Wie weet er hoeveel vrije dagen ondersteunend personeel heeft in het onderwijs bij een parttime baan? Het gaat dan om een functie die niet gerelateerd is aan lesgeven. Ik kan daar niks over vinden op internet. Alleen bij een fulltime baan. Iemand ervaring?
Is het cao onderwijs? Dan heb je alle schoolvakanties vrij. Je moet wel compenseren door bijvoorbeeld 20'uur per week te werken maar je krijgt 18 uitbetaald. Kan je hier iets mee?
Ligt aan de functie. Een conciƫrge of roostermaker werkt bijv. vaak door in de zomervakantie en mag die dagen dus op een ander moment opnemen. Verschilt ook per instelling. Bij de ene instelling moet je zoals mijn voorganger al aangeeft 20 uur werken en krijg je 18 uur betaald en heb je alle schoolvakanties vrij en de andere laat je gewoon de uren volgens contract werken en laat het aan jezelf of je in de vakanties doorwerkt of niet (zo lang het werk maar af is).
Bij een parttime baan is over het algemeen het aantal vrije uren vaak gekoppeld aan het percentage dat je werkt. Als een voltijds baan 40 uur per week is met 80 uur vakantie. Dan heb je als je 20 uur per week werkt (=50%) recht op 40 uur vakantie. Bij 30 uur per week werken (=75%) heb je recht op 60 uur vakantie.
een tijdje terug vroeg een vriendin of ik bij haar op school wilde komen werken. Ik zou dan meer uren moeten werken dan waarvoor ik salaris zou krijgen maar dit zou gecompenseerd worden met alle schoolvakanties vrij. Ik zou verder geen vrije dagen hebben.
Ik ben onderwijs ondersteunend personeel in het onderwijs en ik werk parttime. Ik heb de schoolvakanties vrij. Daarbuiten geen extra vrije dagen. Krijg wel vrij voor bijv. begrafenissen, bruiloften, etc.
Ik werk als medewerker onderwijsondersteuning bij een Hogeschool en heb niet alle vakanties standaard vrij. Ik werk meer uren dan ik uitbetaald krijg, wat gecompenseerd wordt met extra verlofuren. Ik heb daarmee 10 werkweken per jaar aan verlofuren. Maar het hangt er dus geheel vanaf wat voor soort onderwijs, wat voor functies, cao, etc.