Aan iedereen met bekkenpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sila24, 26 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Jup hier ook en helaas gaat het allemaal door ook een dichtertje van nog geen twee die ik overdags ook naar bed moet brengen trap op trap af bedje in enz...enz...
    Daarbij een hond die verhaart als een gek dus moet elke dag gezogen worden..en kan moelijk de hele dag in een harig huis zitten wachten totdat manlief thuis komt!!
    DUS ik doe alles op mn eigen tempo en lukt het vandaag niet dan morgen wel weer!!
    En af en toe schoonmams of mams inschakelen al is het alleen maar om ff wat kleine dingen te doen!!
    Tis heel erg vervelend en tuurlijk belangrijk is je rust nemen maar helaas gaat dat niet altijd!!

Succes!!

2. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    :D:D:D:D:D

Het is goed Hamis..

Als je goed nadenkt begrijp je toch hopelijk dat jij diegene bent die snel op z'n teentjes is getrapt. Anders was je niet zo fel op mijn post in gegaan.. ik probeerde het gewoon leuk te brengen.. Beetje visualisatie erbij..

Een dikke buik die al kreunend meedeint op 'I'm walking on sunshine..'

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nee maar wij hebben wel 3 verdiepingen en een harige kat , en ik kan niet alles bijhouden en in het weekend doet mijn man bijv overal afstoffen en dweilen en badkamer schoonmaken etc. En ja heb daarnaast ook nesteldrang dus wil echt alles helemaal schoon hebben dus vandaarr

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

sjaantje85

jeetje heb echt respect echt goed dat je nog voor e andere kindje kunt zorgen terwijl je bekkenpijn hebt.

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nou ik bedoelde het ook niet zo fel maar misschien kwam dat wel zo over dat weet ik niet;)

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Heeeej onze kat heeft ook haar!:D;)

7. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    hamis50 tja....ik vind het ook veel zwaarder als bij de eerste hoor!!Daarbij heb ik een twin in mn buik zitten he hahaha!Maargoed we zijn dr bijna!Dus probeer alle rust te pakken die ik nu kan...

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

;):(

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Oh wat leuk een tweeling!!:) ja we hoeven nog maar even gelukkig

10. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hier ook bekkeninstabiliteit en ischias helaas.
    Qua huishouden probeer ik het ook te verdelen. Ik werk 24 uur in de week en de dagen dat ik vrij ben doe ik het meeste.
    Stofzuigen doet mijn man, omdat ik dat gewoon echt te zwaar vind, maar verder doe ik alles zelf. Tis wel niet zo veel en vaak als ik eerder schoonmaakte, maar het huis is in ieder geval wel schoon genoeg om te leven.
    Als ik bijvoorbeeld ga dweilen eindig ik altijd bij mn bed/ of de bank, zodat ik niet anders kan om even een kwartiertje te gaan liggen zodat alles kan drogen en ik even uitrust.

11. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Heb ook veel last gehad en kon ook bijna niks meer, zelfs afwassen ging niet meer omdat ik dan te lang stilstond. Soms was ik eigenwijs en pakte toch de stofzuiger en lag daarna de hele dag en meestal dag(en) erna ook nog plat van de pijn. Gelukkig kwam me schoonmoedertje me huis een beetje doen als manlief druk was met werk. Probeer gewoon een beetje rustig aan te doen en luister goed naar je lichaam.

12. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb ook vanaf week 12 van mijn zwangerschap last van mijn bekken. Loop vanaf de 16de week bij de fysiotherapeut.
    Ik doe elke dag een beetje verspreid over de dag. De stofzuiger laat ik staan, tot mijn vriend 's avonds thuis is. Die haalt dan even snel de stofzuiger door het huis heen (je moet hem eens horen als ik vertel dat ik het zelf gedaan heb....;)).

Voor de rest rustig aan, de ene dag dit en de andere dag dat. Daarbij loopt er ook nog een peuter door het huis heen, die ook z'n aandacht nodig heeft en verdiend. Ik vind het wel erg moeilijk om het huishouden los te laten, aangezien ik niet tegen rommel of stof kan. Ik kan dan wel op de bank gaan zitten, maar uiteindelijk wordt ik daar weer erg onrustig van.

Misschien heel stom, maar als ik rommel of viezigheid zie, dan zie ik direct een poetsende kraamverzorgster door het huis heen gaan. Dan denk ik...."Nee!" Het moet schoon.....terwijl het eigenlijk niet eens vies is......

13. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb beide zwangerschappen bij een fysio gelopen. Oefeningen zolang dat nog baat had, af en toe een massage. Bij de tweede zw zijn we ergens bij 36 weken gestopt met fysio, ik had zo'n beetje alle oefeningen wel aardig onder de knie (blijven doen!) en goed masseren kon m'n vriend inmiddels ook.
    Je moet in beweging blijven, maar het rondsjouwen van je eigen zwangere lijf is echt genoeg belasting. Bukken en er belasting opzetten (tillen, draaien) tegelijkertijd is echt belabberd voor je bekken, niet doen dus.

Huishouden (dit zijn de tips die ik van m'n fysio kreeg):
    - niet stofzuigen (echt door iemand anders laten doen)
    - wasmachine en vaatwasser: liever niet zelf doen, maar als je het per se wilt: zittend op een krukje, niet bukken en tillen tegelijk
    - boodschappen: goed om in beweging te zijn, maar niet te zwaar tillen! dus wel even wat brood en beleg halen, maar niet drinken voor de hele week
    - afwassen, strijken: niet te lang blijven staan. doet het pijn, helemaal niet meer doen.

heel vervelend voor je partner, als jij deze klusjes altijd deed, maar je moet je echt in acht nemen als je bekkenpijn hebt. hoe langer je blijft doorploeteren (even doorbijten), hoe langer je last kunt houden na de bevalling.

Deel Deze Pagina