aan iedereen die vanuit huis werkt

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik ben thuisblijfmoeder, en eigenlijk iedereen om mij heen weet dat ze altijd kunnen komen MAAR bel even van te voren. Mijn sm stond een tijdje terug ook ineens zonder melding aan de deur, maar daar ben ik niet van gediend. Even een belletje is een kleine moeite.

Misschien een open en gesloten bordje op je deur hangen, met de openingstijden van je gastouder, en openingstijden voor bezoek :p

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik heb er ook veel last van gehad. Het enige wat helpt: herhalen, herhalen en nog eens herhalen en dan niet zeggen dat er kinderen aan de broodmaaltijd zitten, maar dat je dan aan het werk bent.

Zeg maar na: 'Nee, helaas, dan kan ikniet, want dan ben ik AAN HET WERK. Volgende week dinsdag heb ik vrij en zou het kunnen.'

3. Roos6

Roos6 Niet meer actief

Ook ik werk gedeeltelijk thuis en ook bij ons komen veel mensen spontaan even langs. Geen probleem, vind ik gezellig maar niet onder werktijd.
    Ik ben dan heel duidelijk en zeg gewoon tegen moeder, zussen, vriendin enz. dat het nu niet uitkomt omdat ik aan het werk ben. Ook telefoontjes kap ik af. Ik bel wel terug als ik klaar ben met werken. Doe ik overigens ook als ik druk ben met het huishouden hoor, anders loopt mijn eigen schema helemaal in de soep....
    Iedereen hier weet dat en weet ook dat ze dit risico lopen als ze onaangekondigd langskomen. Geeft hier gelukkig geen problemen, als je maar duidelijk bent.
    En als ik vrij ben is iedereen welkom voor koffie, thee, een praatje en mag blijven eten ( kook toch al veel met 5 kids, dus die extra aardappel kan er ook wel bij :) )

4. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik werk thuis maar ik heb hier geen last van. Maar ik laat ook echt niet meer over me heen lopen.

5. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Woo in verwachting van je 6e kindje! Zooo gaaf!!

ontopic: Ja hier vind ik even een kopje thee ofzo helemaal niet fijn eigenlijk... Telefoontjes kan ik makkelijk afkappen want ze horen de drukte achter me en zeggen eigenlijk vanzelf altijd wel dat ze een andere keer wel terug bellen alleen langskomen blijft gewoon een probleem...

Ze denken dat als ik thuis ben, ik ook altijd beschikbaar ben...

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik werk 1 ochtend thuis en die ochtend is ook echt voor het werken, tenzij ik zelf mijn schema omgooi. Als er dan iemand belt dan ben ik heel duidelijk: sorry, ik ben aan het werk en mijn werk moet af. Ik bel vanmiddag weer terug.

Ik zou een bordje ophangen bij de deur: niet storen tussen xx en xx uur op die en die dagen.

Gewoon heel duidelijk zijn, dan maar eens minder vriendelijk hoor. Komt de boodschap een keer over tenminste. Als ze zelf eventjes nadenken snappen ze het ook wel.

En dat buurmeisje: laat maar kloppen. As je niet open doet dan zal ze zelf ook wel snappen dat ze een uurtje voor niks heeft staan kloppen.

7. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16

Wat herkenbaar!!! En als je aangeeft dat je het druk hebt krijg je ook nog de vraag "waarmee" of "je werkt toch MAAR 3 dagen":(

8. tuc

tuc Niet meer actief

Hmm die hebben wel een bord voor dr hoofd idd.

dat iedereen verwacht dat je altijd beschikbaar bent herken ik wel. Ben ook gastouder en op 1 van mijn oppasdagen is een vriendin ook vrij. In het begin belde ze elke keer op die ochtend (gesprek kan zo een uur duren). Maar heb uitgelegd dat ik het heel gezellig vind maar dat het op die ochtend echt niet kan. De ouders betalen mij uiteraard niet om gezellig met mn vriendinnen te gaan bellen. Voor iets dringends of een korte vraag mogen ze mij uiteraard even bellen maar niet voor urenlange kletspraatjes. Zo ook voor langskomen..even iets ophalen is geen punt maar geen koffievisites.

9. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Je bent te lief en omslachtig. Je schoonmoeder heeft niks te maken met een te hoge offerte dat hoef je er niet bij te zeggen. Ik zou een berichtje terugsturen dat je dat erg lief vind aangeboden maar dat je toch liever zelf een afspraak maakt dus of ze het nummer voor je heeft.

10. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Nou precies!

