ik heb lenzen en ik wil een bril voor erbij

Discussie in 'De lounge' gestart door Ons Kleintje, 18 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi allemaal, ik heb harde zuurstofdoorlatende lenzen en ik wil een bril voor erbij. Maar... toen ik laatst in de hans anders was vertelden ze mij dat ik voordat er mijn sterkte wordt opgemeten, eerst 3 dagen geen lenzen in mag hebben.
    ik ben benieuwd hoe ik die drie dagen nu door ga komen;) ik heb namelijk -5,25 met lenzen.
    zijn er meiden die ook een bril voor erbij hebben? en bij welke winkel hebben jullie succes gehad met het aanmeten ervan.
    Verder vraag ik me af, wanneer je bijvoorbeeld 3 keer per week een bril draagt, of je dan meteen wel helder kan zien, want wat is dan anders de reden dat je voor het aanmeten ervan 3 dagen geen lenzen in moet hebben gehad?
    ik hoop hier iets meer van op te steken via dit forum.

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik heb dezelfde lenzen en ook een bril voor het stukje van de badkamer naar bed ;)

ik kon altijd 's morgens vroeg naar de opticien, ook hans anders, of specsavers, geen lenzen in doen en dan konden ze het prima meten.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nah..ik heb ze daar uit gedaan. Ze garanderen dan alleen niet dat het exact klopt...want je ogen zijn gewend aan de lenzen.

Maar ik heb mijn bril nu bijna dagelijks op vanwege geirriteerde ogen....en ik zie niet dat hij minder in sterkte is of wat...gewoon zelfde sterkte als lenzen...

Misschien ochtend uit doen en middag laten meten....

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb zachte lenzen en heb ook een bril. Toen ik mijn ogen op wilde laten meten voor mijn bril mocht ik 's morgens niet mijn lenzen in doen en ik heb mijn ogen toen 's middags op laten meten. Maar de dag(en) vóór de meting mocht ik ze dus wel gewoon in. Ik wissel mijn lenzen en mijn bril af en kan met mijn bril ook gewoon hartstikke goed zien. Ik vind het trouwens maar een raar verhaal dat je 3 dagen je lenzen niet in mag. Ik heb daar nog nooit van gehoord. Misschien eens bij een andere opticien informeren.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.259
    6.155
    113
    Hier nog nooit gehoord, anders zou ik ook een probleem hebben.
    Net als Marloes heb ik m nodig voor de kleine stukjes in huis en ik moet s ochtends 20 min wachten totdat ik mn lenzen in kan zetten ivm de vloeistof/reiniging.
    Ik heb wel zachte lenzen, maar ze hebben er nooit naar gevraagd. Ik geloof dat ik die bril van mij bij Specsavers heb gehaald.
    Ik heb ook geen problemen met schakelen van lenzen naar bril, maar ik gebruik mijn bril ook dagelijks.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Je ogen zijn niet gewend aan je lenzen De lenzen corrigeren de bolling van je oog. Als jij dan dus lenzen net uit hebt is de bolling van je oog nog gecorrigeerd waardoor je wel een goede meteing krijgt, maar die meting klopt niet meer wanneer jou oog in de oorspronkelijke bolling terugvalt.

Jij hebt harde lenzen, 3 dagen is dan nog weinig want vaak is een oog die harde lenzen draagt meer dan een MAAND nodig om in de normale bolling terug te vallen.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    zachte lenzen is totaal anders dan harde lenzen.

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ah kijk, dat wist ik dan weer niet. Ik wist idd wel dat het met de bolling van je oog te maken had, maar niet dat dat verschilde met harde en zachte lenzen. Weer wat geleerd...

@ TS: Aan de reactie van Devilschase te lezen zit er dan toch niets anders op dan een paar dagen je lenzen niet in te doen. Heb je niet een oude bril die je tijdelijk even op kan doen?

