de titel zegt het al.... ik heb sinds deze week verlof. daarvoor moest ik 4 dagen in de week 6.30 opstaan en gaan werken. Op het werk werd die kleine altijd erg actief, om vervolgens in de middag in slaap te vallen (denk ik hoor), want voelde het dan weinig tot niet. En in de avond werd ze weer wakker. 's nachts voelde ik haar niet, nu ook net trouwens hoor. Nu met mn verlof sta ik natuurlijk niet om 6.30 op maar gelukkig een paar uurtjes later. Maar ik merk dat ik haar nu minder voel dan toen ik nog werkte. net alsof ze ook in een ander ritme komt ,net als ik. Ik probeer me maar niet teveel zorgen te maken....bewegingen zijn echt een stuk minder sinds gisteren. Herkennen jullie dit? dat je samen in een nieuw ritme moet komen?
Kindje heeft nu natuurlijk minder ruimte, kan ook een reden zijn. En inderdaad jij doet nu rustiger aan, kindje misschien daarom ook wel. Voel je je kindje nog wel een aantal keer per dag? Anders zou ik wel even de vk bellen. Er stond een minimum voor, gek genoeg ben ik het aantal al weer vergeten, raar hoe snel je dat weer vergeet.
hi ik voel het nog wel hoor, maar niet meer zo uitbundig/ krachtig toen ik nog werkte. Ik geloof dat je het 10 keer moet voelen op een dag. Daar zit ik nog wel aan ....
Ik ben nog lang niet zo ver (heb mijn kindje zelfs nog niet gevoeld), maar heb idd wel eens gelezen dat op het eind van de zwangerschap je kindje minder gaat bewegen door ruimtegebrek.
Gelukkig maar! Ik herinner me ineens weer dat onze dochter in die periode ook wat rustigere dagen had. Ze bewoog dan wat minder, maar een hele drukke baby was ze nooit. Ze bewoog `s morgens rond een uur of 11, dan een tijd rustig, rond ca 17 uur tot een uur of 22 was ze actief, dan nog heel even als ik net in bed lag manlief kon haar dan even voelen en dan ging ze slapen.
Je hoeft je geen zorgen te maken hoor. Ik heb doorgewerkt tot 36 weken en stond tot die tijd ook op om 06.30. Daarna lukte het mij niet zo goed om goed uit te slapen (helaas). Ik voelde haar ook minder maar dat was omdat ze minder ruimte had. Wat wel grappig is: ze is nog heeeeel lang na haar geboorte om stipt 06.30 wakker geworden, hoe lang of kort ze voor die tijd ook sliep! En nu trouwens nog steeds (maar nu slaapt ze van 1900 tot 06.30/0700, dus dat is wat anders ) Maak je geen zorgen, het 'minder voelen bewegen' is heel normaal. En zodra je kindje geboren is zul je ook merken dat het zijn/haar dag/nachtritme nog moet leren omdraaien. (overdag lekker pitten, 's nachts spoken) succes en veel geluk! Amber