Vaak geopereerd aan borsten, onzeker over borstvoeding.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Sannerddd, 2 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannerddd

Sannerddd Lid

28 apr 2015
    8
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Ik ben momenteel 25 weken zwanger en ik wil straks heel graag borstvoeding geven. Ik voel mij alleen onzeker over het feit dat ik meerdere malen ben geopereerd aan beide borsten.
    Ik heb in 2007 een vergroting gehad, ik had namelijk maar 1 borst. Wel zijn beide borsten toen gedaan omdat het anders niet symmetrisch zou worden. Helaas is deze operatie niet gegaan zoals gepland en kon ik weer. Dit was in 2011, ze hebben toen een de borsten gelift waarbij de tepels dus rondom ook zijn gedaan. Hiervoor ben ik zelfs een 3e keer terug geweest. Al met al 3 operaties verder en nog geen meter geholpen helaas.
    Of ik borstvoeding kan geven kom ik alleen maar op het moment zelf achter, ze kunnen geen ja of nee zeggen. Nu lek ik wel al veel dus vind ik dit positief. Door de operaties heb ik wel hele platte tepels en daar voel ik me onzeker over. Kan een kindje dat wel aanpakken? Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben/dachten te hebben? Ik kon nergens een forum oid vinden wat dit onderwerp aangaat.

Groetjes Sanne

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Wat vervelend voor je, maar wat fijn dat je melk lekt! Dat betekent dat er wat gaande is in je lichaam! En vind ik ook een goed teken ;)

Ik zou een lactatiekundige in je buurt zoeken waar je je vertrouwd mee voelt en dan van te voren al een plan opstellen: met doelen. Wat verwacht je op dag 1, 2, enzovoorts. Spreek af dat je korte lijnen houdt en laat je helpen bij opbouw productie, aanleggen, eventuele hulpmiddelen, of wanneer je stuwing ontwikkelt waar je lichaam moeite mee heeft.

Op die manier ben je verzekerd van hulp en loop je niet achter de feiten aan straks: je hebt al genoeg uitdagingen als je kindje geboren is straks!

Succes!

Deel Deze Pagina