Doordat ik tijdens het wisselen van baan een hernia kreeg is mijn nieuwe baan niet doorgegaan. Zit dus nu zonder werk wat betreft mijn rug kan ik wel weer wat gaan doen, maar iig niet meer de zware verpleeghuiszorg. Dussss, ik ben op zoek naar iets wat gewoon minder zwaar is, bv doktersassistent, kan in febr. beginnen met school maar moet nog een werkplek vinden, maar jeeemig wat is dat ,moeilijk! heb al tig bedrijven gebeld maar alles zit vol of ze doen niet aan leerlingen. Dus dacht ik verpleegkundige in de GGZ, zit ook al vol, kan in 2011 wel beginnen...heb ik niks aan dus.... Wordt echt knettergek van dat thuiszitten, m'n meissie is van 2 naar 1 dag KDV gegaan omdat het zo duur is, zo jammer want ze vind het zooo leuk dat vind ik echt heel erg. Bovendien hebben we nu minder inkomsten, krijg wel een ziektewetuitkering maar dat stelt ook niet zo veel voor. Ik moet dus echt op korte termijn een baan hebben en me laten omscholen....maar ik weet het niet meer!!!! Heeft iemand tips?
Ik kan je niet helpen. Hier hetzelfde probleem met werk zoeken. Heb vandaag een telefoontje gekregen om gastouder te worden. Komt vrijdag iemand langs om informatie te geven over de cursus die ik dan nog moet volgen.
Heel herkenbaar en weet hoe frustrerend het is. Ik had anderhalf jaar geleden besloten om m'n jeugddroom waar te maken en SPH te gaan doen in deeltijd. Dan moest ik inderdaad wel zelf een werk/leerplek vinden. Maar nérgens kreeg ik een kans. Ik had een prachtige brief gemaakt (complimenten gekregen van het UWV, die heeft m'n brief zelfs bewaard als voorbeeld) en belde ook vaak erachteraan om het persoonlijker te maken, maar het lukte gewoon niet. Dat was echt een domper, want ik wou het zo graag. Ook in mijn eigen richting kon (en kan) ik geen werk vinden omdat ik dan wel ervaring heb, maar geen diploma en door de grote werkloosheid zijn er teveel mensen die eerder voor zo'n baan in aanmerking komen. Gelukkig heb ik als het goed is eind volgende maand eindelijk m'n diploma en hoop ik na de geboorte van de kleine eindelijk weer een leuke baan te kunnen vinden. Ik denk dat je met een probleem te maken hebt die momenteel erg veel voorkomt, er zijn gewoon teveel werklozen in verhouding tot het aanbod.
Bij die ene kan je in 2011 beginnen? en dat is wat je wilt? Dan zou ik dat vast laten leggen en tot die tijd een baantje nemen waarmee je geld verdient en niet een carriere. Zoeken ze niet iemand in een kledingwinkel of supermarkt?
Dat vind ik een goed idee! Doe je toch wat je echt graag wilt, alleen niet meteen nu. Motiveert misschien ook om tijdelijk iets te doen tot je daarmee kan beginnen.
2011 bedoelde ik September 2011....dus niet begin van het jaar... Maar opzich geen slecht idee! ik ga nog even bellen morgen naar die GGZ instelling waar ik Verpleegkunde misschien dus kan gaan doen, en vragen of ik misschien als aspirant leerling al kan beginnen.... Maar t is echt frusterend, ben blij (sorry voor jullie) dat ik niet de enige ben.... Want volgens mij zijn mijn soll. brieven hartstikke netjes...
hier nog een. Ik zoek al 6 jaar werk (tussen de kids door) en ik heb nu pas een baan. Maar...........dat is ook maar voor 4uurtjes in de week dus ook niet veel. Ben gister aan het werk geweest voor het eerst echt wel weer even lekker! Maar ik ga wel door met solliciteren want ik wil echt 24uur op papier gaan krijgen! Succes meid!
Ben je al langsgegaan bij uitzendbureaus? Zelf werk ik in de wijkverpleging en vind dat fysiek en lichamelijk lang niet zo zwaar als het echte verpleeghuis werk. Misschien is dat een idee?
tandartsassistente? chronisch tekort aan en soms zelfs zonder opleiding en wordt je intern opgeleid...
Ja lijkt me heel leuk, heb er best wel eens overna gedacht... Maaaaar, ik ben echt MEGA bang voor de tandarts! ik heb een poosje terug een niet zo'n fijne ervaring gehad met een tandarts...heb niet zo'n goed gebit en zit er regelmatig... Al met al was ik altijd terughoudend gezien mijn 'tand-toestanden' Denk jij dat dat problemen zou kunnen geven?
Ligt erg aan de praktijk en de manier van werken. Ik heb als tandartsassistente bij een verschrikkelijke tandarts gewerkt. Ben daar weg gegaan, omdat er geen tijd was om hygiënisch te werken en die tandarts bovendien dagelijks zijn patiënten verrot schold. Maar goed, mijn schoonfamilie zit allemaal in de tanden'business' en ik weet ook wel dat het er dus ook duidelijk anders aan toe kan gaan. Bij mijn eigen tandarts ook hoor, die assistente doet alles in een normaal tempo en ze hebben een receptioniste voor de afspraken etc.
Kan dat zomaar nog dan? patiënten verrot schelden en onhygiënisch werken? pfff vreselijk, zou wat voor mij zijn Ik had vroeger ook zo'n tandarts hoor, wat een kl**tzak was dat! Heb nu wel een hele lieve, en een hele lieve tandartsassistente!
Waar ik werk is het geen werk maar lol maken. Zoveel lol heb ik nog nooit gehad op mn werk... en hele lieve collegas. 7 tandartsen en ik werk voor 6...
Bij de Hema op de brood en taartafdeling. het is heel leuk werk! Vind het heerlijk om na 6 jaar weer even wat anders te doen dan thuis zitten. Hoop dat jij ook snel werk zal vinden! Geef niet op, zie maar na mij ik heb lang moeten wachten maar uiteindelijk heb ik toch wat! Ik blijf natuurlijk doorgaan met zoeken naar een baan voor echt 24uur maar het begin is er! xxx
Mijn buuf is tandarts ass. en die p*ept ook in haar broek als ze zelf in de stoel moet , 2 van haar collega's ook, dus het kan wel hoor .. het werk doen en zelf niet in de stoel willen.