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    mensen die harde lenzen hebben hebben deze vaak omdat de oog een dusdanige bolling heeft dat er geen juiste bolling te verkrijgen is in zachte lenzen. Mensen krijgen dan harde lenzen die speciaal voor hun oog gemaakt zijn, vormvaste lenzen, deze corrigeren de bolling vh oog, maar voor een dusdanige lange tijd. Je hebt bijv. nachtlenzen, harde lenzen die je snachts draagt en sochtends uit doet, je ziet dan de hele dag scherp zonder lenzen omdat de bolling is gecorrigeerd. Daarom moet je lang wachten tot het terug gecorrigeerd is. Anders kan er geen juiste meting plaatsvinden.

Iemand die zachte lenzen heeft en geen juiste bolling in de lens heeft vallen de zachte lenzen ook zo uit je oog, vooral als je een cilinder hebt en de asrichting plus bolling niet klopt en het optisch centru dus verkeerd zit.

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Jij werkt vast in de lenzen- en ogenbranche ;). Ik wilde ook wel graag van die nachtlenzen, maar dat kan schijnbaar niet omdat mijn ogen té slecht zijn...-8 met bril...

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    gewerkt ja:p

en harde lenzen gaan tot -30 hoor;) Zat klanten gehad met -17 of hoger. Alleen zijn de nachtlenzen niet getest op of ze goed zijn voor het oog...

12. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb harde lenzen en moet voor het aanmeten van een bril voor erbij idd een week m'n lenzen uit.

Ik heb dit opgelost door een weekje zachte daglenzen te dragen. De dag van de meting zelf m'n oude brilletje op gedaan.

Een heel gedoe, maar een goede bril voor erbij is wel heel fijn!

Pim

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik heb trouwens ook gewoon harde zuurstof doorlatende lenzen...
    maar zonder cilinder ofzo.

Ben gewoon met deze lenzen begonnen

14. Ons Kleintje

Bedankt allemaal voor de reacties tot nu toe
    ik begrijp dat jij er veel verstand van hebt devilchase
    wat ik me dus afvraag, als ik dan toch niet elke dag een bril van plan ben te dragen (zeg maar om de dag ofzo), dan blijft die bolling toch ongeveer hetzelfde en dan kan ik dus eigenlijk wel s avonds mijn lenzen uitdoen en de volgende dag eind van de middag mijn ogen laten opmeten? en dan toch een bril hebben waar ik scherp door zie? of begrijp ik het verkeerd

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    een brilsterkte is anders dan een lenssterkte, de bolling blijft dus wel maar omdat de sterkte van een bril anders is dan van lenzen merk je hier nagenoeg niks tot weinig van.

16. Ons Kleintje

eum, bedoel je dan dat het wel kan?

17. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Bij mij werkt het niet een bril met lenzen. De sterkte is gewoon nooit helemaal goed en daar wordt ik helemaal tureluurs van. Hoop geld uitgegeven voor een bril die ik dus nooit meer op heb.

18. Ons Kleintje

ben bij pearle geweest en leuk montuurtje uitgezicht
    Het advies was
    minimaal 14 uur zonder lenzen voor wanneer je bril bijvoorbeeld voor `savonds gebruikt. en rond de 3 dagen voor een bril wanneer je deze meerdere dagen per week wilt gebruiken.
    Dit is dus al dag 2..:) en het valt me best wel mee, bril begint steeds beter te zien.(ik dacht steeds dat mijn ogen achteruit waren gegaan, maar daar lag het dus niet aan)

19. Butterfly03

Butterfly03 Niet meer actief

Ik heb - 5.00 en -5.25 en bij mij konden ze 't wel gewoon opmeten terwijl ik me lenzen in had. ( ik heb wel zachte lenzen)

Met bril op zie ik alles veel scherper netter,maar draag hem alleen s'avonds.

20. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    bij mij heeft het heekl wat gekost om een goede bril aan te meten :S
    Ik heb ook harde zuurstofdoorlatende lenzen...
    Ik heb 2x een bril gehad met 'verkeerde' glazen, zelfs toen ik een week mijn lenzen uit had gelaten :S
    Nu gelukkig wel een goede, alleen het montuur is niet zo leuk meer, hihi...

Deel Deze Pagina