Altijd tranen ave maria - veel begrafenissen afscheid nemen bestaat niet - marco borsato (begrafenis tante vorig jaar) Laat me - ramses shaffy Terra Promessa - Petra Berger
Niels Geusebroek - take your time girl Ik had met 24 weken zwangerschap al weeën. En lag aan de weeënremmers en longrijping. Toen hoopte ik dat ze bleef zitten. En luisterde ik heel vaak naar dit nummer. Het was ook een zware emotionele zwangerschap. Maar heb er wat moois voor terug! Telkens als ik dit nummer hoor dan komen de tranen. Miley Cyrus - The Climb Ook dit nummer luisterde ik enorm vaak tijdens deze zwangerschap. Het gaf me een soort boost om weer door te kunnen. En het heeft ook met mijn andere 2 kinderen te maken die ik helaas veel te weinig zie. Door dit nummer voel ik me dan al snel weer sterker.
Kleine held van Jeroen van de Boom is eigenlijk het enige nummer dat ik niet kan luisteren. Ik begin te huilen en voel complete paniek. Dit lied was op de radio vlak na de bevalling (wie de radio in het zh aan had gezet weet ik nog steeds niet, ik ben veel van de bevalling kwijt). té toevallig eigenlijk. Onze oudste is kort na zijn geboorte in slaap gebracht en het enige waar ik drie dagen aan heb gedacht is dat hij eindelijk zijn oogjes open zou doen en kon zien hoeveel wij van hem hielden. En blijven hopen dat hij tot dan kon voelen dat mijn man en ik bij hem waren en dat hij hoorde dat we hem over ons, zijn opa's en oma's en zijn ooms en tantes vertelden. Dat hij vast vriendjes zou worden met onze honden, vriendjes zou maken op de psz en op school. Dat hij later zou trouwen en kindjes zou krijgen. Het is goed afgelopen, maar de eerste twee, drie dagen lag hij er slecht bij en er gaat op zo'n moment zoveel door je heen en het enige wat ik dacht; als hij gaat, ga ik met hem mee.
Ook bij het liedje ik mis je, van Maaike ouboter moet ik altijd erg huilen. Soms zet ik m'n koptelefoon op, en dan luister ik deze en daarna lou reed met perfect day, dan huil ik me echt even helemaal leeg.
'Fighter' van Christina Aguilera had me er bovenop geholpen toen het, waaaay back, uitging met m'n toenmalige (eerste) vriend. 4 jaar later kwamen we weer bij elkaar We hebben nu een dochter en het is weer uit. Ik ga dat liedje maar weer luisteren
The Cave van Mumfort & sons. Toen ik dat luisterde zat ik een een hele moeilijke tijd en de tekst raakte me erg. En nog steeds.