Zoveel nummers ... Vlak voor mijn laatste regulier examen op hogeschool - een loodzwaar - hoorde ik op de radio "Relax, take it easy" van Mika. Ik kwam langs geen kanten toe qua tijd tijdens 't examen (net zoals quasi iedereen) en 't liep voor geen meter ... en ineens had ik iets van "Relax, loopt het slecht af, so be it" . Die prof duidelijk gemaakt op papier dat ik voor de hoofdlijnen ging, dat ik voor al zijn speciallekes en extra vragen echt geen tijd had. En ik was uiteindelijk net randje geslaagd . Het nummer Against All Odds (Take a look at me now) ben ik ooit in een boek tegengekomen. Prachtig boek, maar ook een prachtig nummer! Op Narcotic - Liquido begin ik samen met een vriendin altijd te springen . Doet ons denken aan de tijd dat het een hit was en we hierop uitgingen . Zelfde met Safri Duo - The Bongo Song . En zo zijn er nog een triljoen nummers .
Allereerst veel sterkte met het verwerken van het enorme verlies. Was jij ook zon kelly fan? Ik ook mooie tijd was dat! Dagen en dagen voor concertzalen wachten, maar het was het waard! An angel en the first time kan ik nog steeds niet horen zonder te huilen Wat een verschillende soorten muziek allemaal, en allemaal verschillende herinneringen bij iedereen! Heel mooi om te lezen. Muziek kan echt steun geven, maar ook plezier en nostalgie. Voor mijn man is black van pearl jam heel speciaal. Als hij verdriet heeft om ons vriendje zet hij deze keihard aan op z'n koptelefoon. En voor ons beide is dan natuurlijk perfect day, maar ook purpel rain van prince, het was t lievelingsnummer van een goede vriend van ons die zichzelf van het leven heeft beroofd. Als ik me verdrietig voel luister ik soms ook wat muziek om mezelf proberen op te vrolijken. Shaggy met mr boombastic, sexy lady, en pitbull wordt ik ook wel vrolijk was. Maar ik kan ook wel eens hele agressieve hardcore luisteren, met name van angerfist. Maar ook soms liedjes van Korn, freak on a leash, en dat soort nummers. Ik wissel nogal van humeur. Soms ga ik het liedje van Siem luisteren met een koptelefoon op, en dan heel heel hard huilen.
Alle nr's die we gedraaid hebben op de crematie van ons zoontje maken me verdrietig. Vooral Het land van mijn ogen dicht van Chantal janzen. Zo'n lief liedje En slaap zacht van Marco Borsato .. De zin je blijft altijd en eeuwig mijn kind. Zo toepasselijk Halleluja gezongen door mijn vriendin op de crematie kippenvel. Gelukkig ook heel veel muziek waar ik blij van wordt
Pfoe... dat zijn er een aantal... op no 1 Bridge over troubled water van Simon and Garfunkel gespeeld op de crematie van mijn vader, toen mijn moeder hoogzwanger van mij was. Het was de versie waar alleen viool te horen is, en nu is in mijn familie en omgeving niemand die toen viool speelde (eigenlijk weinig die überhaupt een instrument bespeelde) maar van kleins af aan geroepen dat ik viool wil spelen. toeval?!?! Overigens is dit lied in meerdere versies (panfluit, origineel e.d.) op andere begrafenissen gedraaid waar ik geweest ben, en elke keer denk ik dan terug aan mijn vader, ook al heb ik die begrafenis niet meegemaakt Het eerder genoemde I would die for that. Met filmpje erbij elke keer tranen over mijn wangen. Zo raak. (nu weer bijna, het denken alleen aan al) Against all odds van Phill Collins. Een zin wat wij bijna op het geboortekaartje hadden gezet. Is toch iets anders geworden, maar mooi lied. en Wiegeliedje van de 3 j's. Heb niet zoveel met nederlandstalige muziek. Guus Meeuwis vind ik wel leuk, maar verder niet echt. Maar dit lied ook zo prachtig, mooie tekst.
