Astma en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wendy blesing, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben ongeveer 4 weken zwanger. Nu heb ik astma en als medicijn gebruik ik foradil. Nu heb ik te horen gekregen dat, daar niet echt iets over bekend is tijdens de zwangerschap. Maar pulmicort bijvoorbeeld wel. Die heb ik ook .Alleen die moet ik dan elke dag innemen. Dan weeg ik af van: pulmicort elke dag en foradil af en toe, alleen als ik benauwd ben. En ik ga maandag naar de homeophaat. Kijken of dat helpt, Maar dan heeft het nu niet echt zin om met pulmicort te beginnen denk ik? Meer mensen hier ervaring mee?

2. Stardust27

Stardust27 Actief lid

7 jan 2015
    462
    91
    28
    Rayonmanager
    In het koude noorden
    ik gebruik ventolin alsk benauwd ben en nog een andere iedere dag.. qvar nog iets :) beide mogen gewoon gebruikt bij zwangerschap. Hiervoor had ik andere maar daar was niets over bekend en dat vond ik toch geen fijn gevoel!:)

3. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, dan bespreek ik het woensdag met de ha. maar pulmicort moet zowiezo 2 dagen inwerken, en maandag ga ik al naar de homeophaat. Dus ik wacht eerst dat af. En als ik dit weekend benauwd ben, hoop ik dat een pufje niet meer nodig is. Heb er gister en eergister al 1 genomen namelijk. Neem het liever niet.

Maar de placenta wordt toch ook pas vanaf 6 weken aangemaakt? dus wat ik nu inneem gaat niet direct naar het vruchtje dacht ik. Maar weet het niet zeker natuurlijk. En neem liever helemaal geen medicijnen.

4. Tierlantijntje

Tierlantijntje Niet meer actief

ik heb normaal symbicort dagelijks, en ventolin voor als het erger wordt. Mn arts heeft de symbicort omgeruild voor beclometason, en de ventolin mag ik gewoon blijven gebruiken. de symbicort/beclometason is preventief en daarom dagelijks. Ach, ben het gewend om elke dag te nemen en dat werkt dus daar ga ik gewoon mee door (alleen heeft het beestje dus nu een ander naampje)

5. eefje1980

eefje1980 Actief lid

30 jan 2013
    127
    0
    16
    www.evelynspoppen.nl
    Ik heb naast een andere ernstige longziekte ook astma en ben voor mijn zwangerschap uitgebreid op onderzoek gegaan over medicatie tijdens de zwangerschap. Waar de artsen opletten is dat je astma stabiel is met je huidige medicatie, liever met medicatie stabiel, dan zonder veel benauwd zijn en veel ventolin ed nodig hebben.
    Het is namelijk zo dat als jij het benauwd hebt je kindje dat kan merken. Ook je saturatie mag minder variƫren tijdens de zwangerschap. Normaal moet je boven de 90% zitten, tijdens de zwangerschap mag je niet lager dan 95% zitten. De laatste jaren is gebleken dat een wat lagere saturatie zorgt voor zuurstoftekort bij je kindje, aldus mijn longarts. Dus mijn advies overleg met je behandelend arts en ga niet zelf 'dokteren'. Er mag vrij veel qua medicatie, maar het prettigst voor jou en je kindje is stabiliteit!

Succes!

6. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik mocht van de longarts en gynaecoloog geen pulmicort maar ben tijdens de zwangerschap over moeten stappen op Ventolin zo nodig en Qvar. Helaas heb ik wel een aantal prednisonkuren en antibiotica nodig gehad tijdens mijn laatste zwangerschap omdat de astma niet onder controle bleef.

Deel Deze Pagina