Ben trouwens de opmerking "je verdient wel makkelijk he" ook echt heel zat. Die opmerking kan in allerlei andere vormen komen maar ze bedoelen hetzelfde ermee.

Ooit begonnen bij een boerengezin met 3 kinderen en die vrouw maakte me na 1,5 jaar werken ineens heel duidelijk dat ik "minder" was en dat ze vond dat ik teveel verdiende. Ze zei dat het uurtarief dat ik diploma-loos verdiende (toen was er nog geen opleiding nodig), dat zij daar zoveel jaar havo voor heeft gestudeerd.

Ben daar niet meer terug gekomen. Was zo woest.

Gastouderschap is geen lastig maar wel heel erg intensief werk wat je echt alleen maar aan kan als je het ook werkelijk heel leuk vindt! Makkelijk is het laatste wat het is.

zo dat moest er ook ff uit hahaha

11. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Mijn man vind het trouwens ook belachelijk hoe zijn moeder reageerde en heeft gesommeerd dat ik dan met die man de tuin in ging en zijn moeder op de kinderen liet passen. (ik kan ze uiteraard nog wel zien vanuit de tuin maar zij mag dan de broodjes gaan smeren, de verhalen van school aanhoren en het geluid dempen als ze gaan schreeuwen)

Zal waarschijnlijk bij haar een hoop meer duidelijk maken dan woorden haha

sterker nog ik kwam na zijn telefoontje onderweg nog een hovenier tegen bij iemand anders die morgen ook even langskomt! Mag ze de kindjes nog even wat langer vermaken.

whaha

12. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Oke nu ben ik pissig.

Met mn grote mond heb ik toch alles proberen om te gooien, oudste dochter is uit spelen, zoontje ligt op bed we hebben vlug gegeten zodat alles klaar was om 13:00. Dochter daarvoor nog gevoed...

Zitten ze nu potverdomme rustig koffie bij de achterburen te drinken..!!!!!

Ik pak de babyfoon, ga naar buiten en draai alle deuren op slot!! Zijn ze nu helemaal besodemieterd ben geen open huis waar je zomaar binnen kan vallen!!!!!!!!!!!!!

zo dat moest er ff uit :p

13. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Whahaha happyglow moest echt lachen om je laatste twee berichten zo achter elkaar! You go girl :D

14. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Herken het echt wel! Hier ook een zelfstandige die werkt vanuit huis.
    Mijn ouders komen wel eens onverwachts langs terwijl ik achter de computer zit. Zegt mijn vader: "Tja, zo kan ik ook wel werken, hele dag achter de computer zitten niks doen".
    Ze verwachten dat ik te pas en te onpas op koffievisite kan komen of boodschappen met ze kan doen. Ze hebben nieuwe behang gekocht voor de woonkamer. Kreeg ik de "mededeling" dat ze het over twee weken graag geplakt willen hebben. Zijn maar 10 rollen... Gaan er dus vanuit dat ik dat wel doe... wat is er gebeurd met normaal vragen???

Mijn zusje verwijt me altijd dat ik nóóít bij haar kom. Terwijl ik toch altijd thuis ben...Nou, zei is alle dagen thuis, werkloos, geen kids, geen bezigheden behalve uitslapen, dusss...

Zelfs de school van de kinderen verwachten gewoon van alles van je. Ik ben al luizenmoeder, zit in de activiteitencommissie en ben gevraagd om penningmeester van de school te worden. En dan nog steeds vragen of je niet dit kunt doen of daar mee helpen.

Ook ik moet leren om duidelijke grenzen aan te geven. Maar dat valt niet altijd mee.

Hoe is het afgelopen met de tuin;)

15. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Net toen ik alle jassen aan had kwamen ze naar buiten lopen dus mn laatste missie was mislukt. Heb mn schoonmoeder wel met de kids bezig gelaten maar deze man was echt helemaal niets. Dikke arrogante man die mij even vertelde hoe ik het moest gaan doen ipv hoe mijn man en ik het graag wilde.

Verspilde moeite & tijd... pffffffffffffff

Het is ook dat hij via hun kwam anders had ik hem halverwege het gesprek afgekat en gezegd dat het niets zou worden... Hield het net een kwartiertje uit, moet er niet aan denken dat ze 3 hele dagen in de tuin aan het werk zijn... geen fijne uitkijk.

We hebben ondertussen wel een goede hovenier gevonden gelukkig! (diegene die ik onderweg tegenkwam hahaha) Is wel 300 euro duurder dan de hovenier die via via via via via via kwam maar elke cent waard tot nu toe en hij moet nog beginnen kun je nagaan :p

Deel Deze Pagina