Dreumes die weinig slaap nodig heeft

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juneau, 23 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Ons dochtertje is bijna 14 maanden en slaapt niet of niet zo lang meer overdag. Het is een heel druk en vrolijk kind dat vol energie zit, dus ze heeft overdag nooit lang geslapen ('s nachts slapen heeft ze wel altijd goed gedaan). Zo doet ze sinds ze ongeveer 10 maanden is al maar één slaapje op een dag en daarvoor deed ze meestal hazenslaapjes van 45 minuten - 60 minuten. En ondanks dat ze maar 1 slaapje doet overdag, slaapt ze in de avond relatief laat (tussen 20:30 en 21:00u).

Nu merk ik dat het middagslaapje de laatste tijd steeds korter werd. Een tijdje ging het goed en sliep ze soms zo'n anderhalf tot 2 uur. Maar de laatste tijd is dit slechts 60 minuten of nog korter (45 minuten). En de afgelopen dagen is het probleem erbij gekomen dat ze ook niet meer wíl slapen. Zo heeft ze laatst driekwartier wakker gelegen/gehuild voordat ze in slaap viel. En ook gisteren was het weer raak: na 60 minuten hebben we haar maar uit bed gehaald en heeft ze gewoon geen slaapje gedaan. En het gekke is dat ze helemaal niet moe overkwam, dus ze redde het prima tot 20:30u.

Ik vroeg me af of er meerdere mama's hier zijn van hele energieke kindjes die weinig slaap nodig hebben (gehad). Overal om mij heen hoor ik moeders van dreumesen die nog 2 slaapjes doen van 1,5u op een dag en in de avond lekker al om 19:30 naar bed gaan (jaloers!). Is het nodig om zo'n middagslaapje erin te laten met deze leeftijd? Het middagslaapje is voor mij een heerlijk rustmoment, maar ik heb geen zin in een gevecht telkens. Daarnaast zal ik uiteraard naar haar blijven kijken, dus wanneer ze echt moe overkomt leg ik haar sowieso in bed. Maar goed, het punt is juist dat het lijkt alsof ze wel zonder kan. Ze is zo energiek en zit geen moment stil. Wie herkent zich hierin? En hoe zijn jullie hiermee omgegaan?

2. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik had toevallig net op een ander topic gereageerd dat mijn zoontje heel weinig slaapt overdag. En ik dacht dat, dat normaal was :rolleyes:

Hij wordt om 08:30u meestal wakker en doet dan om 13u nog een dutje van 45min - 60min.

Maar daarna blijft hij gewoon wakker tot 20:30u.

Ook als pasgeborene sliep hij heel weinig. Dat kwam ook omdat hij een refluxkindje was hoor. Maar hij was wel altijd opvallend alert tussen de voedingen door.

En dat is eigenlijk nog steeds zo. Hij heeft een heel rustig en lief karakter, maar hij heeft het volgens mij altijd veel te druk met andere dingen dan slapen :oops:

Ik volg hem maar gewoon :)

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zoontje is dertien maand nu. Slaapt overdag nog wel anderhalf uur. Hij gaat om 19u slapen, tot zes uur ongeveer. Maar hij wordt tijdens de nacht nog wel een keer of vijf wakker, in het slechtste geval een uur lang. Maar overdag is hij een en al vrolijkheid...

Dus ik ken het. Alleen zit het probleem van weinig slapen hier vooral 's nachts :(

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.957
    15.002
    113
    10mnd en na de eerste fles wil ze soms nog wel slapen maar vaak niet meer, pas tegen 14:00 een wat langer tukje en dan als ze weer naar bed gaat na t avondeten. Ze is veels te druk met spelen en ontdekken, dat gaat maar door. Ze zat net in dr ogen te wrijven tijdens dr fles en daarna in bed gelegd, die heeft nog zeker 45 minuten liggen (nou ja ze zat op dr kont) kletsen met dr knuffies. Ze ligt nu eindelijk ff te tukken. Ik weet wel wat madame gisteravond dus ook heeft gedaan van 19:30 tot 21:00. Ouwehoeren, kwebbelen en de grootste pret in bed maken. Maar ga dr nou niet heen want dan ben je tot 23:00 met dr bezig want dan is t feest.

Zolang ze aan t rommelen en doen is, laten wij dr gaan. Ze gaat uiteindelijk toch wel slapen, maar gaan wij er ons mee bemoeien en dat verstoren dan wordt er niet meer geslapen en eigenlijk is ze dan wel heel moe dus wordt t dan jengelen. Wij zien t gewoon als even bijpraten van dr knuffies wat ze nu allemaal heeft gedaan en geleerd, dat riedeltje moet ze afmaken en daarna slaapt ze top.

5. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hier tot een jaar met veel moeite een slaapje van max een uur in de draagdoek ofzo. Daarna meestal niet meer of max een 15 minuten ofzo.
    Onze oudste slaapt gemiddeld 9-10 uur per etmaal. De jongste gemiddeld 10 per etmaal.
    Het lijkt mij enerzijds heerlijk om langer slapende kindjes te hebben maar ik ga er maar even vanuit dat de bib ook zo energiek is

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Onze dreumes (nu 1,5) lijkt op het oog ook vaak zonder te kunnen, maar leg je m rond slaaptijd op de commode om te verschonen, merk je ineens dat ie toch écht wel moe is!

Vooral buitenshuis lijkt het wel alsof hij nooit moe wordt. Maar ergens ook wel logisch, want daar is alles nieuw en interessant, dus waarom zou je je moeder/vader dan laten zien dat je moe bent?! :rolleyes: ;)

Deel Deze Pagina