Poehh ik heb er wel meerdere.. Take your time girl- ik geloof dat ik dat nr wel 6 keer voorbij heb horen komen tijdens mijn bevaling! Mooi liedje Celine dion- my heart will go on werd gedraaid op de crematie van mijn oma omdat ze dat zo'n mooi liedje vond. Gegarandeerd huilen als ik het nr hoor.. Narcotic liquido doet me denken aan mn stapnachten en de tijd dat ik in een kroeg werkte Guus meeuwis verliefd zijn is veel leuker, draaide ik veel toen ik net een relatie had met vl. En op dit moment word ik vrolijk van am i wrong nico en vinz, gewoon heerlijk zomers nr En coldplay.. Bijna alle nummers ben een fan
Without you van Mariah carey, nare herinning, ik moest perse na een soort feest voor tieners van mijn pleegmoeder (hou niet van uitgaan naar disco's enzo), dit was soort van door kerk georganiseerd. Iedereen danste en toen kwam dat liedje en tja slow dansen, vriendjes met hun vriendinnetjes toen, en ik zat toe te kijken en voelde ontzettend eenzaam vooral omdat ik daar al niet wilde zijn. Baby, i love you van Jennifer Lopez, die heb ik afspelen toen ik trouwde en het kerkje inliep (was voor burgelijke stand), ben getrouwd in kasteel de haar in Haarzuilens. Overigens hadden we in de kerk smiddags wel de traditionele bruiloftsmars. Valerie van Amy Winehouse, wat een stem had die meid, kan nog steeds vrolijk worden van dat nummer hoewel het scherpe randje dat ze is overleden. Baby one more time van Britney spears, ik was 16 ofzo en was helemaal weg van haar en nog steeds wel. Dochters van Marco Borsato, ik heb een dochter
De weg, (van Guus) gedraaid op mijn moeders crematie, het nummer omschrijft precies hoe zij in het leven stond. Altijd als een zonneschijn en enorme wilskracht. Opgeven was geen optie, totdat de ziekte haar te sterk was en ze zich moest overgeven. De waarheid (van Marco) Een verliefdheid die niet beantwoord kon worden Adios nonino (maxima's tango) gewoon mooie muziek! Don Henley - Boys of summer. Toen ik mijn man leerde kennen had je in die tijd nog zoiets als MSN, waar je een onderschriftje onder je naam kon zetten, hij had een regeltje van dat nummer staan en ik herkende het meteen. Dat is 1 van de dingen die nog steeds bijblijft.
zo stil van blof ik weet dat we net een dag wisten dat ik door de pil heen zwanger was van ons jongste mannetje. We hadden net een heftige tijd achter de rug met onze jongste dochter dat we er helemaal niet aan toe waren en voor mijn man alleen abortus een optie was op dat moment. ik wilde dat niet maar zou er serieus over nadenken, totdat ik dit liedje hoorde op weg naar mijn werk en tranen met tuiten gehuild heb. Op dat moment nam ik ook de beslissing dat ik het niet zo kunnen en we voor ons kleintje zouden gaan, want ik moest de beslissing nemen van mijn man. En nu wat ben ik blij dat met ons mannetje, maar als ik het liedje hoor moet ik wel terugdenken aan dat moment. Vandaag nog werd een liedje van marco borsato gedraaid met mijn dochter. Op dat moment bedacht ik dat ik dat vroeger ook met mijn vader had kunnen zingen, maar dat de band met mijn vader helaas niet meer is zoals hij was en het liedje nu dus niet meer past op onze band en dat deed heel veel pijn om te beseffen ,want ook al leeft mijn vader nog op dit moment is hij onbereikbaar (alleen bereikbaar via wats app) en kan ik niet met problemen naar hem toe en ook als hij terug is zal het niet meer zijn zoals vroeger, want dat is het de laatste 2 jaar al niet meer en dat doet heel veel pijn, want hij was mijn maatje en beste vriend en nu..... mijn vader, maar meer voelt het niet meer, mijn maatje en beste vriend is er niet meer, die ben ik kwijtgeraakt. Woeze; en pip, ga je me naar het land van je oogjes dicht en o ik voel me fijn: werden gedraaid in het ziekenhuis dat onze dochter geopereerd moest worden en als ik dan het liedje van ga je mee naar het land van je ogendicht kwam het besef dat ze de volgende dag onder narcose moest voor een heftige operatie en dan o ik voel me fijn zou geen ander willen zijn beseffend dat ze de volgende dag een ander uiterlijk zou hebben, maar ook veel pijn en onrust en dan had ik het gevoel dat het van haar niet nodig was geweest, maar we hadden geen keuze op dat moment. gelukkig ook heel veel mooie nummers met mooie herinnering, zoals take your time girl van niels geusenbroek, was in de periode van de zwangerschap een top 40 hit. Liedjes van guss meeuwis waardoor ik besef hoe gelukkig en blij ik met mijn mannetje ben en ook met onze kids.
