh meid wat rot, ik hebhelaas geen tips voor je maar wil je sterkte wensen ik hoop dat alles in orde komt

3. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    #3 Windows, 27 sep 2011
    Laatst bewerkt: 27 sep 2011
    Uiteindelijk komt het ook wel goed hoor(begin 2012 hoop ik)maar zoals ik er nu voor sta,nee...tis geen pretje.
    Heb m'n oudste bereid gevonden dat hij voorlopig internet meebetaalt van z'n krantenwijk,hij zit ten slotte ook veel op internet.
    Verder zo goedkoop mogelijk inslaan,maar dat deed ik altijd al.
    Kliekjes eerst eens opmaken voor er weer wat vers gekookt wordt
    Roken doe ik al niet meer(er ligt hier een half pakje shag van 2 maanden ofzo)
    Veel patat,pannenkoeken en pasta eten dan maar...
    Alles lopend,en met de fiets,geen kapper maar kappersschool.

Maar omdat ik als werkende om een aanvulling kwam,ik werkte zo'n 10 tot 15 uur per week,hebben ze nou iedere maand lopen 'verrekenen'
    En steeds als ik die bedragen bij elkaar op tel(loon&uitkering)kom ik dus niet op een volledige uitkering,en die is 1105 Euro.

4. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Je moet even contact opnemen met je consulent dan kan je alles met terug werkende kracht krijgen!
    Vraag je vrijstelling aan en zorg dat het eerst met jou goed gaat een baan komt later wel.
    432 is veels te weinig je heb recht op 1035 zonder toeslagen.
    Sterkte meis

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Vervelend meis.

Dan dan durven sommige hier nog te beweren dat in een uitkering lopen voor de lol is;) Dit bewijst maar weer eens wat voor hel het is. Sterkte meis en dat je alles redelijk snel op de rit hebt.

6. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik laat het ook tot de bodem toe uitzoeken allemaal,als ik door hun toedoen mijn huur al niet eens meer kan betalen,ga ik ze toch echt aansprakelijk stellen.
    Ik heb aan mijn plichten voldaan,alles netjes en op tijd doorgegeven,weten te voorkomen dat m'n contract als huishoudelijke hulp werd beëindigd,al heb ik er nu nog maar een 0-uren-contract,maar ze hebben gewoon niets :(
    Ben echt niet het type van handje op houden en hebben hebben hebben,wil er echt alles voor doen om volledig aan de slag te gaan hoor,maar op deze manier...No Way!
    Ik sta onder Bewind en Bewindvoerder zal hier ook niet blij mee zijn.

7. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Morgen meteen even bellen meis
    Heb zelf ook een uitkering maar gelukkig nooit problemen mee gehad!
    Je kan voor je internet ook een vergoeding aanvragen.

Als de schuld bij hun ligt (wat ik wel ckr weet) krijg je het met je volgende uitkeringuitbetaling erbij gestort.
    Kijk of je bewindvoerder je kan helpen om gewoon het geld te krijgen waar je recht op hebt.

Heey meis ik ga je niet veroordelen maar soms is een uitkering noodzakelijk dus ook je handje ophouden hoort er dan in dit geval bij so be it!
    Liever me hand ophouden dan op straat leven met me kind!
    En die baan komt wel maar eerst even voor jezelf en je kids zorgen

@pnirmal leven in de bijstand is ook geen pretje heb liever ook een baan maar dan moet het reintergratieburo ook een beetje meewerken

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Snapje;)

9. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Voor je lol is het idd niet,
    zou nog liever 40 uur trappenhuizen gaan schoonmaken dan dit,maar dan krijg ik wel een volledig loon.
    Maarja,zit met regelmaat werk.nl door te spitten maar niks.
    Wel nog gereageerd op een vac.bij de Hema...verkoopmedewerker 32 uur per week,nog niets gehoord dus ik heb hoop ;)
    Begin het mezelf steeds meer te verwijten dat ik toen m'n school niet heb afgemaakt :x

10. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @pnirmal ik snap hem nu beter ja:D
    Blijft internet he de gevoelens en de klank achter een stukje tekst moet je raden

Nee uitkering hoort er idd voor te zorgen dat je UIT de problemen blijft en niet verder de problemen in komt heb je gelijk in

@girl heel veel succes vandaag en gewoon EISEN dat ze VANDAAG nog ALLES gaan uitzoeken want dit kan niet!!!!
    Jij komt verder in de shit door hun
    Echt op je strepen staan

11. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Nou heb gebeld hoor maar ben nog niet veel wijzer geworden,althans,
    voor het financiële gedeelte moet ik bankafschriften van de laatste 3 maanden afgeven,mijn arbeidscontract(0-uren dus)en een bewijs dat ik niet meer voor 'bedrijf' werk...dat laatste krijg ik in de vorm van blanco loonspecificaties.
    Ik heb er ook bij gezegd dat ik nu structureel geld te kort kom en daardoor mijn vaste lasten niet allemaal kan betalen.
    Bewindvoerder gemaild met de vraag of ik dan toch rood mag staan om die vaste lasten alsnog te kunnen betalen,maar mag niet want dat is dan een nieuwe schuld(die wordt vanzelf wel weer aangezuiverd met de Kinderbijslag.Maargoed,hij is zelf met vakantie nu,en zijn vervanger mailde me terug,anders ga ik het toch gewoon proberen bij de ING.
    En voor wat betreft de opleiding,ik moet hem toch doen...misschien maar beter ook,reiskosten worden volgens contactpersoon volledig betaald allemaal.
    Kortom,ze begrijpen kennelijk niet dat je eerst alles weer op de rails wil hebben,zodat je zelf ook weer beter in je vel zit.
    Heb a.s maandag al een kick-off op mijn stageplek,weet dus bijgod niet hoe ik er komen moet,heb gewoon nu het geld er niet voor om geld op mijn OV te zetten dus ga maar fietsen en dan maar hopen dat ik niet weer een lekke band krijg,zoals ik de laatste tijd vaak had.

12. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    3 maanden bankafschriften dat klopt idd zo kunnen ze zien dat je niks extra's binnen krijgt
    Je kan ook een verklaring bij je oude werkgever opvragen dat je daar niet meer werkzaam bent sinds d-m-j

Aan de ene kant moet je wel weer blij zijn dat je meteen iets anders aangeboden hebt gekregen.
    Ik ben vandaag bij me reintergratieburo geweest en kreeg te horen dat ik voor het laatst was dat ze niks meer voor me kunnen doen kwa werk dus ben dr mooi klaar mee:(:(:(

13. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik weet ook niet eens of ik überhaupt wel in DE opleiding zelf kom,ik ga eerst een voorschakeltraject in van een maand of 4.
    (het gaat om de opleiding Helpende niveau 2)

14. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik heb vandaag alle kopietjes die ze moeten hebben,ingeleverd,ben langs de woningbouw geweest...
    en heb na wat rekenwerk dus ontdekt dat ik gewoon ff bijna 400 Euro te weinig heb gekregen:x
    Voor wat betreft de opleiding,ik heb nog 'gebedeld' om de opleiding SPW,maar dat is niet mogelijk,maar wie weet in de nabije toekomst nog;)
    Ik ga het gewoon lekker doen,lekker onafhankelijk zijn straks...salarisbetalingen gaat bijna nooit wat mis mee;):cool:

Deel Deze Pagina