racoon - oceaan. de laatste dag dat ik haar zag, kwam dit nummer op de tv. het was ook heel toepasselijk naar haar toe. Ik denk dat ze ook echt opzoek was naar een oceaan van rust. Nummer zal ik nooit zelf opzetten, alleen als het eens voorbij komt. Teveel emoties..
Het eerste nummer wat we hoorden toen we in het ziekenhuis de TV aan zetten de ochtend nadat S was geboren was Katy Perry met California gurls. Bij L* draaiden we op haar afscheid Pearl jam met just breathe en bij N hoorde je afgelopen zomer Armin van Buuren heel veel met This is what it feels like. En zo hebben al onze kinderen 'hun' liedje. van onze bruiloft is 'ons' liedje Going home van Mark Knopfler. Als ik dat nu hoor wordt ik een beetje weemoedig. Als we toen wisten wat we nog mee moesten maken samen.
Hey Soul Sister van Train hoorde ik bijna elke dag in de auto naar huis toen ik zwanger was van de oudste. Dus dat liedje herinnert me echt heel erg aan de zwangerschap van haar. Ik vond vlak na de bevalling ook de tekst "Watching you is the only drug I need" zo toepasselijk. Ik kon de hele dag wel naar haar kijken en me geweldig voelen ♥.
My Way van Frank Sinatra. Ik had dat liedje uitgekozen voor de begrafenis van mijn vader en ik moet als ik de tekst hoor nog steeds huilen. Het slaat echt op mijn vader: And now the end is near And so I face the final curtain My friend, I'll say it clear I'll state my case of which I'm certain I've lived a life that's full I've travelled each and every highway and more, much more than this I did it my way etc. Verder I'm Blue van Eiffel 65, doet me terugdenken aan mijn staptijd, haha. Werd toen blauw gedraaid...
Hier zijn speciale nummers toch wel: summer of 69 en bed of roses. De waarheid van Marco Borsato heb ik lang niet kunnen luisteren zonder tranen dit door iets uit het verleden waardoor het een lading had. Maar gelukkig kan ik hem nu met plezier (wel nog met kippenvel)luisteren.
'The boy is mine' van Brandy & Monica. Ik leerde m'n vriend kennen toen dit liedje net uit was. Hij had toen wel een vriendin haha! The boy is nu inderdaad mine Let it burn van Usher heb ik minder goede herinneringen aan. We gingen toen uit elkaar. 4 jaar later kwamen we wel weer bij elkaar.
Het nummer a-team van ed sheeran werd heel veel gedraaid toen mijn dochter geboren was en maanden in het ziekenhuis moest blijven vanwege heel veel gezondheids problemen. Vooral de zin: "it's too cold outside for angels to fly" (het was hartje winter) en "the worst things in life come free to us" waren heel toepasselijk voor de situatie toen. Nog steeds moet ik huilen bij dit nummer.
Gene Autry - you are my sunshine Tijdens mijn 4 dagen durende bevalling heb ik de 3e bijna volledig zwaar gedrogeerd aan een morfinepomp gelegen. Mijn man heeft urenlang dit nummer voor mij gezongen. Ik kan me daar niks meer van herinneren, maar toen ik een aantal weken later dat nummer hoorde sprongen de tranen in mijn ogen terwijl ik dat normaal gesproken nooit heb. Toen heeft mijn man dus verteld dat hij dat de hele dag voor me zong en dat is dus onbewust blijven hangen...
Robbie Williams met Angels. Vind hem prachtig, vanaf de eerste keer dat ik hem hoorde.. Pearl Jam met Black, kippenvel. De tekst spreekt me erg aan, maar ook de manier waarop Eddy het zingt.. Oh enn, Band of horses - funeral. Prachtig nummer!! Ook al is het een 'down' liedje, word ik er blij van..
Maaike Ouboter - Dat ik je mis, Deze draaiden ze tijdens muziektherapie toen ik in de kliniek zat vorig jaar en 9 weken mijn zoontje moest missen.